Millaistahan tapaa kannattaisi käyttää hakuehtojen muistamisessa, joita ovat siis laskevuus/nousevuus, tulosten määrä, nykyinen sivu, sorttauskohta (minkä mukaan sortataan) ja jokin muu :). URLista tulee ruma/pitkä jopa rewriten kanssa, mutta ei toisaalta huvittaisi pakottaa käyttäjiä käyttämään keksejä, jos ei heitä moinen huvita. Sessioihin taas olen tottunut tallentamaan semmoista tietoa, mitä ei muuteta ihan niin usein.
Itse pistäisin sinne urliin vaan ihan rohkeasti :) Näin olen itse ainakin menetellyt ja ei oikeen muutakaan fiksua tule mieleen. Laitat sinne urliin vaan mahd. vähän sitä dataa. Et käytä mitään ?sort=aika&order=ascending&hakutuloksia=50, vaan ihan tyyliin ?s=1&o=2&h=50, niin saat urlin pysymään hieman siistimpänä.
ULR kentällä on myös maksimipituus johon asti kaikki selaimet toimivat ok, sen jälkeen on arvauspeliä, että toimiiko selaimet jos merkkimäärä menee tietyn rajan yli. Merkkiraja ei tule nyt mieleen, mutta sellainen on. Kannattanee käyttää siis POSTia
Se urlin merkkiraja on 255 (tai 256) merkkiä.
GET on POSTia luontevampi vaihtoehto, jos hakuja on syytä pystyä tallentamaan selaimen suosikeihin. Ja kyllä keksi maistuu, jos sen tiedon haluaa. Yleensäkin COOKIEita pelätään ihan suotta.
Yleensäkin cookieita käytetään ihan suotta.
Jos GET vs. POST:sta kysytään mun mielipidettä tähän tapaukseen, niin minusta GET on oikeampi. Haku kun ei aiheuta mitään peruuttamatonta muutosta tietokantaan.
Minäkin ihan GETtiä käyttäisin, siinä ne on jotenkin paikallaan: tulostetaan erilainen sivu kun mennään eri osoitteeseen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.