Ongelmani on se, että sovellukseni toimii tällä hetkellä oikein silloin kun register_globals asetus on päällä. Kuitenkin minun tulee muuttaa koodi siten, että asetuksen voi laittaa pois päältä.
Olen lukenut tästä ohjeita, mutta olisiko jollakulla näyttää ihan käytännön esimerkkiä tai selostaa amatöörikielellä ohjeet.
Tiedän että esim. lomakkeelta tuleviin arvoihin tulee viitata $_POST['linkki'] tai $_REQUEST['linkki'] (suoraan materiaalista josta yritän opiskella), mutta millon käytetään mitäkin ja mitä nuo esimerkit oikein tarkoittaa.
Kiitos!
Kun muuttujat tulevat otsikkoriviltä (http://www.sivu.com/index.php?muuttuja=1&toinen=jee), löytyvät ne sitten tuosta $_GET-taulusta. Lomakkeeseenhan voit itse määrittää lähetysmetodin (GET tai POST), ja tällöin nuo lähetetyt muuttujat löytyvät joko sieltä osoiterivin tiedoista (kuten yllä), tai sitten $_POST-taulusta. Esimerkki:
<form action='sivu.php' method='post'> ... <input type='text' name='muuttuja' /> ... </form>
Ja näin lomakkeeseen kirjoitetut tiedot löytyvät sieltä $_POST-taulusta käsittelysivulla:
$_POST['muuttuja'] = "lomakkeeseen kirjoitettu arvo"
Lomakkeissa on yleensä hyvä käyttää tuota POST-metodia, sillä osoiteriville kirjoitetussa rimpsussa on joku maksimipituus (jotain 255 merkkiä tms.).
$_REQUEST-taulusta taasen löytyy kaikki $_GET-, $_POST- ja $_COOKIE-taulujen tiedot. Itselläni ei ole tapana kuitenkaan käyttää sitä, sillä on jotenkin selvempää kun koodista näkee heti että mistä jokin muuttuja saadaan (GET, POST vai COOKIE).
On varmasti sekavaa, mutta toivottavasti selvensi edes vähän :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.