Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Näppäimet sekaisin!

TH [12.07.2002 20:16:45]

#

Minulta on jotenkin vaihtunut näppäimet DOS jutuissa, eli myös QBasicissa, niin että esim. kaksoispiste pitää tehdä painamalla shift + ö ja kaikki viivat ja merkit tulevat täysin eri näppäimistä kun niiden kuuluisi tulla. Ongelma on ollut kimpussani varmaan jo puoli vuotta, mutta olen ollut liian laiska kysyäkseni asiasta missään. Auttakaa!

Dj Wolf [12.07.2002 20:59:32]

#

Sinulla on tapahtunut jotain autoexec.bat tai confic.sys -tiedostoille. Käytössäsi on nyt amerikkalainen näppäimistökartta. Itselläkin oli tämä ongelma, mutten oikein tiedä missä silloin oli vikaa... Huollossa selvittivät koneen kuntoon... (silloin vian aiheutti peli Payback Time 2, joka yritti käynnistää dossin, muttei toiminut ja windows yritti taas käynnistää pelin dossiin jne.)

Grey [12.07.2002 21:15:58]

#

Tuttu vika minullekin alkuajoilta, kun sähläsin pelien kanssa ja menin hävittämään Autoexec.bat - tiedoston. Ongelma kuitenkin korjautuu jos siihen tiedostoon lisää sopivalle riville tämän:

keyb su,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys

Osaat varmaan itse laittaa? Jos et, niin se on sitten sinun ongelmasi...

-Grey-

TH [12.07.2002 21:20:00]

#

Osaan toki, kiitti!

Grey [12.07.2002 22:29:09]

#

Niin ja kone täytyy sitten käynnistää uudelleen, että asetukset tulevat voimaan :-)

-Grey-

TH [12.07.2002 22:52:56]

#

Joo tiedän.. Sain jutun toimimaan *pienen* tappelemisen jälkeen. Autoexecci oli vähän sekaisin, onneksi oli varmuuskopio ja silleen.. Nyt voin taas vihdoin koodata tällä samalla koneella, millä olen netissä! :) :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta