Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Yleinen aihe 4

Sivun loppuun

Gevil [29.10.2002 17:43:34]

#

Jatkoa. Threadin idean voitte kerrata 'Yleinen aihe' ja yleinen aihe 2 alta. Nopea kertaus.
Tämän threadin alle et voi kirjoittaa offtopic viestiä, mutta keskustelun laadun on oltava sama kuin muuallakin. Ei täälläkään hyväksytä esim. kuittailua. Ei täysin turhia viestejä. Jotakin sisältöä peliin, mutta asia voi olla pienikin.

TeeVee [29.10.2002 17:55:11]

#

Asiaa: Mitä harrastatte tietokoneiden lisäksi? Itse harrastan shakkia, golffia ja salibandya.

pushpabon [29.10.2002 18:09:22]

#

Heheh, en harrasta yhtikäs mitään muutakun kahvin *SUUNNATONTA* kulutusta ja häröilyö/sekoilua koulussa :D +konetta. Kysyn vaan, että onko omasta mielestänne 7-luokan keskiarvona 8.0 hyvä? Minä itse pidin sitä ihan hyvänä.

Gevil [29.10.2002 18:14:15]

#

7-luokalla keskiarvo oli ekalla jaksolla 9.1 (mulla on hyvä muisti tässä asiassa näkökään), mutta se vakiintui sinne 8.5 tietämiin. 8.0 on ihan hyvä keskiarvo, vaikka onkin silloista omaa keskiarvoani heikompi. :) Päättötodistus sanoi 8.7.

Tää harrastus asia oli jo jossain kerran.. hmm.. noh laskettelu, laitesukellus, puntit, rullaluistelu, biletys ("sillointällöin").. kaippa tota approbaturin suoritusta harrastukseksi voisi sanoa.. vapaa-ajallahan mä sitä suoritan..

Veltto [29.10.2002 18:15:18]

#

Mä en tällä hetkellä harrasta yhtään mitään, mutta olen joskus harrastanut yleisurheilua, karatea ja viimeisimpänä motocrossia.

8.0 on kyllä ihan hyvä keskiarvo, mulla tais olla 7.9 ;)

tomaattigeeni [29.10.2002 18:22:00]

#

Mun keskiarvo oli 8.3 seiskan jälkeen, lukuaineiden keskiarvo jotain 8.7.

Antti Laaksonen [29.10.2002 18:28:48]

#

lainaus:

Mitä harrastatte tietokoneiden lisäksi?

Musiikkia - soitan pianoa ja viulua.

Ja keskiarvoni oli 7. luokalla noin 9.

mikko [29.10.2002 18:42:52]

#

lainaus:

Onko kenelläkään ehdotuksia, millaisen kuvan pistän modatun koneen ikkunaan?

(Vilikin höpöttelyä tuolla jossain =)

http://www.nollapiste.com/index.php?s­=artikkelit/shatteredweb/index
Noita kun sais jostain kulman takaa helposti ja halvemmalla...

Queq [29.10.2002 18:44:34]

#

Harrastan kitaran soitto + musiikin teoriaa musiikkiopistossa.

6. luokan keski arvo oli 8.8 - Nyt 7. luokka meneillään.

snakari [29.10.2002 19:57:19]

#

ajattelin alottaa kitaran soiton sit skeittaan ja teen kaikki tyhmää
6 luokan keskiarvo oli joku 8.3
ja antti, sää oot ihme hikke (viulu, piano, ja keskiarvo >9)

TeeVee [29.10.2002 20:15:37]

#

snakari voisi katsella vähän peiliin ;). Tietokoneella hääräilevät ihmiset ovat yleensä koulussa hyviä. Poikkeuksia on toki.

snakari [29.10.2002 20:40:03]

#

lainaus:

snakari voisi katsella vähän peiliin ;).

mikä toi nyt oli?

TeeVee [29.10.2002 20:44:35]

#

lainaus:

lainaus:

snakari voisi katsella vähän peiliin ;).

mikä toi nyt oli?

Sitä, että voisit katsella minkäläinen persoona löytyy peilistä. Kun katsoisit, löytäisit varmasti nörtin :)

Vilikki [29.10.2002 21:05:56]

#

keskiarvo kasin keväällä 8,69, nyt olen ysillä.
Harrastuksia tietokoneen lisäksi kitaran soitto, elektroniikka ja lukeminen (kahdelle viimeiselle ei oikein koskaan löydy aikaa... :-( )

TeeVee [29.10.2002 21:09:32]

#

Musikaalisia ihmisiä :)
Meillä on piano, jota pimputtelen satunnaisesti :)

Grey [29.10.2002 22:19:25]

#

Tuli tässä eräs ajatus mieleen, joka ollut minulle pitkään. Itseasiassa, minulla on useampikin ajatus. Noh, aloitetaan kuitenkin vanhimmasta. Eli siis, vaikka tiedänkin Antin iän, en osaa ajatella häntä 15 - vuotiaaksi. Tulee mieleen aina joku 20 - 30 vuotias. Noh, ei paha oikeastaan. Parempi niin kuin toisin päin.

Ja toinen asia, niitä kun on kaksi, on se että onko Sound Blaster PCI kenestäkään ongelmallinen laite? Minulla se saattaa nimittäin kaataa konetta. Ainakin se katoaa koko ajan Windowsista. Jooh, SB 16 toimi paremmin, mutta oli liian tehoton tähän koneeseen. Niin ja tämä kone 350 Mhz P II, 128 Mt RAM. Ei siis ole tehoista kiinni toimivuus.

-Grey-

Antti Laaksonen [30.10.2002 00:40:19]

#

lainaus:

Eli siis, vaikka tiedänkin Antin iän, en osaa ajatella häntä 15 - vuotiaaksi. Tulee mieleen aina joku 20 - 30 vuotias.

Hmm...pitäisiköhän tuo ottaa kohteliaisuutena? No, onhan se tietenkin parempi, kuin että olisin 30-vuotias ja mieltäisit minut 15-vuotiaaksi..;)

thefox [30.10.2002 12:20:06]

#

Miten niin SB16 liian tehoton? Ja mistä tiedät että se kaataa Windowsin? _Miten_ se kaataa Windowsin? Häviää? Eikai silloin koko toosa kaadu?

pushpabon [30.10.2002 12:54:46]

#

Antti Laaksonen on vain poikkeuksellisen lahjakas ja viisas persoona. :D hohoo...näin se vain on, itse en ajatellut anttia 15-vuotiaaksi, en ollenkaan...

progo [01.11.2002 08:22:55]

#

Enpä muuten ole minäkään, juuri ikinä.. :) kuulkaas minua, :D kuinka vanhalta minä kuullostan? (eikä mitään 12,55 vuotiaalta :::)

Gevil [01.11.2002 16:22:30]

#

No ehkä 13 vuotiaalta sitten :) Oletpas sinä kasvanut jo henkisesti isoksi, onnea :)

snakari [01.11.2002 17:46:13]

#

lainaus:

lainaus:

lainaus:

snakari voisi katsella vähän peiliin ;).

mikä toi nyt oli?

Sitä, että voisit katsella minkäläinen persoona löytyy peilistä. Kun katsoisit, löytäisit varmasti nörtin :)

ootko nyt ihan varma?

progo [01.11.2002 18:41:15]

#

lainaus:

No ehkä 13 vuotiaalta sitten :) Oletpas sinä kasvanut jo henkisesti isoksi, onnea :)

Heh.. no joo. snakarin kuvaa ei liene meille todistamassa nörtteytäs :D

progo [01.11.2002 19:27:27]

#

Muuten, kenellä on juuri se maailman ärsyttävin pikkuveli?
Minulla ainakin.. se justiinsa tuossa yrittää lyödä minua.. :) ei oikein onnistu :D kohta saa turpaansa! Muuten, taidan jäädä listalta poies.. :( yhyy... joudun lähteen poies.. (mun pitää ettiä portugalista jostain nettikahvila, muuten en voi elää..)

Vilikki [01.11.2002 20:27:41]

#

lainaus:

Muuten, kenellä on juuri se maailman ärsyttävin pikkuveli?

Minulla. Ja kun sitä ei oikein kannata lyödä takaisinkaan, kun se on melkein minua suurempi ja voimakkaampi...

SQ [01.11.2002 22:07:46]

#

No harrastuksiini kuuluu mm. MtG kortit, Kung-Fu, Anttilan käryillä ajeleminen siinäpä ne sitten tais olla.

snakari [02.11.2002 12:11:30]

#

lainaus:

No harrastuksiini kuuluu mm. MtG kortit, Kung-Fu, Anttilan käryillä ajeleminen siinäpä ne sitten tais olla.

anttilan kärryillä ajeleminen?
onko kukaan muuten kokeillu pelästyttää ihmisiä, mää oon
kun nyt on lunta niin ostin punasen jaffan ja sit sitä suuhun ja kaveri lyö vaikka mahaan, kaadut ja sylkäset ne jaffat, kun se näyttää vähän vereltä. kyllä siinä yks mummo tais pelästyä :D

Gevil [02.11.2002 14:42:59]

#

snakari, onpa todella järkevä harrastus sulla tämä pelottelu. Varsinkaan mummojen edessä en suosittele tätä kokeilemaan, mitenkäs sitten suu pannaan kun mummo kupsahtaa säikähyksestä maahan - saa sydäninfarktin tai vastaava. Toisekseen ei ole mitään järkeä tuhlata hyviä Jaffoja ;) Kyllä se Jaffa on juotavaksi tarkoitettu ensisijaisesti :)

Tumpi [02.11.2002 15:56:44]

#

Mustikkamehu(tai keitto) näyttää erehdyttävästi vereltä aluksi, mutta sitten siit tulee violettettia.

Omiin harrastuksiin kuuluu lähinnä uusien ulkoasujen jatkuva tekeminen kotisivuille, MtG, ja on sitä pari kertaa tullut ostoskärryilläkin riehuttua (kuten jackassissa).

snakari [03.11.2002 12:48:53]

#

lainaus:

snakari, onpa todella järkevä harrastus sulla tämä pelottelu. Varsinkaan mummojen edessä en suosittele tätä kokeilemaan, mitenkäs sitten suu pannaan kun mummo kupsahtaa säikähyksestä maahan - saa sydäninfarktin tai vastaava. Toisekseen ei ole mitään järkeä tuhlata hyviä Jaffoja ;) Kyllä se Jaffa on juotavaksi tarkoitettu ensisijaisesti :)

no joo.. onhan niitä kiva heittää lumipalloillakin
tässä kiva linkki: http://www.silkenladies.com/mirror/mirror.php?url=https://www.ohjelmointiputka.net

Gevil [03.11.2002 17:45:24]

#

Onhan sitä tullut jo kaikennäköisiä sivunmuokkausgeneraattoreja nähtyä (kuten 70-luku generaattori), mutta tuo mirror-juttu olikin jo sitten uusi tuttavuus. :)

juhaz [03.11.2002 18:17:11]

#

Joo olihan joku aika sitten kai jossain osoite sillaiseenkin mikä näytti nettisivut peelon tekemiltä..........

web.archive.org on hyvä paikka muuten etsiä vanhoja sivuja.....

http://web.archive.org/web/20010521143215/www.angelfire.com/ab2/jussi/

ps: Nuo on mun toiset nettisivut mitä ikinä olen tehnyt..... ekat oli vielä surkeammat ja sivujen avaus kesti jopa tälläisellä nopealla yhteydellä avata jotain pari-kolme minuuttia.... mitenköhän modeemikäyttäjät? :D


Katsokaa vaikka kirjoitusvirheitä...... LOL!

Stini [05.11.2002 19:43:11]

#

lainaus:

Asiaa: Mitä harrastatte tietokoneiden lisäksi? Itse harrastan shakkia, golffia ja salibandya.

Itsekin harrastan shakkia. Se on hyvä harrastus.

juhaz [05.11.2002 20:16:14]

#

Mitä harrastatte tietokoneiden lisäksi?

Heh.... öö.... no nyt en harrasta mitään tämän lisäksi, mutta ennen kuin tietokone tuli varsinaisesti minun elämään niin minä pelasin salibandya..... tosin siinä olisi kai nyt sillainenkin juttu, kun mä en tykkää pelata jos en pärjää ja täällä etelä-suomessa nää pelaajat on vähän kovempitasoisia, joten mä en pärjäis, mutta pohjois-savossa asuessa mä olin joukkueen paras pelaaja..... vaikka oikeasti olen aika surkea pelaamaan :D

juhaz [05.11.2002 20:18:51]

#

lainaus:

Joo olihan joku aika sitten kai jossain osoite sillaiseenkin mikä näytti nettisivut peelon tekemiltä..........

web.archive.org on hyvä paikka muuten etsiä vanhoja sivuja.....

http://web.archive.org/web/20010521143215/www.angelfire.com/ab2/jussi/

ps: Nuo on mun toiset nettisivut mitä ikinä olen tehnyt..... ekat oli vielä surkeammat ja sivujen avaus kesti jopa tälläisellä nopealla yhteydellä avata jotain pari-kolme minuuttia.... mitenköhän modeemikäyttäjät? :D


Katsokaa vaikka kirjoitusvirheitä...... LOL!

Ahaa.... nyt tiedän miksi linkki ei toimi!
http://web.archive.org/web/20010521143215/http://www.angelfire.com/ab2/jussi/

Eli http puuttui....... Enkös muuten ollut pari vuotta sitten tosi super guru tekemään kotisivuja? Tai enkös ollutkin guru äidinkielessä =D

mikko [05.11.2002 20:53:25]

#

lainaus:

mutta pohjois-savossa asuessa mä olin joukkueen paras
pelaaja..... vaikka oikeasti olen aika surkea pelaamaan :D

In your dreams!! Aloitetaankos maakuntasota?

juhaz [05.11.2002 21:04:14]

#

Tarkemmin niin se ei ollut sillein todellinen joukkue kuitenkaan vaan koulun joukkue ja se oli Kiuruvedellä, mutta se oli totuus, että olis joukkueen paras tai parhaimpia pelaajia.....

Gevil [05.11.2002 22:19:27]

#

mikkot, mistä päin olet?
juhaz, kyllä mulla ainakin noi molemmat linkit toimi

Vilikki [07.11.2002 16:06:16]

#

Onko kukaan muuten ikinä rakentanut koteloa koneeseen? Suunnittelin itse tuollaista projektia, ja ajattelin kysyä, että onko tuossa mitään, mitä kannattaisi ottaa huomioon. Kotelosta suunnittelin aika suuren (ei kuitenkaan sen kokoista, etteikö piuhojen pituus enää riittäisi) ja huolehtia, että myös maadoitus tulee hoidettua.

Gevil [07.11.2002 16:15:47]

#

Yritä järjestellä komponentit mahdollisimman loogiseen järjestykseen (kärjistettynä: ei välttämättä ole kovin järkevää sijoittaa korppuasemaa koneen takaosaan). Muista huolehtia tuuletus kuntoon eli suunnittele niin että ilmavirta menee niin että se tosiaan tuulettaa. Koska kyseessä on omatekemä kotelo, on sillä varmasti imago-arvoa. Panosta siis myös hienoon ulkoasuun, käytännöllisyys kuitenkin edelle. Esimerkiksi kotelon ikkunat on mukavan piristäviä ja ledejä on kiva iskee millon minnekin.

TeeVee [08.11.2002 19:54:33]

#

Pleksistä kun kopan tekee, tulee siis sika siisti! Ledejä sijoittelee koneeseen sinne tänne, niin tulee erittäin näyttävä koppa!

Grey [14.11.2002 19:28:49]

#

Jaahas, eipähän ole tätä kukaan näköjään jatkanut. Siispä jatkamaan tätä!

Eli siis, koneeni oli tiltissä ja uusikaan ei toimi niin ihanteellisesti. Noh, täytyy sopeutua ja olla tappamatta sitä. Mitenkä sekin voidaan estää?

Jep, olin liki kaksi viikkoa ilman konetta. Selvisin vaikka tylsää olikin. Hm.. Pitänee ottaa kesken jääneet projektit kiinni ja jatkaa kesken jäänyttä kotisivujeni päivitystä. Ja pitäisi varmaan napata oikeat ajurit tuohon hiireeni. Se kun on Logitechin optinen ja alkuperäinen ajurilevyke meni vähän.. hm.. hajalle..

Miten opin arvostamaan tietokoneita uudelleen? Hyvä kysymys. Inhoan niitä nykyään ja enkä osaa enää suhtautua niihin niin positiivisesti. Ehkä en vain pidä siitä että joudun jonkin vian parissa temppuilemaan aamuyöhön kun on tärkeämpääkin tekemistä.

Pitäisiköhän asentaa Corel ja PSP5 uudelleen, minkä jälkeen voisi ryhtyä tekemään kuvia. Harrastaako kukaan mustavalkoisia kuvia työpöydän taustakuvana? Ajattelin niitäkin tehdä muutaman kappaleen joskus sitten.

Ja olen tässä myös miettinyt tiettyjä projekteja. Taito vain uupuu minulta, mutta ideoita kyllä löytyy melkoisen kivasti. Onko kukaan koskaan harkinnut OHJELMOIDA jotain pelien teko-ohjelmaa? Minä olen ainakin leikkinyt sillä ajatuksella ja ei se ole mitenkään paha idea. Vaatii kylläkin taitoa, jos aikoo tehdä jonkin 3D - homman siitä.

Hm.. Kiireitä. Taidan jatkaa aihetta myöhemmin...

-Grey-

snakari [14.11.2002 20:56:07]

#

kuinka moni on muuten modannu konettaan, ja millä tavalla?
onko jotain kuvia?

juhaz [14.11.2002 21:33:33]

#

lainaus:

mikkot, mistä päin olet?
juhaz, kyllä mulla ainakin noi molemmat linkit toimi

Jaa outoa.... mulla nimittäin toimi vasta, kun laittoi http:n siihen......

Grey [15.11.2002 02:56:12]

#

Käväisin tässä MBnetissä ja taisin ensikertaa eläessäni tajuta kunnolla mikä on juuripalvelin. Ja samalla minulle myös avautui internetin rakenne. Mikä oikeastaan on sikäli pelottava, että meidän kaikkien nettiyhteyden koko toimivuus on 13 sellaisen palvelimen varassa. Ainakin suurimmalta osalta. Ja toisaalta kun mietin, niin mitenköhän tehokkaita sellaisetkin koneet mahtavat olla? Mitään viitettä kenelläkään asiasta?

-Grey-

trinit [15.11.2002 12:48:38]

#

lainaus:

Mitään viitettä kenelläkään asiasta?

http://root-servers.org/

Tuolta löytyy tietoa jonkin verran. Googlellakin näytti tulevan 130 000 osumaa hakusanalla "root server" :)

Gevil [15.11.2002 16:43:14]

#

Sisältääkö juuripalvelimet muuta tietoa kuin domainin muunnos IP:ksi? Nimittäin jos juuripalvelimet kaikki vaikka räjähtäisi, niin eikö pystyisi edelleen menemään sivuille, jos tietää IP:n? Vai mitenkä on asian laita?

progo [15.11.2002 18:05:41]

#

Jaa'ah, grey; minakin olen ollut melkein 2 viikkoa ilman tiatokonetta (kun olen taalla portugalissa 2 viikon lomalla.. mieluummin olisin kotona, vaikkakin koulussa :) mutta pahoja vieroitusoireita (mm. ravintolassa puhun koko ajan ruokaolioista, ja syomismetodeista :)) lukuunottamatta olen selvinnyt, :D mutta mutta.. aika nayttaa..

Grey [16.11.2002 19:25:05]

#

Koska tämä yleinen aihe 4 näyttää niin pieneltä, taidanpa jatkaa sitä. Onhan näiden olemassaolo melkoisen hyödyllistä ja mukavaa, että ei tarvitse yhden kysymyksen, tai asian vuoksi, aloittaa uutta. Ainakin itse kieltäydyn kaikella tapaa niin tekemästä, jollei asia ole riittävän tärkeä. Joskin tälläisten kautta näköjään saa vastauksia kysymyksiinsä, ainakin joiltakuita.

Kuitenkin, olisi tälläinen asia tässä. Moni tietää että minulla on kotisivut, OK. Olen koettanut laittaa sinne musiikkiani, vaikkakin kone meni kesken kaiken se kaksi viikkoa tuhoutumaan pahasti. Ja jotta homma olisi ollut täydellinen, koettakaa arvata oliko kiintolevy enää ehjä, kun koetin siirtää tiedostoja! Noh, onneksi sivuni olivat webissä. Joskin, joudun näköjään tekemään suurimman osan musiikistani uudelleen.

Käytän MIDIä, jooh, sillä sivujeni ei ole tarkoitus olla mikään karaoke - paikka. Onhan minulla sentään vain 25 Mt tilaa. Liittymän mukana tullutta. Olisin voinut kyllä käyttää muitakin sivuston tarjoojia, mutta luulen niiden vaativan sitten sivujen päivitystä aina silloin tällöin. Ja niissä on niin usein rajoituksia, että ei kiitos.

Kuitenkin, koska olen optimoinut MIDIni SB - korteille, ei se tosiaan kuullostaa muilla sitten miltään. Kokeilin isoveljen koneella, jossa on joku Crystalin äänilaite (integroitu), ja se käyttää ihan erilaisia soittimia. Siispä kysyn tässä että mitenkä saan optimoitua ne MIDIt esim. nyt näille Crystalin ja SoundMaxin äänilaitteille, jotka käyttävät näköjään Rolandin luomia MIDI - systeemejä?

Ja tässä tuli mieleen toinenkin kysymys. Kuinka monella on käytössä ainoastaan integroitu äänikortti koneessaan? Itselläni ei ole, sillä en pidä niistä. On kokemusta, ja kokemukseni on huonoja. Ainakin SoundMaxin laitteista. Alkaa pelien äänet säristä, varsinkin vanhempien. Ainakin yhdellä koneella, joka on lähes vainaa. Kiitokset ukkoselle (Ei ole muuten minun koneeni, vaan vanhempieni).

-Grey-

PS. Kuinka moni on ärtynyt huonotuulisuudestani välillä? Olen nyt nimittäin kerrankin hyvällä tuulella ja toivoisin voivani saastuttaa muutkin täällä olijat sillä !LOL!

Gevil [16.11.2002 19:38:26]

#

Grey, minun II-koneella on joku integroitu äänikortti pelkästään. Kyseinen kone on kaupungin maksama työkone, joten eipä niihin mitään kunnon kortteja voi olettaakaan saavansa. Äänentoisto on sillä koneella ihan Ö-luokkaa, eli en mäkään suosittele integroituja äänikortteja. Poikkeuksia mahdollisesti voipi olla.

TeeVee [18.11.2002 15:47:38]

#

Integroidut ovat aivan _piip_. Jos kunnon äänetoistoa haluaa, kannattaa ostaa kunnon äänikortti. Jos vaikka kuntelee musiikkia ainakin tunnin päivässä tietokoneella, niin eiköhän äänikortti olisi hyvä osto/valinta?

Vilikki [20.11.2002 18:12:45]

#

Ajattelin joskus päivittää konetta sen verran suurella rahalla, että ei välttämättä ole heti rahaa uuteen äänikorttiin, joten joudun väliaikaisesti pärjäämään integroidulla. Vanha on isa-paikkainen, jota ei uudemmista emoista oikein löydy... Integroidut ovat tosiaan aika huonoja.

lainaus:

PS. Kuinka moni on ärtynyt huonotuulisuudestani välillä?

En ainakaan minä...

Grey [20.11.2002 20:06:09]

#

Minulta löytyisi kolme turhaa äänikorttia, joista kaksi on ISA - paikkaisia. Kumpikin Sound Blastereja ja toinen jopa Sound Blaster 16! Toinen on vielä vanhempi. Sitten on Sound Blaster PCI + asennusCD. Turha laite minulle ja ongelmallinen. Jotenka olisin valmis luopumaan siitä, heti kun löytyy sopiva uhr.. vapaaehtoinen sen ottamaan.

Vaikkakin nykyisellä koneellani ei tosiaan kannata vanhoja pelejä pelata. Osittain johtuu siitä että Moslo ei toimi tällä ja äänikorttia on niiden vielä useimpien vaikea hyväksyä. Joskin, kyllä Return to Castle Wolfestein ja Max Payne menettelevät sen verran hyvin että voin olla pelaamisen suhteen huoletta. Ostin ne kaksi, sillä minulla sattui olemaan mukana silloin 60 e ja kumpikin maksoi 29, jotenka en jättänyt tilaisuutta käyttämättä.

Täytynee vielä katsoa joku rooliseikkailupeli. Onhan minulla vielä reippaasti yli 30 Gt, lähemmäs 32, tilaa tässä. Baldur's Gate II on ehdotettu. Jep. Onko siitä tehty uusi versio muuten yhtä hyvä? Ostan meinaan vain laatupelejä nykyään. Huonommat menevät piraattina :-D

Niin ja kertokaa muuten jotain ICQ minulle. Mieluummin sen ominaisuuksista ja teknisista puolista. Sekä eduista ja haitoista mitä sen kanssa on. Niin ja olkaa rehellisiä siitä sitten, jos kerrotte.

-Grey-

Blaze [20.11.2002 20:55:36]

#

lainaus:

Niin ja kertokaa muuten jotain ICQ minulle. Mieluummin sen ominaisuuksista ja teknisista puolista. Sekä eduista ja haitoista mitä sen kanssa on. Niin ja olkaa rehellisiä siitä sitten, jos kerrotte.

ICQ:ta (tai yleensäkään mitään IM-klienttiä) en oo pitkään aikaan käyttäny, IRC korvaa ne, mutta ICQ ainakin oli jo silloin kammottavaa bloatwaree. Jos ICQ-klientille on tarvetta, niin suosittelen tutustumaan Mirandaan (http://miranda-icq.sourceforge.net/), jota itekki käytin loppuaikoina.

Gevil [20.11.2002 23:58:13]

#

ICQ on ihan jees, sitä käytän itsekin. Siinä on paremmuus verrattuna IRCiin henkilökohtaiset keskustelut onnistuu paljon kätevämmin, siis ilman että tarvitsee kyttäillä kokoajan. ICQ:ta siis sopii paremmin muun koneella olon yhteyteen. IRC sitten enemmän chattailuun. ICQ:ssa on huonona puolena ainaski banneri siellä alalaidassa, joka ei tosin haittaa mua ainakaan..

Gevil [21.11.2002 00:00:02]

#

Ainiin. Grey, siis mitä tarkoitat Baldur's Gate II uudella versiolla?

Grey [21.11.2002 00:34:02]

#

Minulla on hämärä muistikuva pelistä, joka niin ikään perustuu BG 2, mutta on kuunelma sitä jotain 10 kertaa parempi. En vain ole vielä tässä vaiheessa siitä niin varma että uskaltaisin harkita sen hankintaa. Kuten sanottu, vain laatu kelpaa minulle ostettuna.

-Grey-

Grey [22.11.2002 00:23:27]

#

Lisään tuohon ICQ - kysymykseen yhden jutun vielä. En kysynyt mitään sivuja, en aio edes sitä ottaa, vaan haluan tietää käyttäjien kokemukset siitä. Hyvät että huonot. En tosiaan mitään mitä tekijät sanovat siitä. Se kun on niin usein vähän.. *piip*.. Helppohan omaa tuotetta kun on kehua.

-Grey-

Gevil [22.11.2002 21:44:02]

#

Toinen kerta kun utelen biisiä (eri biisi kyseessä), eli mikä biisi on kyseessä? Tuntomerkit:
-Kappaleessa nainen laulaa "I still want you", muistaakseni
-Kappale soi tällä hetkellä radiossa suhteellisen useasti

Tämä kappale ei kuitenkaan ole mikään seuraavista:
-I still want you - Del Fuegos
-I still want you - Gwen Guthrie
-I still want you - Mange Le Funk

Välttämättä kappaleen nimi ei ole 'I still want you', mutta sillä nimellä googletin ja löysin noi, mut se ei oo mikään nuista siis.

Grey [24.11.2002 06:25:49]

#

Esitänpä tämän kysymyksen täällä, ettei tarvitse aloittaa uutta aihetta näin pienen asian takia. Eli siis, kyse on SVGA - alikirjastoista Qbasicille. Mistäs niitä nyt siis saikaan? MBnet? Jos niin, minulla ei ole tunnusta siellä. Kuitenkin, olenpa ajatellus sellaista tässä mennä käyttämään eräässä juttussani.

-Grey-

Sose [24.11.2002 08:28:44]

#

Siis Baldur's Gate II:tä paremmat tai ainakin uudemmat ovat samalta tekijältä esim. Icewind Dale II ja Neverwinter Nights, joista jälkimmäinen on kuulemma parempi... Ite pyysin Baldur's Gate:a (Ihan sitä ekaa) pikkuveljeltä joululahjaksi (ei se nyt ostais mitään kalliimpaa). Sitten äitiltä ja isältä pyydän jonku PS2-pelin varmaan. Oiskohan Harry Potter ja Salaisuuksien Kammio hyvä peli? Vois olla, mutta haluaisin lukea arvostelun.

Heikki [24.11.2002 08:38:27]

#

lainaus:

Asiaa: Mitä harrastatte tietokoneiden lisäksi? Itse harrastan shakkia, golffia ja salibandya.

Itse harrastan koneen lisäksi jääkiekkoa ja jalkapalloa.

lainaus:

Kysyn vaan, että onko omasta mielestänne 7-luokan keskiarvona 8.0 hyvä? Minä itse pidin sitä ihan hyvänä.

Itselläni oli 7. luokalla keskiarvo siinä 8,4-8,6. Nyt 8. luokan 1. jaksolla oli keskiarvo 8,6.

Vilikki [24.11.2002 10:12:44]

#

lainaus:

Kysyn vaan, että onko omasta mielestänne 7-luokan keskiarvona 8.0 hyvä? Minä itse pidin sitä ihan hyvänä.

Kyllähän tuo ihan hyvä on... minulla oli seiskalla jouluna 8:n maissa ja keväällä 8.4, jos oikein muistan...

Antti Laaksonen [24.11.2002 11:51:36]

#

lainaus:

Esitänpä tämän kysymyksen täällä, ettei tarvitse aloittaa uutta aihetta näin pienen asian takia. Eli siis, kyse on SVGA - alikirjastoista Qbasicille. Mistäs niitä nyt siis saikaan? MBnet?

MBnetissä olevan SVGA-kirjaston tiedostonimi on QBSVGA.ZIP, se varmasti löytyy muualtakin Internetistä. Kannattaa myös etsiä Googlella sanoilla 'qbasic' ja 'svga'.

Gevil [24.11.2002 16:34:18]

#

Hmm... mulla kävi tuon Baldurs Gaten kanssa pienoinen säkä, kun sen aikoinani ostin. Kyseisessä tavaratalossa oli jäljellä enää yksi kappale kyseisiä tarjouspakkauksia(pakettiin oli muovilla pakattu kaksi laatikkoa) hintaan 299mk ja se siis sisälti:

Paketin ensimmäinen laatikko:
-PlaneScape Torment
-Fallout 2
-BaldursGate

Paketin toinen laatikko:
-BaldursGate 2 collectors edition, sisältää:
*19 keräilykorttia
*BG2 T-paita
*Bonus CD
*Soundtrack-cd
*BG2 Postikortteja
*BG2 juliste
*Itse BG2-peli

kaikki yllämainitut siis hintaan 299mk.. ihan hyvä säkä ;) Pari päivää tapahtuneen jälkeen tavaratalossa alkoivat myydä vain pelkästään toista laatikkoa (BG2 Collectors editionia) hintaan 299mk.. sain siis periaatteessa kolme peliä (ensimmäinen laatikko) ilmasiksi ;)

Et jos Sose pikkuveljes sattus samanlaisen mega-paketin löytämään niin onnittele itseäsi

Vilikki [01.12.2002 11:53:36]

#

Uutta kyselyä pystyyn tänne yleiseen aiheeseen, eli, mitäs toivotte joululahjaksi?

LL [01.12.2002 11:57:23]

#

Suomalaisen varsikäsikranaatin(kopio).
(Kuvassa vasemmalla)

http://www.satanet.fi/milpro/kuvat/3_2002_pienet/006.jpg

Gevil [01.12.2002 16:20:38]

#

Hmmm :) Jätkä meinaa selvästi heittää sen perunanuijan naapurin tontille tai jotain.. Hmm.. siis tarkoittaako kopio sellaista kopiota ettei se räjähdä.. toivottavasti :)

Mä oon pyytäny Pukilta lahjaksi LOTR:n special editionin.. (4 DVD) ja Star Wars: Episode II (2 DVD)..

Gevil [01.12.2002 16:25:51]

#

Tuossa muuten isompi kuva siitä LL:n kranaatista: http://www.satanet.fi/milpro/kuvat/3_2002_isot/006.jpg
Ikävän pieni oli LL:n lähettämä kuva näet :)

LL [01.12.2002 16:31:13]

#

Tuolta löytyy kaikkea kivaa sotaan liittyvää. Kannattaa kattoa

http://www.satanet.fi/milpro/myymala/index.html

thefox [01.12.2002 16:52:32]

#

Oh joo.. ei minulla ole tapana mitään kummempia toivoa. Jos hieman rahaa saisi niin voisi pistää säästöön. Ja vaatteita ym. hyödyllistä.

LL [01.12.2002 16:57:06]

#

lainaus:

Hmmm :) Jätkä meinaa selvästi heittää sen perunanuijan naapurin tontille tai jotain.

Yhesti kun oltiin Airsoftia niin heitinkin. Se oli kyllä itse tehty eikä valitettavasti räjähtänyt. Ja naapuri antaa meidän käyttää sen pihaa.

LL [01.12.2002 16:57:45]

#

Hitto! Lainaus meni perseelleen.

majoneesi [03.12.2002 20:26:09]

#

no haluasin sähköskeban....omistan jo akustisen

Vilikki [03.12.2002 21:26:40]

#

lainaus:

no haluasin sähköskeban....omistan jo akustisen

sama toive minulla, lisäksi tahtoisin videot, jope ruonansuun uuden cd:n ja kaikkea muutakin kivaa...

snakari [03.12.2002 21:34:32]

#

sähköskeba taitaa olla aika suosittu toive ;)
tuli 3 listaan just. eli semmosta fenderin squieria (onko muuten hyvä) toivon ja sit millencolinin life on a plate ja nirvanan kokoelma

thefox [03.12.2002 21:46:14]

#

lainaus:

sähköskeba taitaa olla aika suosittu toive ;)
tuli 3 listaan just. eli semmosta fenderin squieria (onko muuten hyvä) toivon ja sit millencolinin life on a plate ja nirvanan kokoelma

Aloittelijalle varmasti ihan kelpo keppi :) Suhteellista mikä on hyvä ja mikä ei.. ja muistahan hankkia vahvistin kans ;)

Pekkuli [03.12.2002 22:03:26]

#

ARG! Todella ärsyttävää kutsua kitaraa skebaksi. Olen soittanut 5-6 vuotta, mutta en ole ikinä kuullut kenenkään kutsuvan kitaraa skebaks.

arcatan [04.12.2002 08:39:11]

#

No jatketaan musiikkipuolella: meikä toivoo syntetisaattorin. Muita toiveita mulla on langattomat umpiluurit ja sitten jotain kirjoja (Loru sormusten herrasta).

Vaikka tuo keskiarvo-keskustelu on sinänsä jo loppu niin mulla oli 9, lukuaineet 9.5.

Tulipa mieleen että kuinka moni teistä soittaa jossain bändissä? Minä en soita, tosin soittaisin jos tuntisin enemmän kuin yhden henkilön, jolla olisi intoa perustaa kanssani bändi ;).

thefox [04.12.2002 13:00:54]

#

Parempaa syntetisaattoria minäkin voisin toivoa.. mutta mieluummin toivon rahaa ja ostan sellaisen sitten ihan itse ;)
Juu tosiaan tulee soiteltua eräänlaisessa orkesterissa kiippareita.. harjoitellahan voi vähän huonommillakin. Ei siitä sen enempää :)

Pekkuli [04.12.2002 14:06:49]

#

Minäkin haluaisin soittaa bändissä. Ei tule soiteltua kuin veljen kanssa, joka ei tule kotiin edes joka viikonloppu.

majoneesi [04.12.2002 14:56:56]

#

kyllä sitä josain bändisä haluais soittaa joskus....

Antti Laaksonen [04.12.2002 15:14:03]

#

Meidän koulu alkaa jakaa huhujen mukaan vanhoja syntetisaattoreita ilmaiseksi, toivottavasti minullekin riittää... Ja mikään ei tietysti voita kunnon akustista pianoa (paitsi flyygeli..) ;)

Vilikki [04.12.2002 15:36:19]

#

lainaus:

Tulipa mieleen että kuinka moni teistä soittaa jossain bändissä?

joo, no miten sen nyt ottaa... bändin nimi on Himmeli... eka levy 8. viikkoa listaykkösenä ja keikkoja maailman ympäri... lol... ;-)

skede managerin työryhmä on aika musikaalista porukkaa, bändi pystyyn vaan... ;-)

Grey [04.12.2002 16:25:24]

#

Latasin tässä ihan kokeilun vuoksi tänään Ultima IX demon. Sen jälkeen tulin siihen tulokseen että Origin System Inc. saavat minun puolestani joutua ammuttavaksi ja koiranruokatehtaalle. Se demo meinaan rupesi CD:eetä kysymään, ja eipä siihen löytynyt edes toimivaa crackia. Kyllä, pysyn tästä lähtien niiden tapauksessa vain piraateissa, enkä maksa niille enää mitään niiden tuotteista :-)

-Grey-

snakari [04.12.2002 19:26:13]

#

lainaus:

lainaus:

sähköskeba taitaa olla aika suosittu toive ;)
tuli 3 listaan just. eli semmosta fenderin squieria (onko muuten hyvä) toivon ja sit millencolinin life on a plate ja nirvanan kokoelma

Aloittelijalle varmasti ihan kelpo keppi :) Suhteellista mikä on hyvä ja mikä ei.. ja muistahan hankkia vahvistin kans ;)

semmonen paketti olis tulossa: vahvistin, kitara, johto, ja kaikkee pikku sälää

snakari [04.12.2002 19:27:32]

#

ja unohtu hinta eli 229 € (maksan vähän itte että vanhemmat ei ihan köyhdy kun on nää netti laskutkin aika humia ;)
ja antti, teethän sen muokkaus toiminnon nopeesti?

Queq [05.12.2002 16:03:23]

#

Minä toivon: sähkäkitaran, vahvistemen, kaiuttimen, suklaata, CD - levyjä ja jotain muuta pikku sälää.

TeeVee [05.12.2002 16:15:39]

#

Minä taas toivon uutta kännykkää! Kun kokoajan olen menossa, sellainen on paljon käytössä.

Sose [05.12.2002 16:27:36]

#

Toivon Baldur's Gatea tietokoneelle, Harry Potter ja Salaisuuksien kammio PS2:delle, (tiedän, tiedän Pelit-lehti arvosteli PS2 version huonoimmaksi) vaatteita, suklaata... Mitähän vielä? Joku Leevi and the Leavingsin CD-levy varmaan... Ja sitten radioasemilta toivon, että Gimmeliä ei enää ikinä soiteta, koska se on niin syvältä. Siis minun mielestäni. En halua kieltää muita kuuntelemasta sitä jos siitä tykkää, mutta ostaisivat levyn niin ei viattomien ihmisten tarvisi kuunnella sitä radiosta. Tai sitten semmonen joka vaientaa radion, jos Gimmel alkaa soida....
~Sose~

KimmoKM [05.12.2002 16:36:59]

#

lainaus:

Uutta kyselyä pystyyn tänne yleiseen aiheeseen, eli, mitäs toivotte joululahjaksi?

Tulostinta omaan koneeseen, tai sitten kirjoja ja suklaata.

progo [05.12.2002 18:39:41]

#

lainaus:

Uutta kyselyä pystyyn tänne yleiseen aiheeseen, eli, mitäs toivotte joululahjaksi?

Maailman herruutta, taitoa oppia kaikki heti, koulun räjähtämistä, maailmankaikkeuden tuhoamista.. sellasta tavallista :D

Gevil [05.12.2002 22:29:40]

#

Ihan pakko kysyä. Sose, onko nimimerkilläsi 'Sose' mitään tekemistä henkilöhahmon 'Kaiser Sose' (tjsp) kanssa, vai viittaako se ihan suomenkielen sanaan "sose", kuten omenasose? Gimmelhän on just huippu.. hyv.. huono ;) Ja se Balduri kannattaa pyytää, se on hyvä peli. Harry Potter-peleistä en tiedä. Varmaan jotain tasoloikan tapasta, josta en pidä. Mut joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

WinC [09.12.2002 12:44:45]

#

Hmmm... tuli vaan mieleen, kun joskus on ollut puhetta näistä ikivanhoihin viestiketjuihin kirjoittamisesta. Olisiko järkevää tehdä esimerkiksi siten että... kun viesti ketju on 3vikkoa vanha sille ilemestyy punainen merkki, joka ilmoittaa, että ketju on vanha... ja yli 6viikon vanhoihin ketjuihin ei enää pääse kirjoittamaan, ainoastaan lukemaan. Tämä estäisi vanhojen aiheiden nousemista esille aika tehokkaasti.

Mitä mieltä muut?

Gevil [09.12.2002 17:30:16]

#

Nykyinen järjestelmä on hyvä, ei syytä muuttaa. Nykyäänhän on varoitusteksti kuukauden vanhassa ketjussa. Jos joku toistuvasti nostelee turhaan vanhoja hälle tästä banneja tai vastaavaa. Ei järkeä lukita kokonaan, koska joskus, joskus, saattaa olla ihan oikeasti tärkeää lisättävää johonkin vanhaan keskusteluun.

thefox [09.12.2002 19:28:07]

#

Tietysti voisihan se olla niinkin että jos yli kuukauden vanhaan aiheeseen kirjoittaa, se ei nousisi esille. Toisaalta tässä saattaa tulla jonkinlaisia toteuttamisvaikeuksia koska nykyiselläänhän viestit varmaankin puklautetaan ulos "viimeksi muokattu" -periaatteella..

Antti Laaksonen [09.12.2002 22:51:34]

#

Järjestelmä tullee pysymään ennallaan, etenkin kun ainakin tuo fawkzin ehdotus vaatisi kohtuuttomasti työtä (kyllä, järjestys määritetään ajan mukaan). Ja sitä paitsi kuka löytäisi ikivanhan viestin, johon on tullut uutta tietoa, jos se majailee vanhojen aihesivujen kätköissä?

Punainen teksti yli kuukauden vanhoissa on vähentänyt vanhojen aiheiden esillenoston melkein nollaan, ja väärinkäytöstapauksissa keskustelijalle huomautetaan tietysti asiasta.

tomaattigeeni [09.12.2002 23:03:16]

#

lainaus:

Uutta kyselyä pystyyn tänne yleiseen aiheeseen, eli, mitäs toivotte joululahjaksi?

Lämmintä kättä ja kylmää käteistä.

Uuden näytön saan varmaan tän 14" tilalle :)
Ja sitte nää perinteistet; suklaata ja karkkia

Tulilintu [10.12.2002 10:40:44]

#

lainaus:

Uutta kyselyä pystyyn tänne yleiseen aiheeseen, eli, mitäs toivotte joululahjaksi?

No mä ainakin haluun rahaa ja kaipa joitain pelejä PS2 ois heinoo

progo [10.12.2002 14:39:05]

#

Tuosta PS2:sta.. onko se ihan PA-laite, vai löytyykö sille ihan käyttöäkin? Itse hankkisin laitteen vain ja ainoastaan GT3:n vuoksi =)

Grey [10.12.2002 17:14:22]

#

Tietäisikö kukaan mistä löytyisi WinAmpia joku parempi systeemi? Se kun kaatoi minulta koneen tänään koska en antanut palomuurini päästää sitä nettiin. Spywarea?

-Grey-

mikko [10.12.2002 17:27:38]

#

Koneen kaatuminen lienee sattumaa, tai sitten sinulla on epävakaa kone. Ei siinä WinAmpissa pitäisi mitään pahempaa spywarea olla, siinä vaan on se semmoinen "selain", joka haluaa päästä nettiin mikäli se käytössä/asennettuna. Ja noita soittimia löytyy varmaan aika paljon, itsellä ei kokemusta ole. Google/MBNet auttaa.

Gevil [10.12.2002 17:37:10]

#

Ja keskustelu jatkukoon 'Yleinen aihe 5'-viestiketjun alla.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta