Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Kalustoluettelo

Taivaanvuohi [29.03.2017 15:51:32]

#

Hei! Olemme pienehkkö, lähinnä vanhoja mopoja harrastava porukka, jossa jäseniä 20 - 30 henkilöä. Nyt on ilmenny tarvetta kalustoluettelolle, jonne kukin jäsen voisi itse lisätä omat ajokkinsa ja kalustoluettelo olisi kuitenkin avoimesti nähtävillä netissä.

Kalustoluettelossa pitäisi olla ainakin seuraavat tiedot näkyvillä. 1. omistaja, 2. ajokin nimi, 3, ajokin malli, 4. vuosimalli, 5. muut tiedot vapaasti kerrotuna, 6. mahollisuus linkittää kuva, mutta kuvan ei tarvi näkyä suoraan sivulla. Ehkä kuvan voisi linkittää myös ajokin nimen yhteyteen ja korvata tämän kentän juoksevalla numerolla ja silloin tämä kenttä olisi ensimmäisenä.

Kalustoluetteloon pitää siis pystyä itse tekemään tunnukset tai sitten mode tekee ne ja antaa jäsenelle.

Käytössä PHP ja MySQL tietokanta. Koska itse en osaa kumpaakaan, niin kysynkin onko vaikea toteuttaa ja pieni korvauskin voidaan maksaa jos ei kovin suuritöinen ole. Pystyn ehkä Tietokannan värkkäämään MyAdmin ohjelmalla, mutta en juuri muuta.

peran [29.03.2017 16:03:46]

#

Mikä on pieni korvaus ?

10 €, 20 € 50 € vai 100 €.

Myös jos kiinnostusta on itselläsi opiskella, niin kannattaa lukea mainiot ohjelmointiputkan oppaat.

https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=mysqlphp02

Taivaanvuohi [29.03.2017 19:04:59]

#

No ok, minäpä alan tavaileen tuota opasta josko oppisin. Toki halu oppia on, mutta meinaa kevätväsymys voittaa koodaushalut. Senverran ja opin, että sain nettisivun ja tietokannan yhteyden pelaamaan.

ajv [30.03.2017 18:30:21]

#

Google docs (ja sieltä sheets) tuntuisi täyttävän aika hyvin tarpeet, eikä tarvitse koodata :)

https://docs.google.com/spreadsheets/

Taivaanvuohi [30.03.2017 21:09:41]

#

ajv kirjoitti:

Google docs (ja sieltä sheets) tuntuisi täyttävän aika hyvin tarpeet, eikä tarvitse koodata :)

No niinpä tekee, eli tyydyttää tarpeemme. Itseasiassa tuo onkin juuri meidän, mutta paljon siinä ongelmia tuntuu olevan. Itsekkin pidän tuota hyvänä mutta osalla porukasta tökkii pahasti.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta