Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Pelien luomisesta perus-kielellä...

Sivun loppuun

Grey [22.10.2002 22:34:27]

#

Minulla on menossa monen monta projektia ja nyt on menossa eräs seikkailupeli. Menuvalikko ja hahmogeneraattori ovat melko simppeleitä, mutta pelisysteemin kanssa on vähän mietittävää. Nimittäin koodin kanssa. Ja millainen systeemin pitäisi olla?

Noh, maailmaa katsotaan hahmon silmin. Taistelusysteemi on vuoropohjoinen. Ei siis reaaliaikainen. Pelin idean olen saanut kokeillessani ADOMia ja Rune Questia. Pelin grafiikka tulee olemaan VGA 640x480 ja 16 väriä. Ei paljon, mutta kyllä sillä jotain keksii.

Eli siis pohja olisi tälläinen grafiikalla. Ja äänet, kyllä siinä tulee olemaan sellaiset, ovat piippari - pohjaiset (musiikista en tiedä vielä). Sellainen on siis suunnitteilla tässä minulla. Jotenka, haluaisiko joku auttaa minua sen teossa mitenkään? Apu olisi tarpeen. Yksin kun ei oikein peliä voine tehdä. Ainakaan koodaamalla.

-Grey-

Gevil [22.10.2002 22:40:26]

#

Ilmeisesti kyseessä on QBasic, jos ymmärsin rivien välistä oikein, ympäristönä? Eli siis kaipaat apua koodissa vai grafiikassa vai musiikissa? Vai kaikessa? Ja siis kaipaatko ihan pitkäaikasta apua (vähän niinkun olis työkaveri) vai sitten et apu on tälläsiä yksittäisiä vinkkejä?

Grey [22.10.2002 22:59:21]

#

Kyllä, kieli on Qbasic! Ja kaipaan ihan pitkäaikaista apua, peräti työkaveria. Jos joku nyt suostuu, hän saa ottaa minuun yhteyttä joko mailitse, tai sitten kun koneeni on lopullisess kunnossa, messun kautta. Huomautan myös että projekti ei välttämättä jää sitten ainoaksi. Miten voisikaan? Minulla kun on niitä varastossani tuollaiset.. noh.. tuhat kappaletta tulevaisuutta varten..

-Grey-

Sose [23.10.2002 08:27:20]

#

Ai että seikkailu-peli? Itseäni on kiinnostanut aina ihan pienestä (tai siis pienemmästä :) ) rooli-seikkailut, tai miksi niitä nyt kutsutaankaan? Näitä rooli(seikkailu)-pelejä ovat muunmuassa Diablot, Baldur's Gatet sunmuut sellaiset. Jos peli siis sisältää näitä aineksia (hahmonkehitys, taidot jne...) niin voisin olla kiinnostunut, mutta älä vielä iloitse! QBasic taitoni on sitä luokkaa että sillä jotain varmasti saa aikaan, mutta täältä löytyy sinulle varmasti myös parempia työkumppaneita... Grey pyysi vastausta maililla, mutta pahoittelen etten juuri nyt jaksanut käydä lähettämässä mailia...
~Sose~

pushpabon [23.10.2002 09:48:39]

#

Minä tiedän muutaman niksin, mutten ole mikään hyvä "työkaveri", koska...en oikein jaksa saattaa mitään loppuun asti :(. Mutta ainahan saa multa...ja varmaan kaikilta jotka täällä on kysyä apua ja ainakin minä yritän vastata.

Gevil [23.10.2002 14:45:12]

#

Grey, oikeasti on sulla tuhat niitä ideoita varastossa? Siis ihan kunnollista ideaa, eikä tyyliin: seikkailupeli. Toinen idea: RTS.. siis ihan kunnon suunnitelmia tuhat?

QBasic seikkailua ei huvita alkaa tekemään.. mutta C++, kunhan taidot vähän karttuvat, niin voisi jotain kehitellä.. Visual Basicillakin ehkä vois.. Tosin en tähän projektiin tule kun on niitä omiakin, mutta onnea ja menestysä projektilles ja ilmottele vaikka täällä jos tulee jotain latauskuntoista kamaa.

Grey [23.10.2002 15:08:30]

#

C++ en itse varmaan pääse harkitsemaan. Sikäli kun kieli, noh, en sano siitä mielipiteitäni, enkä varsinkaan oppaisi. Niissä kun ei selitetä mitään kunnolla, minkä vuoksi vihaan sitä kieltä. Ja sillä tarkoitan sitä että ei kerrota kunnolla mitä käskyjä on ja silleen. Mitään kieltä kun ei voi käyttää jos ei tiedä mitä voi kirjoittaa. Kuitenkin, minulla on tälläinen ihan pieni muotoinen peli tekeillä.

Ne tuhat muuta ideaa ovat taas vähän suurempia. Eivät enää toteutettavissa Qbasicilla tai enää Visual Basicilla. Niitä varten kerään jo tiimin ja sen kanssa teen sitä. Ja kyllä minulla on ideoita, varsinkin rooli/seikkailupeleihin ja jopa sen tyylisiin tarinoihin, kirjoihin, mutta ne eivät enää kuulu tämän sivustoon aineistoon, jotenka ei niistä sen enempää.

Kuten sanottu, Qbasic seikkailu on pieni muotoinen projekti. Ihan vain sellainen väliprojekti, jonka jälkeen on helpompi keskittyä isompiin. Pienet projektit piristävät :-)

-Grey-

Vilikki [23.10.2002 15:45:48]

#

lainaus:

Noh, maailmaa katsotaan hahmon silmin.

Eli kyseessä olisi 3d-peli, vai?

Grey [23.10.2002 17:33:39]

#

Tai ainakin siltä näyttävä. Mitään varsinaista liikettä siihen ei tule, mutta maisema, miten hyvin nyt sen saa aikaan 16 värillä, tulee ainakin näyttämään kolmiulotteiselta. Kuten sanottu, pikkuprojekti. Itseasiassa, harjoitus, jos tarkkoja ollaan. Olen ajatellut harjaannuttaa yhteistyötaitojani ja mikä olisikaan sen parempi kuin pieni projekti jonkun kanssa?

-Grey-

pushpabon [23.10.2002 19:29:23]

#

Kuules, käytä qb-kirjastoja niin saat aikaan vaikka 1024*768 resoluution ja 16bit värit :)
http://hussainweb0.tripod.com
jos en väärin muista tuota osoitetta

Grey [23.10.2002 20:09:14]

#

Tiedän, tiedän! Mutta tämä onkin pikkuprojekti. Niin pieni ettei siinä kannata käyttää mitään liian hienoa. Jos haluaisin jotain kunnollista, en käyttäisi edes Qbasicia, vaan keräisin ryhmän C++ osaavia ja heidän kanssaan tekisin sen projektin. Pieni pienenä, iso isona ja laaja laajana.

-Grey-

vipa [30.10.2002 13:47:14]

#

Osaako kukaan qbasicia mestarin lailla?

vipa [30.10.2002 13:47:51]

#

Vilikki hei, miten skeittimanageri edistyy?

Vilikki [30.10.2002 14:57:30]

#

lainaus:

Vilikki hei, miten skeittimanageri edistyy?

offtopic-viestiin vastaus: Ihan hyvin. Skede manageri oli pienen uudistuksen alla, ja kohta varmaan pistetään kuvia nettiin ja tänne projekteihin....

arcatan [30.10.2002 15:10:28]

#

lainaus:

Osaako kukaan qbasicia mestarin lailla?

Minä arvaan että lähemmäs puolet Putkan kävijöistä osaa QBasicia varsin korkealla tasolla, mutta se ei liity tähän varmaan mitenkään? Tuolla pitäisi olla oma threadi. (ja muuten, anteeksi nyt että olen vihamielinen vipaa kohtaan, mutta bannikaa se)

Ihan mielenkiintoinen projekti. Millainen liikesysteemi siihen on tarkoitus tulla? Hypitäänkö kolmen metrin askelin ja 90 asteen kulmia vai "vapaa liikunta". Onko siis tarkoitus tehdä "Riva - varjojen kaupunki"-tyyppinen peli? 3D-maisemat on kyllä varmaan upeita 16-värillä. Minua ei juuri kiinnosta auttaa kun kerran kesken Skede, mutta onnea matkaan.

thefox [30.10.2002 18:43:57]

#

Muistakaas sitten myös että banneja ei ole suosittavaa kinuta banneja jollekin toiselle henkilölle :) Ja jos on jotain offtopic-asiaa, vipa, niin sähköposti kulkee edelleen.
Ei sillä että minä mikään moderaattori olisin mutta :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta