Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Profiileista ja uusi idea

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [20.10.2002 19:56:10]

#

Seuraava uudistus keskustelualueessa tulee olemaan profiilitoiminto lopullisessa muodossaan. Tämä tapahtunee kuun lopussa/marraskuun alussa. Tällä hetkellä profiiliin on suunnitteilla seuraavat tiedot:

-oikea nimi
-ikä
-asuinpaikka
-kotisivun osoite
-ohjelmointikielet (kunkin kielen osaaminen asteikolla 0-4)
-vapaa tekstimuotoinen kuvaus

Olisiko vielä muita tarpeellisia tietoja profiiliin (kuvaa ei tule)?

***

Sitten mieleeni juolahti aivan uudenlainen idea. Ohjelmointikirjan ostaminen on usein silkkaa arpapeliä. Hyvänkin näköinen kirja voi osoittautua vikaostokseksi ja toisinpäin - valitettavasti näitä huonoja kirjoja tuntuu olevan hyviä tiuhemmassa.

Ajattelin Ohjelmointiputkaan Kirjat-osiota, jossa rekisteröityneet käyttäjät voisivat arvostella ja pisteyttää ohjelmointiaiheisia kirjoja. Jokaiselta löytyy varmaan muutama kirja, josta voisi tehdä arvostelun, ja kun nämä arvostelut koottaisiin yhteen, syntyisi ajan myötä arvokas tietopankki ohjelmointikirjallisuudesta.

Systeemistä tulisi siis jokseenkin samanlainen kuin MBnetin Pelihallin peliarvostelujärjestelmä. Kertokaa toki mielipiteenne tästä ideasta, ja jos kiinnostusta herää, homma ei jää suunnitteluasteelle.

TeeVee [20.10.2002 20:05:28]

#

Profiili: Kaipaa uudistuksia. Hyvä että asiaan puututaan ja tehdään virkistäviä uudistuksia.

Lopusta:Idea on loistava! Kavereille ja minulle on sattunut harhaostoksia, joten tuo auttaisi ehkäisemään niitä :?

Veltto [20.10.2002 20:56:32]

#

Miten olisi myös jonkinlainen "pikaviesti" ominaisuus jolla jäsenet voisivat lähettää viestejä toisilleen?
Siitä voisi olla useinkin hyötyä.

Vilikki [20.10.2002 22:00:50]

#

Idea on tosiaankin loistava. Itselleni sattui, kun ohjelmointia aloittelin, että hankin kirjan, luin sitä n. puoleenväliin, kunnes aloin tuumimaan, että en ole tajunnut tässä hölkäsen pöläystä. Sitten satuin vilkaisemaan kirjan takakantta. Luokitus: kokenut/ammattilainen. Kirja maksoi minulle n. 450 mk. Lainasin myöhemmin kirjastosta kirjoja, ja johan aihe alkoi selkenemään...

pushpabon [21.10.2002 08:16:14]

#

lainaus:

Miten olisi myös jonkinlainen "pikaviesti" ominaisuus jolla jäsenet voisivat lähettää viestejä toisilleen?
Siitä voisi olla useinkin hyötyä.

Sehän kuulostaa ihan mukavalta. Joskus kun olen täälä putkassa ollut, niin olen nähnyt monta ihmistä samaan aikaan sisällä ja olen halunnut esim tervehtiä heitä yms...

Tumpi [21.10.2002 15:40:26]

#

lainaus:

tervehtiä heitä yms...

Jos joku java-taitoinen väsäis chatin.

lainaus:

Jokaiselta löytyy varmaan muutama kirja, josta voisi tehdä arvostelun

Multa ainaki lähtis pari arvostelua.

Vilikki [21.10.2002 16:28:43]

#

Arvostelisin ainakin sen oman kirjani, josta on nyt myöhemmässä vaiheessa ollut paljon apua (esim. pcx-tiedoston rakenne, pikselin rotaatio...). Ja ainahan kirjastosta löytyy lisää arvosteltavia kirjoja... voisiko myös tehdä linkkikirjaston, jossa linkkejä voisi arvostella vaikka asteikolla 1-5 tähteä?

lainaus:

Joskus kun olen täälä putkassa ollut, niin olen nähnyt monta ihmistä samaan aikaan sisällä ja olen halunnut esim tervehtiä heitä yms...

Aivan sama tilanne minullakin on joskus ollut...

KimmoKM [21.10.2002 16:54:41]

#

Olen ajatellut sitä että jossain voisi näkyä se että joku on kommentoinut itse tehtyä koodivinkkiä, kun täällä on paljon sellaisia joita ei tutkita, kysytäänkö esim. saako tätä käyttää vapaasti. Kyllähän tämä on aika turha. Tämä profiili on hyvä idea. Ja tuo pikaviesti-idea on myös erinomainen.

mikko [21.10.2002 17:12:01]

#

lainaus:

Jos joku java-taitoinen väsäis chatin.

Ei kovin hyvä idea. Onhan meillä irc-kanava.

Gevil [21.10.2002 17:46:47]

#

lainaus:

voisiko myös tehdä linkkikirjaston, jossa linkkejä voisi arvostella vaikka asteikolla 1-5 tähteä?

Ihan ala-arvoiset sivut ainakin tulee poistaa sieltä linkkikirjastosta, ettei tule ihan täyteen roskaa.. jos sellainen tehdään..

Kirja-arvostelu ihan hyvä idea.. saman voisi tehdä myös ohjelmillekin? :)


Profiilista:

Profiiliin voisi pistää koulutustason tai sitten ohjelmointikoulutustason. Johon tulee et onko vaikka jotain yliopistollisia, korkeakoulullisia arvosanoja ohjelmoinnista (tai tietokoneista yleensä), tai onko itseopiskellut, satunnaisia koulun kursseja.. sit vielä et onko harrastelija, työkseen ohjelmointia tekevä;ammattilainen... aloittelija.. jne..

Profiiliin voisi pistää et millon on liittyny ohjelmointiputkaan. Jos ei niitä tietoja ole tallella voisi laittaa että millon on EKA viesti foorumiin pistetty.. ois sellanen ihan kiva..

Ikä on syntymävuosi? Niin ainakin olisi parempi, et on syntymävuosi siinä..


Chatista: Hmm.. ehkä? IRCiä en kuitenkaan itse käytä ahkerasti niin ei ole siellä tullut oltua.. chat, ollako vai eikö olla? Siinä pulma. Onko jalompaa elää ja kärsiä.. kuin kuolla.. tjsp.. Vapaa käännös hamletia ;)

Gevil [21.10.2002 17:47:53]

#

Ainiin, voisi profiiliin erikseen lisätä kohdan: paras koskaan, omasta mielestäni, tekemä ohjelma. Ja siihen sitten linkki josta sen saa..

Antti Laaksonen [21.10.2002 18:03:13]

#

lainaus:

myös tehdä linkkikirjaston, jossa linkkejä voisi arvostella vaikka asteikolla 1-5 tähteä?

Linkkikirjastoa ei ole suunnitteilla, koska hyviä ja kattavia linkkikirjastoja on jo koko joukko, ja sellaisten kanssa Ohjelmointiputkan ei ole mahdollista kilpailla.

lainaus:

Jos joku java-taitoinen väsäis chatin.

IRC korvannee täydellisesti chatin, varsinkin kun se toimii varmasti jokaisen koneella toisin kuin java-viritykset.

lainaus:

Olen ajatellut sitä että jossain voisi näkyä se että joku on kommentoinut itse tehtyä koodivinkkiä, kun täällä on paljon sellaisia joita ei tutkita,

Tällainen ominaisuus tulee omalle profiilisivulle - sitten joskus kun koodivinkkien kirjoitus/kommentointi tulee mahdolliseksi vain jäsenille.

lainaus:

Ikä on syntymävuosi? Niin ainakin olisi parempi, et on syntymävuosi siinä..

Profiiliin syötetään syntymäpäivä, -kuukausi ja -vuosi, joiden perusteella skripti sitten laskee iän parin desimaalin tarkkuudella.

Vapaaseen kuvaukseen voi sitten laittaa kaikenlaista haluamaansa tietoa, mukaanlukien milloin tuli Ohjelmointiputkaan, koulutustaso, paras tekemä ohjelma jne.

Gevil [21.10.2002 18:07:11]

#

Olisi vaan niin kiva saada sellaista fakta-tietoa, että milloin on tullut tänne. Itse en ainakaan muista kovin tarkkaan.. Että jos sulla Antti on ylipäätään järkevissä puitteissa selvittää vaikka se eka viesti niin olisi suber-hyvä juttu :)

Antti Laaksonen [21.10.2002 18:13:09]

#

Ensimmäisen viestin selvittäminen onnistuu kyllä ongelmitta, sen voin laittaa profiilisivulle. Ja kun tämä on yleensä melko lähellä rekisteröitymispäivää, eiköhän siitä melko tarkka arvo tule.

arcatan [01.11.2002 17:20:39]

#

Ei tänne varmastikin mitään chattia tarvita, onhan tosiaan IRC. Mutta ehkä semmoinen pikaviesti-systeemi, joka muistuttaisi vähän emailia että voisi lähettää lyhyitä viestejä (max. 255 merkkiä) jotka jäisi muistiin servulle. Toisaalta tästä voisi kyllä tulla p3310jen kanssa ongelmia, jos joku saisi päähän tukkia sivuton ja lähettää miljoona pikaviestiä. Mutta se kirjallisuusosasta olisi paikallaan kyllä, samaten mahdolliesti linkkikirjasto.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta