Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Peliohjelmointi

Sivun loppuun

samix [30.08.2002 15:33:05]

#

Miten kannattaisi aloittaa peliohjelmointi C++:lla?

HtH [30.08.2002 17:28:50]

#

Kysymyksesi on aika suurpiirteinen. Paras tapa aloittaa peliohjelmointi C++:lla on tietysti opetella itse C++ ;p

Gevil [30.08.2002 17:29:17]

#

osaat C++ perustaidot? Sitten siirryt opiskelemaan vaikka SDL.. ;)

Makaveli [31.08.2002 18:30:18]

#

Pah, OpenGL vaan! Ja kun sen osaat hyvin/loistavasti, niin siirryt DirectX. Ja kuten HtH ja Gevil sanoivat, on ne C++ perustaidot oltava hallussa.

Kossu [04.10.2002 13:59:38]

#

Perustaitoi tosiaan tarvitaan, DirectX:ään vaan heti kuin siltä tuntuu!

thefox [04.10.2002 14:58:51]

#

Eiköhän tuo valinta ole sama tehdä suoraan, eli joko OpenGL tai DirectX, olettaen että hallitset perusteet (ja ehkä vähän enemmänkin). Muuten voi esim. 3D:n vääntäminen olla melkoista tuskaa. Taas olisi ollut käyttöä kysymyksenesittämisohjeille (huhuh mikä sana), muuten.

Gevil [04.10.2002 16:10:47]

#

Jos opengl kiinnostaa, niin tuolta voi tsekkaa..
http://nehe.gamedev.net

Hanc [13.10.2002 17:23:33]

#

Jos minulta(minä) kysytään niin ensiksi kannattaa opetella C/C++ ja sen jälkeen OpenGL

Pekkuli [13.10.2002 18:12:29]

#

Hanc, hahaha! Ei, ei. Ensin pitää opetella OpenGL ja sitten vasta ohjelmointi. ;) Hah.
Olisi muutenkin voinut jättää kirjoittamatta vanhaan(?) aiheeseen noin turhaa asiaa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta