Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Gallup: Ohjelmointi

Sivun loppuun

juhaz [04.11.2002 19:48:12]

#

Eli galluppi pystyyn!

Kuunteletteko ohjelmoidessa musiikkia? Millaiset olot teillä ohjelmoidessa on..... siis juotteko siinä kanssa sitten jotain kokista tai vastaavaa......

Itse juon kokista aina, kun mahdollista, kuuntelen musiikkia ja seinällä roikkuu vihkonen missä on eri ohjelmointivinkkejä......

Nörtti! =D

Antti Laaksonen [04.11.2002 20:03:05]

#

Musiikkia kuuntelen välillä, kappaleina jotain musiikkihakemistosta. Toisinaan saattaa sitten sama kappale soida tunninkin, ennen kuin huomaan vaihtaa ;)

Ohjelmointiolot on tietokone, kirjoituspöytä ja tuoli, ja tärkeimmät (ja ainoat) apuvälineet ovat nelilaskin ja vihko jossa on sekalaisia ja sekavia muistiinpanoja, taulukoita ym. ohjelmointiin liittyvää parin vuoden ajalta.

TeeVee [04.11.2002 20:06:20]

#

Musiikkia saatan kuunnella kannettavalla CD soittimella. Jos koodaan jotain tylsää, tuskastun. Grafiikan kanssa tunnen olevani ulkona, ihanalla nurmikolla, makoilemassa, eli silloin fiilis on hyvä. Juomia ei ole koneen vieressä. Ainoa hyvä syy on, että pöytä on NIIN SEKAINEN. Muistivihko minulla on, johon kirjoitan joitain tärkeitä asioita ynm!

snakari [04.11.2002 20:11:30]

#

ihan puoli nukuksissa koitan vääntää jotain jonkun skeitti punkin soidessa. sitten ei mitään muistivihkosia tarvita, mutta pepsiä maxia tai kokista mielellään sotkusella rumalla ja kohta paskana olevalla tietokone pöydällä

TeeVee [04.11.2002 20:55:09]

#

Muistivihkoon kaikki oivallukset :)

Gevil [04.11.2002 21:03:21]

#

Minä ohjelmoin tässä pöydän päällä olevalla koneella, vieressä on toinenkin mutta sillä en ohjelmoi. En juo mitään, juomiset hoidan tuolla keittiössä. Keittiöön on tästä liian pitkä matka. Joskus jos sattuu juotavaa niin se on tuopillinen maitoa, kokista harvemmin löytyy. Bileiden aikaan maidon korvaa kalja tms. mutta silloin tuskin ohjelmoin :), mutta saatan kävästä koneella.

Just äskön ohjelmoin ja musiikkia ei ollut päällä. Se vaihtelee jos muistan/jaksan pistää musan soimaan. Ja winampin playlistiä vaan hyrräämään.

Minulla on osa muistiinpanoista koneella, osa on kalenterissa, osa löytyy oppikirjoista, osa löytyy kännykästä, osa löytyy purkkapaperista; muistiinpanot tulee siis kirjoitettua sellaiselle alustalle joka on siinä metrin sisällä minusta. Esimerkiksi nukkumaan mennessä saattaa mieleen pulpahtaa erinomainen idea, eikun yöpöydän lamppu päälle ja kirjottamaan, vaikka kännykän muistutuksiin, ideaa. Varmaan olisi hyvä yksi yhtenäinen vihko, mutta kun se ei aina satu käsille ja silleen.

Koneen vasemmalta puolelta löytyy, 2 metrin päästä oven toiselta puolelta - parvekkeelta. Penkit, puntit ja vehkeet joilla voi sitten liiallisen bugikasauman yllättäessä purkaa paineita :)

TeeVee [04.11.2002 21:09:17]

#

Minulta jää pois juomista maito. Laktoosi-intoleranssi kun minulla on, minun ei kannata juoda maitoa. Vesi on kyllä sitten paras janojuoma. Niin aina äitini sanoo ja isoäitini...

Veltto [04.11.2002 21:15:33]

#

mulla on tässä paskanen pöytä, epämukava asento ja erittäin ahtaat tilat. juotavana on yleensä cokista tai jotain muuta kasvisuutejuomaa.

TeeVee [04.11.2002 21:19:23]

#

Minullakin on (kas kummaa) ahtaat tilat. Lisäisin tuohon ensimmäiseen replyyni, että grafiikan ohjelmoimisessa tunnen olevani nurmikolla jne.

juhaz [04.11.2002 21:25:15]

#

Mulla on muuten isot tilat, mutta pöytä on täynnä paperia ja kaikkea muuta moskaa......

TeeVee [04.11.2002 21:27:38]

#

lainaus:

Mulla on muuten isot tilat, mutta pöytä on täynnä paperia ja kaikkea muuta moskaa......

Tuo on nörtille ominainen piirre ;)

Vilikki [04.11.2002 21:44:00]

#

Paperit ja cd:t tuppaavat täyttämään viereiset pöydät ja vähän kauempanakin olevat, esim. yöpöydällä on paljon suunnitelmia. Pöydällä on myös stereot. Yleensä juon limpparia (yleensä kokista), kun sattuu vaan olemaan mahdollisuus. Harvemmin kuuntelen mitään omalta koneelta, mutta stereoista saa pistettyä radion päälle. Myös televisio pauhaa taustalla. Vihkoja muistiinpanoja varten on monta, mutta kun yhtään ei ole käsillä tarvittaessa. Siksipä minulla onkin muistilappuja vino pino. Joskus aina tulostelen koodin paperille, kun oikein vaikea bugi koodissa yllättää, ja lueskelen ja pohdiskelen bugia tv:tä katsellen (onneksi on fineprint, säästyy vähän paperia).

Eikö muuten asiat löydy paremmin, kun ne on levällään? Jos ne on kasattu ja järjestyksessä, niin hakemasi paperi on luultavasti kasan alimmainen... ;-)

tomaattigeeni [04.11.2002 22:03:46]

#

mä juon kokista aika usein koodaillessa. en kuuntele musiikkia, se häiritsee paitsi jos pääsee sellaseen koodaustranssiin ;) ja taustalla on musiikkia, kun musiikki suljetaan ei enään pysty hallitsemaan ajatuksia :D
Pöytä on täynnä CD-levyjä (pääasiassa eri linux distroja) ja nyt tuossa on 5 juomalasia ja tyhjä pepsipullo ja tyhjä kokispullo sekä kahdet banaaninkuoret.
Koneita on kaks, toinen idlaa serverinä ja toista käytän (toimii myös serverinä)

Pekkuli [05.11.2002 14:46:03]

#

Juon vettä ,kuuntelen musiikkia, tilaa on, mutta pöytä täynnä tavaraa.
Istun toimistotuolilla paitsi Commodorea ja Amigaa käyttäessä nojatuolissa.

Sose [08.11.2002 19:58:44]

#

En juo juuri mitään koodaillessa, joskus kokista. Musiikkina on jotain hyvää esim. Leevi and the Leavings, Eppu Normaali, Juice Leskinen... Tilaa on tarpeeksi ja rauhaakin joskus.
~Sose~

j.k [08.11.2002 22:20:02]

#

Juon yleensä kokista koodailessa ja joskus mehuakin. Ympärillä on kaksi pöytää, ensinmäisessä tulostin(fax/kopiokone/tulostin), vinopino muistilappuja ja sitten jokunen koulukirja. Toisessa pöydässä kaksi tietokonetta, pöytä malli ja kannettava. Mullakin saatta sama kappale soida noin 1h, kun älyän vaihtaa. Musiikki cd:tä on vähä liikaakin, niinpä olen melkein kaikki kappaleet siirtänyt mp3-muotoon koneelle joka on liitetty stereoihin.

Blaze [09.11.2002 02:24:59]

#

Ohjelmointi ei suju, jos ei pistä Winamppia soittamaan MP3 CD:eitä läpi ja hae kolapulloo tai kahvikuppia tohon pöyälle.
Pöytä taas on niin CD:eitten, koulupapereitten ynnä muun epämääräsen roinan (pullonkorkkien, tyhjien lasien ja tyhjien kahvikuppien :) peitossa, että minkäänsortin ohjelmointipapereita sinne on enää turha yrittää tunkee, sen takia ohjelmoidessa mulla onki aina n+1 Google-hakua ja MSDN-helppi auki.

Queq [09.11.2002 08:13:00]

#

Radio päälle. Kiss FM ja Rockmo ovat ne mitä tulee kuunneltua.
Kurkun kuivuessa tietokoneella on paras janojuoma ehdottomasti vesi.

HtH [09.11.2002 11:34:00]

#

Viime kesänä tuli kuunneltua Radio Novaa ohjelmoidessa :). Nykyisin mulla soi aina Nectarine(http://www.scenemusic.net), suosittelen, tuo hyvää demoscene tunnelmaa :)

thefox [09.11.2002 13:32:15]

#

Meikäläisellä soi yleensä jotain ihan CD:ltä koska jos kuuntelisi MP3:sia (joita minulla ei muuten ole paljon yhtään) niin ne luonnollisesti stoppaa aina kun käyttää ring-0-debuggeria.
Juon joskus kahvia, sekä joskus harvoin jotain Spriteä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta