Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Kilpailu

Ohjelmoi tekoäly!
Aikaa on 30.6. saakka.

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Retropelikilpailun ilmoittautumiset

Sivu 1 / 1

Metabolix [22.03.2020 00:00:01]

#

Tähän keskusteluun listataan retropelikilpailuun ilmoittautuneet pelit. Jos haluat itse ilmoittautua, lue kilpailun ohjeet ja ilmoittaudu lomakkeella. Kilpailusta muuten voi keskusella kisan keskustelussa.

terrist [27.04.2020 14:12:10]

#

Peli: Pallot (Shariki)
Sarja: moderni
Esikuva: Shariki (1988)

Tekijä: terrist

Linkki: Pallot.zip

Pallot (Shariki) on oma QB64-versiointini Bejeweled- ja Candy Crush -pelien kantaisästä Sharikista. Sharikin teki venäläinen ohjelmoija Eugene Alemzhin vuonna 1988, MS-DOS-versio julkaistiin vuonna 1994.

Alkuperäisen Sharikin Dos-versiota voi pelata osoitteessa https://archive.org/details/msdos_Shariki_1994

Pallot (Shariki) -peliä pelataan hiirellä, Esc lopettaa, F1-näppäimellä voit vaihtaa kuvasuhdetta. High Scoret tallentuu, ja onpa mukana hieman pikselitaidettakin. ;)

AtskaFin [28.05.2020 17:57:01]

#

Peli: Paratrooper invasion
Sarja: retro
Esikuva: Airborne! (Macintosh, 1984)

Tekijä: Atte - AtskaFin

Linkki: Paratrooper invasion -nettipeli

Paratrooper invasion on nettipeli, jossa tarkoituksena on kerätä mahdollisimman paljon pisteitä tuhoamalla hyökkääviä vihollisia. Jos viholliset saavat tapettua pelihahmosi, peli päättyy.

Paratrooper invasion on saanut vaikutteita vanhasta Silicon Beach Softwaren 1984 julkaisemasta Airborne! -pelistä.

Pelin kaikki pikseligrafiikka on itse piirtämääni. Laskuvarjohyppääjien grafiikka on saanut vaikutteita ylhäällä mainitusta Airborne! -pelistä. Pelin ääniraidat ovat peräisin sivustolta freesound.org.

Huomio: Peli ei ole vielä täysin valmis ja kehitän sitä vielä. Valmis versio löytyy annetusta osoitteesta kilpailun päättyessä.

HannuTapio [31.05.2020 03:32:53]

#

Peli: Avaruusalus meteori myrskyssä
Sarja: retro
Esikuva: Lukuisat vanhat meteoripelit

Tekijä: Hannu Särö - kpzpt

Linkki: Avaruusalus meteori myrskyssä

Avaruusalus meteori myrskyssä on minun kilpailu pelini, minä laitoin aika vanhan pelin kilpailuun, tämän kaltaisia pelejä oli 8-bit ja ihan ekoissa DOS-koneissa, ruudulla skrolli ja yläreunasta saapui sitten meteoreja joita väistellä, ja aina vaan lisääntyy meteorien määrät ruudulla, kunnes ei enää mahdu väistellä.

Minä laitoin vähän korona virus hengessä tämän pelin, siinä voi väistellä kunnes sitten kontaktia tulee.

Pelin grafiikka on varhais atk aikansa grafiikkaa, laitoin grafiikan rectanglena, eli, ei ole pikseleitä eikä bitmappeja vaan rectangleja, jokainen rectangle "pikseli" on noin x 1.2 kokoa, eli, nuo rectanglet menevät jokainen hieman toisensa päälle, näin sitten grafiikka on hieman omintakeista sitten, eikä ihan samaa mitä oli siellä varhais atk ajalla.

Peli on varmaankin aika valmis, se on simppeli ja ihan kiva väistely peli, jossa on omat hetkensä kyllä ihan mukavasti.

Vastaus

Tähän keskusteluun osallistumista on rajoitettu.

Tietoa sivustosta