Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: JavaScript ja VBScript

Sivun loppuun

Grey [10.07.2002 23:57:11]

#

Ainaisen uteliaisuuden vuoksi kyselen hiukan tarkempaa tietoa noista kahdesta. Eli siis, minkälaisia kieliä ne ovat ja minkälaisissa asioissa niitä voi tarkemmin sanoen käyttää? Mitä juttuja niillä saa aikaan? Jos saan tarpeeksi paljon tietoa, alan esittämään sitten kysymyksiä siitä, miten mikin juttu sitten saadaan aikaan :-)

-Grey-

HtH [11.07.2002 12:00:50]

#

Voisikohan joku Javascriptiä osaava tehdä oppaan??

mikko [11.07.2002 12:40:54]

#

Haluaako joku muka oppia sitä ;)

Antti Laaksonen [11.07.2002 16:26:17]

#

Kyllä JavaScriptiä joskus tarvitsee, mutta aika harvoin. Se on siis selaimessa suoritettava skriptikieli, jolla pystyy vaikuttamaan jossain määrin HTML-sivun ominaisuuksiin. Itse en kyllä mitään opasta jaksa kirjoittaa, mutta jos jollakulla on intoa siihen, toki se Ohjelmointiputkaan mahtuu.

zafner [14.07.2002 00:08:42]

#

VBScript on M$:n vastinen JavaScriptille.VBScript toimii tietenkin vain IE:ssä. Simo Särkän JavaScript-opas http://www.hut.fi/~ssarkka/javascript/ . Kannattaa kuitenkin käyttää selaimessa suoritettavia skriptikielikä harkitusti, sillä itselläni on ainakin yleensä aina JavaScript-tuki pois päältä.

HtH [14.07.2002 19:42:30]

#

Kansa huutaa javascript opasta! Siis pelkät perusasiat riittää...

Vilikki [05.08.2002 22:25:38]

#

Käsittääkseni VBscript toimii, jos tallettaa koodin vbs-päätteellä.

Vilikki [05.08.2002 22:27:31]

#

Ainakin esim. seuraava koodi (vapauttaa muistia):
freemem=space(128000)

(nimetön) [14.08.2002 17:50:47]

#

Itse asiassa VBScript on parhaimmillaan käytettäessä Microsoftin omaa IIS-palvelinta ja kun se merkitään suoritettavaksi palvelimella (Server-side asp).
Tällä tavoin se toimii kaikilla selaimilla ja palvelimen päähän voidaan luoda yhtä paljon toiminnallisuutta kuin esim. PHP:llä (ja itse asiassa enemmänkin)...

JavaScript taas on erinomainen haluttaessa luoda interaktiivista toiminnallisuutta Clientille.

Clientilla suoritettaessa VBScript ei toimi muilla selaimilla kuin IE:llä, mutta on käyttökelpoinen esim. luotaessa yrityksen sisäisiä intranettejä, joissa voidaan määrätä tiettyä selainta käytettäväksi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta