Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Onko ideaa?

Sivun loppuun

TeeVee [23.10.2002 09:29:27]

#

Olisiko ideaa avata c++ ohjelmointisaitti? Olisiko halukkaita auttamaan jos hanke toteutuu? Mitä täytyy ottaa huomioon kun sivustoa rakennetaan?

Gevil [23.10.2002 14:55:47]

#

Rakenna vaan tänne ohjelmointiputkaan sitä C++ asiaa. Kiihdytä keskustelua, tee oppaita ja vinkkejä. Ei tarvitse mun mielestä tehdä uutta sivua. Tänne vaan sitä asiata ;) Sivustoa rakennettaessa pitää ottaa huomioon:
-osaa html ja mahdollisesti PHP yms vastaavia..
-C++ itsessään olisi tässä tapauksessa hyvä osata
-maalaisjärkeä
-uniikki idea
-kaunis, tai vähintäänkin siedettävä, sivun graafinen suunnittelu
-helppokäyttöisyys
-toimivuus
-serveri-tilaa
-AKTIIVINEN webmaster ja koko toimitus
-etukäteissuunnittelu tärkeä
-mielellään hyvä suomenkielen taito sivuston ylläpidolla (onkohan 'suomenkielen' yhteen vai erikseen *heh* ;)
-etc.

juhaz [23.10.2002 15:46:15]

#

suomenkielen = yhteen? Ainakin opettaja on käskenyt aina kirjoittaa yhteen vaan en tiedä mitä muuta se selitti, kuten sillaista vihreä sanasta, että jos se sopii tekstin väliin niin teksti ei ole yhdys-sana, mutta jos ei sovi niin se on yhdys-sana

suomen vihreä kieli.... kuulostaako järkevältä.... minusta kyllä kuulostaa, mutta mitähän se opettaja puhui kielistä puhuessa? Tais sanoa, että silloin yhteen, kun kyseessä on jokin kieli.... esimerkiksi "äidinkieli" paitsi jos kyseessä on äidin "KIELI" :D

Heh.... nyt porukka varmaan sanoo minua hikkeksi? :D

Vilikki [23.10.2002 15:51:52]

#

Meille opettaja sanoi, että suurimmassa osassa tapauksista siihen sopii joku adjektiivi, muttei aina. Niinkuin tuossakin (mutta esimerkki kusee, kenties siihen olisi järkevämpi vaikka sana vaikea...). Suomen kieli on siis mielestäni erikseen. Kannattaa rakentaa tänne ohjelmointiputkaan sitä c++ -asiaa.

TeeVee [23.10.2002 19:32:52]

#

OK. Kaippa ryhdyn hieman kirjoittelemaan opasta.

TeeVee [23.10.2002 19:37:22]

#

juhaz:ET ole ainoa. Jos saa kympin matikasta ja englannista, sanotaan hikeksi näin meilläpäin. Äidinkieli sitten olikin vaan 9. Itseäni sanotaan aina vaikka luokalla oli oppilas, joka sai äidinkielestä 10, enkusta 10, matikasta 10. Itselläni jäi äidinkielestä 10 saamatta heikoista aineista :)

pushpabon [23.10.2002 19:39:09]

#

Hikari, kuulemma tarkoittaa valoa, siis japaniksi. Mutta tämäkin on taas sellasta urbaania legnedaa jostain vesasnpöntöstä :). Meillekni opetettiin tuo adjektiivi hommeli.

mikko [23.10.2002 19:53:34]

#

lainaus:

OK. Kaippa ryhdyn hieman kirjoittelemaan opasta.

Jos porukka haluaa järjestelmällisesti parantaa Putkan C/C++-tarjontaa, kerätkää tiimi kirjoittamaan opasta.

Gevil [23.10.2002 20:36:34]

#

Vaikka onhan se Hassun hauska Cpp opaskin jo olemassa.. se on muuten hyvä, niin silti tänne todella voisi tehdä oppaan tai vaikka sarjan. Ohjelmointiputkan oppaan ideana voisi olla helppotajuinen, mukavaa luettavaa, aluksi perusasioita, hiljalleen vaikeampiin - mutta siinäkään vaiheessa ei saa tinkiä helppotajuisuudesta.

Antti Laaksonen [23.10.2002 22:44:18]

#

Onko muuten kukaan opiskellut C++:aa tuon oppaan (http://www.nic.funet.fi/c opas) avulla? Olisi kiva tietää miten hyvin siitä oppii käytännössä, päältäpäin opas näyttää varsin mainiolta.

Jos jo(t)ku(t) rupeaa tekemään C++-opassarjaa Ohjelmointiputkaan, siinä pitäisi kyllä olla jotain poikkeavaa muihin suomenkielisiin oppaisiin nähden. Teevati on itse asiassa kirjoittanut jo hieman opasta, jos jonkinlainen tiimi muodostuisi, se olisi hienoa.

TeeVee [24.10.2002 09:26:45]

#

lainaus:

Onko muuten kukaan opiskellut C++:aa tuon oppaan (http://www.nic.funet.fi/c opas) avulla? Olisi kiva tietää miten hyvin siitä oppii käytännössä, päältäpäin opas näyttää varsin mainiolta.

Jos jo(t)ku(t) rupeaa tekemään C++-opassarjaa Ohjelmointiputkaan, siinä pitäisi kyllä olla jotain poikkeavaa muihin suomenkielisiin oppaisiin nähden. Teevati on itse asiassa kirjoittanut jo hieman opasta, jos jonkinlainen tiimi muodostuisi, se olisi hienoa.

Itse olen lukenut tuota Aleksin opasta. Tähän vaiheeseen voisin sanoa , että ohjelmointiputkan oppaiden tulisi olla selkeitä (mitä olen lueskellut), joten olen panostellut yksinkertaisuuteen oppaassani. Opas ei ole vielä julkinen, mutta työstämällä opasta siitä voisi saada julkaisukelpoisen lähiaikoina.

PS:Laitoin sulle mailia Antti.

Gevil [24.10.2002 16:16:34]

#

lainaus:

Onko muuten kukaan opiskellut C++:aa tuon oppaan (http://www.nic.funet.fi/c opas) avulla? Olisi kiva tietää miten hyvin siitä oppii käytännössä, päältäpäin opas näyttää varsin mainiolta.

Tuolla hassun hauskalla cpp oppaalla aikaisemmin tarkoitin juuri tuota nic.funet.fi/c++opasta.. olen sitä lukenut ja se on mainio, parempaa en tiedä. Kyllä oppii.

thefox [24.10.2002 19:33:03]

#

Hassun hauska C++-opas on todellakin hassun hauska -- selkeä ja kattava. Siitä selkeämpää on vaikea saada aikaan :)
Jos ei sillä opi niin lienee kannattaa hieman lykätä C++-opintojaan :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta