Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB: qbasic

Sivun loppuun

majoneesi [06.07.2002 16:09:14]

#

miten pystyy tekeen qbasicilla semmosen ohjelman joka poistaa esim kaikki txt päätteiset tiedostot c asemalta?

Pekka Kauppila [06.07.2002 17:31:45]

#

No en jaksa nyt värkätä valmiiksi sellaista ohjelmaa, mutta minä käyttäisin ainakin hyödyksi seuraavanlaisia komentoja.

SHELL "c:"
SHELL "cd\"
SHELL "dir *.txt /d /b /s > kaikki.dat"

Tiedostoon kaikki.dat tulee lista kaikista c aseman txt tiedostoista. Tämän jälkeen on helppo avata tiedosto ja lukea siitä kaikki tiedostot.

Dj Wolf [06.07.2002 18:47:59]

#

Hoh, viruksiako täällä jo suunnitellaan? Itse olen saanut tehtyä QB:llä ohjelman, joka kaataa Windowsin! Meni vain muutama def seg ja poke sekaisin :)

(nimetön) [06.07.2002 23:22:46]

#

Wau! Taidat yrittää tehdä viirusta?
WAUDEWAU!

Pekka Kauppila [07.07.2002 00:43:03]

#

Viruksiahan on yllättävän helppo tehdä, mutta eipä suosittele niiden tekemistä.

Jos muuten tuosta minun antamasta koodista jättää tuon kohdan "/s" pois saa nätistä kaikki haluamansa hakemiston tiedostot listattua.

mikko [07.07.2002 00:48:54]

#

Mutta koittakaapa tehdä semmonen oikea virus joka tekee muutakin kun kaataa Windowsin, ja laskekaa se vahingossa irti :)

(nimetön) [07.07.2002 08:58:54]

#

Ei varsinainen viirus, mutta hyvä pila:

Kirjoita muistiolla/notepadilla
teksti:

@echo off
: 1
cls
echo HardDrive C: Failure!
goto 1

ja tallentakaa se minkänimiseksi vain, mutta tiedostopääte pitää olla Bat. Painakaa sen Bat-tiedoston jutusta niin, että tulee ominaisuus ikkuna auki ja painakaa sieltä, että ohjelma käynnistyy koko ruudulle ja siirtäkää se ohjelma aloitusvalikon/start-valikon startup(suomeksi?) kansioon.
ja seuraavalla kerralla, kun joku käynnistää tietokoneen niin kyllä säikähtää (ellei ole tietokoneisiin perehtynyt)

(nimetön) [07.07.2002 09:02:05]

#

testitulos:
Mutsini (hyvä, kun osaa käynnistää nettiselaimen ja selata sivuja) = Säikähti!
Faijani (perehtynyt tietokoneisiin ja kokosi kuulema itse tietokoneen jo 13-vuotiaana) = rauhallinen ja poisti sen sieltä startup kansiosta.

Dj Wolf [07.07.2002 17:09:40]

#

Eikös tuossa ollut loputon looppi? (koodi:
: 1
...
goto 1)
Parempi olisi kun lisäisi suoraan autoexec.bat:iin..?

(nimetön) [07.07.2002 22:15:49]

#

? No tuossa piti olla niin, että kun painaa jotain nappia niin ei tapahdukkaan mitään vaan se menee alkuun?

Siinä kai oli jotain muutakin?

No mä löysin netistä yhden sivun missä saman tyylistä puuhaa. "Kouluterroristin käsikirja2"

Siellä neuvotaan näin: "Jos haluaa ATK-opettajalle paskat housuun, laita koneisiin tälläinen
AUTOEXEC.BAT:

@ECHO OFF
ECHO HardDrive C: Failure!
CTTY NUL
PAUSE

Ruudulle tulee vain tuo ECHOn herja, ja kone jää jumiin. Opettaja ei
yleensä älyä tätä, vaan lähettää koneen ammattiliikkeeseen "korjautettavaksi".
Jos korjausliike on tarpeeksi rahanhimoinen, se vaihtaa koneeseen uuden
levyn, pitää ehtisen toimivan ja velottaa vielä sikasumman rahaa :)"

mikko [07.07.2002 22:19:39]

#

Mistä löytyy tuommosia opettajia? Ala-asteelta (vai onko semmosta edes nykyään :()?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta