Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Uusi ehdoitus

Sivun loppuun

Antti [23.06.2004 23:51:29]

#

Laakkoselle mietittäväksi.

Tuossa surffaillessa törmäsin sivustoon, jossa ohjelmointia kaipaavat ilmoittivat ohjelmoijille omista ohjelmointi tarpeistaan ja ohjelmoijat tarjosivat mihin hintaan kyseisen ohjelmanpätkän tekisivät.

Mieleen tuli vain, että täällä ohjelmointiputkassa on osaavia ohjelmoijia (ja välillä vähän vähemmän osaavia :D), jota varmasti sopivasta palkkiosta voisivat kyseisiä koodin pätkiä vääntää... Mitäs jos miettisit saman kaltaisen forumin lisäämistä tänne putkaan...

Tomix [24.06.2004 00:13:09]

#

Url?

tuomas [24.06.2004 10:11:25]

#

Antti on varmaankin törmännyt osoitteeseen: www.planetsourcecode.com
Kyllähän tuollainen foorumi ihan kätevä olisi.
Kannatetaan!

mikko [24.06.2004 10:24:37]

#

Kiinnostaakohan Laaksosta ruveta muuttamaan sivustoa kaupallisempaan suuntaan. Itse en usko, että homma toimisi kunnolla.

hunajavohveli [24.06.2004 11:10:57]

#

mikko kirjoitti:

Kiinnostaakohan Laaksosta ruveta muuttamaan sivustoa kaupallisempaan suuntaan. Itse en usko, että homma toimisi kunnolla.

En oikein usko minäkään. Ja ovatko nämä ohjelmointia kaipaavat siis itse ohjelmoijia, jotka haluavat nimenomaan koodinpätkiä, vai ihan vain tavallisia tyyppejä, jotka haluavat valmiita käännettyjä ohjelmia?

tsuriga [24.06.2004 11:22:02]

#

Negative. Työvoimatoimiston sivut erikseen.

Antti [24.06.2004 11:31:55]

#

Itse asiassa se sivusto oli http://www.rentacoder.com ja ohessa linkki yhteen esimerkkiin:http://www.rentacoder.com/RentACoder/misc/BidRequests/ShowBidRequest.asp?txtFromURL­=AId_61230&lngBidRequestId=166022

En tiedä onko Planetsourcecodessa samankaltaista toimintaa... voipi olla sielläkin...

Tarkoittamani järjestelmän ei nyt tarvitse olla näin kaupallinen kuin tuossa esimerkissä, mutta toiminnallinen ajatus on tärkeä.

Kysehän ei ole kaupallisuudesta Laaksosen näkökulmasta vaan pikemminkin ilmoitustaulusta tai palvelusta. Silti uskoisin, että jollain aikavälillä Laaksostakin kiinnostaa saada tämä palvelu edes maksamaan omat kustannuksensa ellei jopa tuottamaan pientä vaivan palkkaakin. Tämähän on mahdollista vasta kun ohjelmointiputkalle tulee yrityksen näkökulmasta riittävää uskottavuutta, jotta siinä kannattaa mainostaa/maksaa jostain palvelusta. Tämä taasen on kyseisen forumin avulla mahdollista. Sehän voisi olla jopa vaikka täysin irrallinen osa...

Tuossa muilla forumeilla on perätty putkan käyttäjien yhteistyön perään ja kyselty paljon "Mitä tekisi" tyyliin. Tässähän olisi projekti, joka voitaisiin toteuttaa putkan väen voimalla, Laaksonen projektijohtajaksi ja toteutettu tuote hyödyntää kaikkia pitkällä tähtäimellä... mikäli se nyt lähtee edes toimimaan.

Hunajavohveli: Sekä ohjelmoijia, että yrityksiä, jotka tarvitsevat jonkin koodin pätkän lähdekoodeineen. Sinullekkin tekisi varmaankin hyvää saada pikkasen taskurahaa (esim 20€) siitä hyvästä, että teet paikalliselle R-Kioskille vaikka excel-taulukon, sen sijaan, että teet huviksesi ... kukas se nyt tuossa koodaili hiiren matkamittaria? (LOL)

Metabolix [24.06.2004 12:15:49]

#

Mielestäni täällä on useammassakin aiheessa tullut sivuttua tätä siltä kannalta, että Ohjelmointiputkan tarkoitus on neuvoa ja auttaa niin, että jokainen oppisi itse koodaamaan, ei tarjota valmiita ohjelmia/algoritmeja enempää kuin noissa koodivinkeissä on.

Juhisl [24.06.2004 14:13:58]

#

olisha tommone iha kätevä systeemi, ettei tarvitsis iha pelkästää omaks iloks koodailla, muutkiha vois hyätyy siit. Toisaalt taas noi koodivinkki ja oppaat sivustois o paljon hyädyllist tiatoo jota jokainen voi käyttää hyödyks, joissain omissaki projekteissa. Toisaalta jos o just se kiireinen paikallisen R-Kioskin pitäjä ni sillehä toi idea olis varmaa pelastus ettei tarvis maksaa halvatusti jollekki ison lahkan tyypeille jotka ei saa aikaseks mitää ellei niit oo kokoajan hoputtamassa.

Minä [24.06.2004 14:20:22]

#

Enpä tiedä.

https://www.ohjelmointiputka.net/ohje.php?tunnus­=kohjeet:

Älä ruinaa valmista koodia. Ohjelmointiputkan tarkoitus on auttaa kaikissa ohjelmointiongelmissa mutta ei tehdä ohjelmia kysyjän puolesta. Erityisesti koulutehtävistä on syytä suoriutua itse. Pitemmällä aikavälillä on oma, todellinen ohjelmointitaito huomattava etu

Minun mielestä kuitenkin parempi että kaikkinainen kaupallinen rahaliikenne pysyisi putkasta poissa. Jos jollakin on välttämättä pakko saada valmista koodia, voihan hän kysellä aiheesta foorumilla suoraan ja tämän jälkeen joku asiasta kiinnostunut voisi laittaa hänelle mailia tms(?)

tsuriga [24.06.2004 15:17:46]

#

Kyseinen sivustohan on jo olemassa. Jos kiinnostaa vääntää moinen värväystoimisto suomeksi niin ehkä sellaisen sivuston voisi pystyttää erikseen. Antti sitä hiiren matkamittarin koodia pääsee tutkimaan kaikki kun taas jos joku ottaisi sen 20€ excel-taulukosta (tähän ei ehkä mitään koodaajaa tarvita, joten huono esimerkki) niin sitäpä ei tutkailisi muut kuin sen koodin ostaja, tuskinpa hänkään.
Ps. "ehdotus"

Juhisl [24.06.2004 16:01:05]

#

nii toisaaltha tos o semmone huono puoli et joku vois esitellä ostamaansa tuotosta omanaan jolloin kellää ei ois hauskaa.

tuomas [24.06.2004 16:46:56]

#

Hyvä että muut löytävät ne huonot puolet niin ei tarvitse jäädä itse miettimään niitä.
No jos täällä jo sellainen olisi niin tuskin kukaan sitä pyytäisi poistamaan ja käyttäisit varmasti itsekin sitä ahkerasti.

Antti Laaksonen [24.06.2004 17:13:18]

#

Tosiaan Ohjelmointiputkan tärkeimpänä tarkoituksena on opettaa ohjelmointia - lisäksi sivusto on suomalaisten ohjelmoijien yhteyskanava. Kun osaa ohjelmoida, voi asiat tehdä juuri niin kuin itse tahtoo, eikä tarvitse maksaa mitään kenellekään. Hyviä ohjelmoijia myös tarvitaan aina. Toki palkkiollisia työtarjouksia (ulkoasun suunnittelu, kokonaisen ohjelman toteutus tms.) saa lähettää samaan tapaan kuin ennenkin.

Ohjelmointiputka tulee olemaan jatkossakin täysin ilmainen sivusto, tällä hommalla ei ole tarkoitus ansaita mitään. Jos raha tulisi mukaan, sivuston nykyinen, mukava ilmapiiri tuskin säilyisi entisellään.

Koipio-ohjelma [24.06.2004 20:17:41]

#

Niin ei se kaupalisuus tänne sovi ja ohjelmoinnin opettaminen on paljon "palkitsevampaa" kun ajattelee että no neuvonut tuhansia ihmisiä ohjelmoinnin jaloon harrastukseen/ammattiin...(jaloudesta voidaan olla montaa mieltä).Kyllä näin on parempi kun on mukava ilmapiiri.

Antti [25.06.2004 02:45:55]

#

Kuten sanoin ajatuksena olisi enemmän ilmoitustaulu palvelemaan putkan käyttäjiä - ei siis samanlainen kuin tuo rentacoder - ainoastaan ajatus - eli ilmoitustaulu niille jotka tarvitsevat koodaamisapua.

Noh... mureakuha varmaan sellaisen perustaa, jos ei putka:/


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta