Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Direct X

Vilikki [17.07.2002 12:40:37]

#

Miten ja millä directx- peliä kannattaa aloittaa tekemään? Katselin netistä, mutta monet ohjeet olivat sekavia. Voisiko joku tehdä siitä tänne oppaan?

Vilikki [17.07.2002 13:30:41]

#

No ohhoh, näitä keskusteluja tulikin kaksi, jostain syystä. Jos Antti pystyisit poistamaan näistä toisen...

thefox [17.07.2002 17:46:16]

#

DirectX pelejä nyt voi periaatteessa vääntää ihan millä kielellä huvittaa, eli Basic, Pascal, C++.. tuossa taitaa olla ne yleisimmät.
Basic Visual Basicillä (vaikka VB onkin hidas niin DirectX:n tapauksessa hirveää hidastumista ei tapahdu koska DirectX hoitaa suurimman osan työstä)
Pascal Delphillä (vaikka Delphikään ei mikään nopea ole niin taas DirectX hoitaa hommat)
C++ VisualC++:lla tai BorlandC++ Builderilla tai millä huvittaa.. paitsi ei tietysti DJGPP:llä ;)
Muistan lukeneeni jostain Miksuwebistä (tjsp) jonkunlaisen DirectX oppaan joskus aikaa sitten.

mikko [17.07.2002 20:45:39]

#

Ja jos kiinnostaa oikeasti:
http://www.itpress.fi/vanhat/doc/kirjat/inside_peliohjelmointi.htm

Hyvä kirja, vaikka kakkososaa ei luultavasti julkaista suomennettuna. Huomaa että mukana tulee Visual C++, tosin sellainen versio joka lisää huomautuksen jokaiseen käännettyyn ohjelmaan.

Vilikki [19.07.2002 12:04:58]

#

Minkälaisen huomautuksen? Välkyttää huomautusta viisi sekuntia ohjelman alussa ja lopussa, vai?

vaar [20.07.2002 00:08:04]

#

Suomipelit.comista löytyy muutamia oppaita. Kannattaa tsekata.

-vaar

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta