Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Tallennus

masa [13.10.2002 20:30:48]

#

Kieli Vb
Olen pitkän aikaa miettinyt(1 vuosi (kai))Miten tallennetaan esim Age of Empiressä? Haluaisin tietää tämän Please kertokaa kun en älyä CommonDialoggia.

Gevil [13.10.2002 20:43:04]

#

Siis mitenkä. Haluat siis tehdä oman tallennussysteemin omaan ohjelmaasi? Sun kannattaa lukea tuota VB:n opasta numero 8 täältä ohjelmointiputkasta. Toi ihan uusin siis. Mut jos tolla commondialogilla välttämättä haluat tehdä..

CommonDialog1.Filter = "Rich Text Format files|*.rtf"     CommonDialog1.ShowSave
RichTextBox1.SaveFile CommonDialog1.filename

Tossa on toi rtf valmiina koska otin sen suoraan omasta ohjelmasta.. vaiha siihen jokin paremmin tarkoitukseen sopiva tiedostomuoto.. vaikka .dat.. tai .sav.. ihan sama.

Gevil [13.10.2002 20:44:43]

#

Jaa hyppäs toi CommonDialog1.ShowSave näköjään väärälle riville.. iske siihen rivinvaihtoo..

Sose [13.10.2002 20:56:08]

#

Minulla on omassa ohjelmassa tälläinen, joka toimii ihan hyvin ainakin minulla!

Private Sub save_Click()
Dim strNewFile As String
abc.Filter = "Teksti-tiedostot (*.txt)|*.txt|Bas-tiedostot (*.bas)|*.bas|Kaikki tiedostot (*.*)|*.*"
abc.FilterIndex = 1
abc.ShowSave
strNewFile = abc.FileName
text.SaveFile strNewFile
End Sub

Meniköhän nuo kooditagit oikein? I hope so...

Sose [13.10.2002 20:59:29]

#

Menihän nuo kooditagit oikein... Tuon pitäisi olla ihan hyvä vaihtoehto... Tuohan on periaatteessa sama kuin Gevilinkin, mutta laitoimpa tänne... Ja tarvit tietty sen CommonDialog controllin joka on muistaakseni Microsoft Common Dialog Control (6.0)-nimellä komponenttien valitsemis kohdassa...

Sose [13.10.2002 21:02:52]

#

Sori, että tulee jo kolmas putkeen, mutta muistin juuri tärkeän asian! Tuossa minun koodissani CommonDialogin nimi pitää olla abc.
Otin tuon nähkääs suoraan koodistani ja minulla se on abc, koska pitkiä nimiä on ärsyttävä kirjoittaa useaan otteeseen...
~Sose~

Gevil [13.10.2002 23:51:38]

#

Sose, suosittelisin että otat käyttöön mieluummin pitkät nimet. Tai siis ei tarkoituksena ole, että nimet ovat pitkiä vaan se että ne ovat selkeitä. Yleensä vähän pitempi nimi on selkeämpi, kuin joku tollanen abc.. Suuremmissa projekteissa kun sulla alkaa olla sitten jotain sata tollasta lyhyttä ghj, abc, jko, jgg, lsa niin yritähän sieltä sitten ettiä sitä oikeata. Varsinkin funktioihin ja proseduureihin olisi hyvä pistää selkeä, pitempi nimi.

Kyllä se nimen kirjoitus kannattaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta