Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Tästä kielestä juuri!

Grey [06.08.2002 21:56:26]

#

Minulle tuli pari päivää sitten yksi idea, joka säilyi ja näin ollen nyt alan siitä kyselemään. Että mitenkä C/C++ luodaan DLL - tiedostoja? Olisin nimittäin utelias niihin erikoistumaan, sillä onhan DLL - tiedosto, eli sovelluslaajennus, esim. peleissä melko tarpeellinen homma.

Jotenka, osaako kukaan niissä antaa minulle neuvoja? Vaikka homma lieneekin vaikea, se kiinnostaa. Erittäinkin paljon. Jotenka, apua?..

-Grey-

thefox [07.08.2002 14:38:37]

#

Riippuu tietysti kääntäjästä että ilman tarkempia tietoja on vaikea mitään apua antaa.

Grey [07.08.2002 20:05:20]

#

Dev-C++ on kääntäjäni nimi. En ole sitä nyt vielä niin paljoa käyttänyt, mutta kunhan pääsen vauhtiin, on minulla sille käyttöä. Noh, niin...

-Grey-

thefox [08.08.2002 19:55:41]

#

No ensin menusta:
File >> New Project >> DLL
Sitten tallennat sen projektin jollain nimellä. Ja voila, siinä on valmis DLL:n pohja :p
Pitää vielä hieman kikkailla että saat ne funktiosi exportattua mutta ei vaan jaksa nyt alkaa selittämään.. etsi vaikka googlesta.. :>

Grey [08.08.2002 21:50:18]

#

Hey! Kyllä minä osaan luoda pohjan äärimmäisen helposti. Eri juttu on se että miten funktioita luodaan sinne. En ole nyt niin amatööri, ettenkö osaisi perusjuttuja. Jooh, mutta tosiaan, joku avulias varmaan voisi tehdä koodivinkin siitä että miten saadaan funktioita aikaan DLL - tiedostoihin C/C++.

-Grey-

thefox [10.08.2002 11:24:35]

#

Ei varmuutta toiminnasta mutta kokeile.

// DLL:n .H filuun tunget ensin funktion prototyypin:
//---
__declspec(dllexport) void foobar();

// Sitten .C-filuun itse funktio:
//---
__declspec(dllexport) void foobar()
{
	MessageBox(NULL,"foo","bar",NULL);
}

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta