Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Juhlittiinko koskaan Ohjelmointiputkan 20-vuotisjuhlia?

eetwo [12.12.2022 14:59:54]

#

Juhlittiinko koskaan Ohjelmointiputkan 20-vuotisjuhlia?

https://www.ohjelmointiputka.net/putka10v/tulevaisuus.php:

Vuoden 2022 alussa juhlitaan Ohjelmointiputkan 20-vuotisjuhlia. Miltä sivusto näyttää silloin?

eetwo [12.12.2022 15:04:07]

#

Laskeskelin juuri, että löysin tämän sivuston 9-vuotiaana.

Löysin vanhan käyttäjätilini ja aika koomista on ollut lukea pienen minun viestejäni.

Metabolix [12.12.2022 21:21:09]

#

Juhlimme Antin kanssa pikaviestisovelluksen välityksellä toteamalla, että kaikenlaista pitäisi sivuston eteen tehdä mutta ei oikein ehdi. Mutta onnea silti Ohjelmointiputkalle yli 20-vuotisen taipaleen johdosta. 🥂

Pieniä parannuksia olen kyllä tehnyt, mm. profiilin kuvaajat ovat SVG-muodossa nykyään, mutta sivusto vaatisi sekä tekniikan että ulkoasun perusteellista päivitystä. Ehkä ensi vuonna?

eetwo [13.12.2022 08:06:28]

#

20 vuotta on kyllä pitkä aika. Hienoa, että edelleen kaikki sisältö pysyy vielä esillä!

TKal [20.01.2023 14:39:16]

#

Itse muistan myös, että löysin tämän sivuston joskus peruskouluikäisenä. Yritin opetella ohjelmointia, mutta siinä iässä en tainnut saada aikaiseksi juuri muuta kuin tekstiseikkailupelejä (QBasicilla).

Nykyisin olen ollut jo useamman vuoden IT-alan töissä. Taitavat nykypäivän teininörtit opetella ohjelmointia jotakin muuta kautta kuin Ohjelmointiputkan QBasic-oppaasta (joka lienee poistunut kun en sitä enää löytänyt)?

Grez [20.01.2023 15:14:04]

#

TKal kirjoitti:

QBasic-oppaasta (joka lienee poistunut kun en sitä enää löytänyt)?

On se tuolla arkistossa

TKal [20.01.2023 16:51:33]

#

Grez kirjoitti:

TKal kirjoitti:

QBasic-oppaasta (joka lienee poistunut kun en sitä enää löytänyt)?

On se tuolla arkistossa

No niinpäs olikin, enpäs tajunnut sieltä katsoa!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta