Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Auttakaa!!

Sivun loppuun

HenMan [11.09.2002 21:40:47]

#

Prkl pitäis tehdä Vb:llä varmuuskopiontiohjelma mutta en tiedä mistä alkaa ja jne...Kaikki apu on tervettulleita!!
Kiitos näin etukäteen!

Pekka Kauppila [11.09.2002 22:00:02]

#

Kun minä olen koodannut windows ohjelmia olen aina ensin miettinyt, että miten ohjelman tulee toimia ja sitten suunnitellut käyttöliittymän ja sitten olen aina jotenkin värkkäillyt sen loppuun.

Antti Laaksonen [11.09.2002 22:11:29]

#

Kannattaa ensin suunnitella ja piirtää formit, ja sitten alkaa kyhäilemään niiden päälle koodia.

Antti [12.09.2002 10:38:53]

#

Mitä sinun pitäisi varmuuskopioida ja minne?
Jos kyseessä on ohjelma, joka varmuuskopioi kovalevysi sisältöä esim. CDRW:lle on asia aivan eri kuin vaikkapa nauha-asemaan...
Jos kyseessä on tietokannan varmuuskopiointi on tärkeää tietää mikä tietokanta, mikä tallennusformaatti, ajastetusti vai manuaalisesti...

Varmuuskopionti kun on niin paljon erilaista.... Määrittele ensiksi tavoiteet ja toiminnallisuus (Miten haluat ohjelman toimivan, mitä sen pitää varmuuskopioida ja minne), seuraavaksi määrittele käytettävät ratkaisut (Mitä tekniikkaa käytät kopioidaksesi tiedon a paikkaan b? jne.) ja lopuksi sovelluksen rakenne (Mitä lomakkeita, mitä dll:ia Mitä Typeja, Mitä komponentteja...).

Sitten voit alkaa kokoamaan projektia ja testaamaan toimiiko määrittelemäsi ratkaisut - jos ei teet tarvittavat muutokset määrittelyyn ja jatkat.

Lopuksi teet whitebox testauksen ja blackbox testauksen ja voilá Ohjelmasi on valmis markkinoille kilpailemaan n. 10000:n muun varmuuskopiointiohjelman kanssa ;)

HenMan [12.09.2002 21:42:29]

#

Jos olen oikein ymmärtänyt niin pitäisi tehdä yhdelle pikkufirmalle semmonen ohjelma joka kopioi tiedoston CDRW asemalle, syksyn kirkoitusten jälkeen olisi jonkinlainen palaveri missä tärkeimmät kriteerit sanotaan...

HenMan [12.09.2002 21:45:04]

#

Jos olen oikein ymmärtänyt niin pitäisi tehdä yhdelle pikkufirmalle semmonen ohjelma joka kopioi tiedoston CDRW asemalle, syksyn kirkoitusten jälkeen olisi jonkinlainen palaveri missä tärkeimmät kriteerit sanotaan...

mikko [12.09.2002 21:58:36]

#

No jos sä siitä rahaa saat ja työkses teet niin annat tietenkin meille/niille jota auttavat hyvät provikat ;)

Antti [13.09.2002 13:36:40]

#

No jos se on keikka niin parempi kun pähkäilet itse - sinähän siitä palkkion saat ;)

Jos et sitä pysty vääntämään niin on ehkä parempi, että joko opettelet aiheesta riittävästi tai annat ammattilaisen tehdä sen...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta