Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Myös koodivinkkien tasoa ylös

Sivun loppuun

Hipo [25.10.2002 13:32:22]

#

Joo'op, onhan se hyvä, että vinkkejä on ja kohta se haluttu 365. Tai ei se kyllä ole, puolet vinkeistä on sitä tasoa, että niistä ei itseasiassa ole kenellekkään mitään hyötyä. Uuden oppiminen on hankalaa, kun surffailee vinkkejä, joista puolet on hello world kakkosia. Osassa vinkistä taas puolet on kaunisteluja sun muita ihmeellisyyksiä, että tärkein osa vinkistä on vaikea löytää eli se osa, joka todella tekee vinkistä vinkin arvoisen.

Uuden aiheen aloituksen syynä oli se, että Keskustelun huonoa tasoa ylös!-aiheen keskustelun taso alkoi olla aika huonoa (anteeksi :).

tomaattigeeni [25.10.2002 14:34:56]

#

No tuo on kyllä ihan totta. Omatkaan vinkkini eivät aina ole olleet kovin haastavia, mutta nuo helloworldit ja nimen kyselyt jne. voisi jättää pois.

thefox [25.10.2002 14:35:02]

#

Jooh kyllähän se meni ihan outtopikiksi taas (kuten meni tämäkin nyt kun tämän sanoin ;)
Mutta silti on pakko olla samaa mieltä, useat vinkeistä ovat turhia, auttamattoman heikkolaatuisia, tai molempia.
Esimerkkinä esim tuo Select Case (älä ota itseesi, Sose ;). Ne jotka eivät osaa Select Case:a käyttää tuskin voivat edes kutsua itseään VB-koodareiksi. Tulos: vinkki on turha, koska jokainen VB-koodari osaa jo Select Case:n salat :)
Se VB-koodareista. QB-koodarien yleinen synti (ainakin vinkkien perusteella) on sisennyksien puuttuminen. Ne jotka eivät niitä käytä tuskin arvaavatkaan miten paljon ne koodia selventävät. Esimerkiksi käyvät lähes kaikki täällä olevat QB-vinkit :)
En nyt jaksa alkaa tässä ihan pöljänä saarnaamaan, mutta miettikää ihmiset kaksi kertaa, kannattaako tänne lähetellä jokaikinen koodinpätkä jonka väännätte.
Vai onko jossain tapauksissa kyse siitä, että halutaan näyttää; "minä osaan tämän"?

Gevil [25.10.2002 15:22:06]

#

Kun ihmiset mietitte että lisätäkö tämä minun koodivinkkini tänne vai ei, niin katsokaa ensiksi onko sama asia selitetty jo vaikka tuolla Ohjelmointiputkan maanmainioissa oppaissa. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tuo Select Case, sama asia löytyy vb oppaasta numero 3. Miksi tehdä tuollaisia perusvinkkejä kun ne löytyvät jo oppaan puolelta.

Antti Laaksonen [25.10.2002 17:19:03]

#

Olen ajatellut tämän vuoden loppuun "laaduntarkastuksen", jonka jälkeen koodivinkeistä valitaan huonoimmat/turhimmat pois. 365 vinkkiä -tavoite näyttää tällä hetkellä ylittyvään niin reippaasti, että määrä saavutettaneen laaduntarkastuksen jälkeenkin.

snakari [25.10.2002 17:48:47]

#

lainaus:

Olen ajatellut tämän vuoden loppuun "laaduntarkastuksen", jonka jälkeen koodivinkeistä valitaan huonoimmat/turhimmat pois. 365 vinkkiä -tavoite näyttää tällä hetkellä ylittyvään niin reippaasti, että määrä saavutettaneen laaduntarkastuksen jälkeenkin.

voisit samalla tehä sen että vaan rekisteröityneet saa lähettä vinkkejä (myös muokata)

progo [25.10.2002 18:09:10]

#

lainaus:

voisit samalla tehä sen että vaan rekisteröityneet saa lähettä vinkkejä (myös muokata)

Sepä olisikin loistava lisäys.. se muokkaaminen. Ehdotan myös!

Tumpi [25.10.2002 18:22:21]

#

Jos jostain vinkistä on duplikaatteja ni eikös huonommat vois poistaa?

TeeVee [28.10.2002 17:08:43]

#

Antin täytyisi muokata järjestelmää niin, että rekisteröityneet käyttäjät voisivat ainoastaan kirjoitella koodivinkkejä. Muokkaamistoiminto vielä mukaan ja adminien mahdollisuus muokata/poistaa turhia koodivinkkejä. Koodivinkin tarkoitus olisi mielestäni seuraava:
Koodivinkin tulisi esitellä asiaa, joka on vaikeata, tai jotain funktiota, josta käytännössä voisi olla hyötyä. Turhia koodivinkkejä on ainakin 15+.

TeeVee [29.10.2002 20:41:41]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/koodit_nayta.php?id=1300493973 Peeloilua voisi hieman vähentää ja bannailua lisäillä. Herkkänahkaisimmat kävijät lähtevät samaisella sekunnilla, kun lukevat tuota potaskaa itsestään. Eli en hyväksy tuota. Bannia Antti voisit tarjoilla.

Antti Laaksonen [29.10.2002 21:58:19]

#

Tällä hetkellä koodivinkkejä voi kommentoida kuka tahansa, mutta näistä ikävistä tapauksista johtuen luulen, että täytyy laittaa siihenkin rekisteröitymispakko lähiaikoina tulevan koodivinkkiuudistuksen myötä.

TeeVee [30.10.2002 15:11:09]

#

lainaus:

Tällä hetkellä koodivinkkejä voi kommentoida kuka tahansa, mutta näistä ikävistä tapauksista johtuen luulen, että täytyy laittaa siihenkin rekisteröitymispakko lähiaikoina tulevan koodivinkkiuudistuksen myötä.

Hyvä. Itseltäni voisi jäädä väliin hieman vierailut väliin, jos täällä on peeloja, jotka ärsyttelevät ja mahtailevat.

arcatan [30.10.2002 15:32:13]

#

Minäkin kuittaan, sillä en siedä viestejä "olen ville viis vee ja mä tunnen ton sen on hikke v**** f*** yuo" jne. Tätä on kaivattu, suoraan sanoen. Toivon että se tulee voimaan pian. Toivottavasti myös mahdollinen muokkaus, sekä jos käyttäjä heti huomaa että vinkki on täysin turha tms. hän voi poistaa sen.

snakari [30.10.2002 15:52:44]

#

lainaus:

Minäkin kuittaan, sillä en siedä viestejä "olen ville viis vee ja mä tunnen ton sen on hikke v**** f*** yuo" jne. Tätä on kaivattu, suoraan sanoen. Toivon että se tulee voimaan pian. Toivottavasti myös mahdollinen muokkaus, sekä jos käyttäjä heti huomaa että vinkki on täysin turha tms. hän voi poistaa sen.

ja sit vielä kun sais äänestettyä.
ja lajittelut vois järjestää nimen, äänen tai päivämäärän perusteella


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta