Tietääkö kukaan?
Dark Basic on jälleen kerran yksi basic väännös, ja myös Dark Basicista löytyy 3D basic, millä voi tehdä näyttävän näköisiä peliä.
Suosittelen sen käyttöa. se on tedella helppo jos aikoo koodata 3D pelejä...
Minä taas en suosittele.
Latasin just darkbasicin googlettemalla. Ja hmm on sitä kai parempiakin ohjelmia 3d pelien tekemiseen.
Itse suosittelen Blitz3D:tä. Olen kokeillut tuota DB:tä, mutta Blitz3D on mielestäni parempi...
Älkää sortuko kumpaankaan!
Ei ei. Jos 3D peliä aiotaan alkaa tekemään suosittelen/vaadin, että se peli tehdään c++:salla. Ei oikein tunnu hyvältä koodaajien parissa jos sanotaan, että peli on tehty Dark- tai Blitz basicilla (taikka sanotaanhan mistä tahansakin basicista, että sama se mikä basic :D).
Dark basic on kätevä pienien 3D-pelien tekemiseen, mutta ei kannata haaveilla mistään suuremmasta.
lainaus:
Ei ei. Jos 3D peliä aiotaan alkaa tekemään suosittelen/vaadin, että se peli tehdään c++:salla. Ei oikein tunnu hyvältä koodaajien parissa jos sanotaan, että peli on tehty Dark- tai Blitz basicilla (taikka sanotaanhan mistä tahansakin basicista, että sama se mikä basic :D).
Mitä helvetin väliä sillä on millä pelinsä koodaa?
Onko tästä C++ kielestä sitten tulossa joku muoti-oikku, jolla pitäisi sitten kaikki koodata, ja muita kieliä ei sitten hyväksytä?
Jos haluaa tehdä helposti(?) 3D-pelejä, niin kannattaa tutustua Blender ( http://www.blender.org ) nimiseen ohjelmaan. Siinä pelit koodataan Python nimisellä scriptikielellä. Hienoja pelejä ainakin saa aikaiseksi, jos vain osaamista riittää... :)
3D pelit tehdään c++ ja OpenGL viritelmillä taikka sitten vankkana windows miehenä DirectX:llä (Älkää nyt alkako valittaa tiedän että linux on parempi)
mä mietin että vb, c++ vai java/javscript.
Mikä teidän mielestä järkevin
JavaScriptillä ei nyt paljoa mittään pelejä väännetä... :)
Niinpä, c++ pelien vääntämiseen.
c++ & DirectX
tai sitten Delphi & DirectX, jos ei vaadi niin nopeeta suorituskykyä ja osaa jo Delphiä... Mutta jos jompikumpi täytyy opetella niin c++...
asm on ainoa oikea kieli tohon maximaaliseen nopeuteen
Mutta silläpä on sitten mukava ruveta lähteä tekemään isompia pelejä :D ... Tai kyllähän se onnistuu, mutta... ;)
Ja niinkuin T.M. tuolla jo sanoi, ei sillä välttämättä ole kauheesti väliä millä pelinsä koodaa, mutta joillakin kielillä tulee raja vastaan nopeammin kuin toisilla...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.