Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Loppujen lopuksi...

Sivun loppuun

Grey [20.07.2002 23:52:16]

#

Olen tullut siihen tulokseen että vaikka tietokoneet nykyään vituttavatkin, voisin tehdä oman ohjelmointikielen. Halukkaita ja osaavia mukaan kertomaan minkälaisia käskyjä siihen voisi laittaa? Olen jo miettinyt yhden. Näyttötilan määrittäjän. Ja, noh, siinä se sitten on tainnut olla jo muutaman kuukauden :-P

-Grey-

thefox [21.07.2002 00:53:36]

#

Milläs meinaat tämän ko. ohjelmointikielen väsätä?

(nimetön) [21.07.2002 16:05:10]

#

Minkä laisille käyttäjille iolet ajatellut suunnata tämän uuden ohjelmointi kielesi ? seratkaisee kyllä että minkä moisia komentoja tai käskäyjä ajattelit sinne pistää

Grey [21.07.2002 21:57:12]

#

En ehkä vielä saa sitä varmaan tehtyä millään, mutta ainakin kielen rakenteen voisin näin etukäteen suunnitella. Rakenne ja komennot. Olen ajatellut luoda kielen, joka on melko helppo ja jolla saa perusohjelmia aikaan, mutta jolla saa jotain suurempaakin aikaan. Joskin, mitä olen suunnitelmaani miettinyt, luulen että kielellä saa kaikkein helpoiten aikaan pelejä. Vaikka kyllä sillä voisi sitten muidenkin ohjelmien tekeminen onnistua, mutta tosiaan, helpoiten pelien. Johtuneeko siitä että itse olen kiinnostunut niiden luomisesta, mutta pidän niin monia kieliä siihen vaikeina, tai liian rajoittuneina? Kenties, mutta idea on kuitenkin olemassa omasta kielestä. Että silleen...

-Grey-

(nimetön) [22.07.2002 18:51:18]

#

Vihje: Jos teet uuden kielen, käytä siinä suomenkielisiä komentoja, joilla se toimii!

thefox [22.07.2002 22:07:27]

#

Tuo oli muuten hyvä idea :) Ja ääkkösille tuki tietysti ;)

Grey [22.07.2002 22:15:20]

#

Kiitos, mutta ei kiitos. Suosin kyllä suomea, mutta koska Ä ja Ö, kuin myös Å ovat sellaisia kirjaimia, että ne voivat tuurilla sotkea koneen toimintaa. Jotenka, teen mieluummin kielen englanniksi, mutta käyttöliittymän ja ohjeet suomeksi :-). Että silleen sitten kun se projekti lähtee käyntiin...

-Grey-

Vilikki [05.08.2002 21:51:06]

#

Väsää siihen oliot, kuten c++:ssa.

thefox [07.08.2002 14:40:26]

#

Et kai vaan meinaa tätä ko. kieltä QB:llä väsätä? Jos näin on niin älä ainakaan julkaise sitä ;)

Grey [07.08.2002 20:52:28]

#

En minä nyt sentään sillä sitä mene tekemään, vaikka idea kuullostaakin kiintoisalta, mutta ei kiitos. Opettelen joskus asmin ja väsään sen sillä. Sitten kun kehitän sen rakenteen selväksi joskus vielä.

-Grey-


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta