Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Helppiä!!

Imbator [10.08.2002 22:26:45]

#

Olen yrittänyt tehdä ADOmin kaltasita peliä mutta en tiedämiten HEL**tissä tehdään se eetä tyyppi ei mene seinän läpi. Se on varmasti yksinkertanen mutta ei tuu mielleen että miten

tomaattigeeni [11.08.2002 01:33:09]

#

eka ois ihan kiva ku kertoisit millä kielellä teet peliä. ja vóisit laittaa myös tän topikin oikeelle alueelle (mites tää liittyy muuten ohjelmointiputkaan)

itse vastaukseen pieni esimerkki joka voi auttaa:
if liiku = alas and paikkatyhja then liikualas
else
print "Alla on este, ei voi liikkua"

tomaattigeeni [11.08.2002 01:34:02]

#

ja yo. esimerkkiin lisäystä, sun pitää tietenki koodissa määritellä mitkä paikat on vapaina ja missä on joku kiinteä este jne.

Imbator [11.08.2002 20:01:33]

#

Sori väärä paikka , mutta ohjelmoin QB:ellä.

(nimetön) [12.08.2002 18:51:01]

#

aivan...
esim näin.

if not paikka=tukossa then liikupaikalle

taikka if paikka=tukossa then liikutakaisin

voit vaikka tehä subin joka tarkistaa voiko siihen mennä esim:

........
select case inkey$
case "i"
y=y-1 'korkeus=korkeus-1
checkup
end select


sub checkup
if kartta$(x,y)=este then y=y+1
end sub

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta