Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Keskustelun taso

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [27.06.2002 19:57:07]

#

Nyt on hyvä aika kerrata keskustelun sääntöjä, sillä viime päivinä eräät henkilöt ovat postittaneet aivan liian paljon turhia viestejä.

1. Ei vastauksia yli kuukauden vanhoihin viesteihin. Jos tätä sääntöä rikkoo vähänkin enemmän, tunnus menee jäähylle tarpeelliseksi katsotuksi ajaksi.

2. Ei turhia, muutaman sanan viestejä. Niistä ei todellakaan ole hyötyä kenellekään. Jos tämäntyyppisiä viestejä alkaa kertyä paljon, rangaistus on sama kuin kohdassa yksi.

Mainittakoon tämän saarnan päätteeksi vielä, että lähiaikoina on tulossa uusi, monipuolinen statistiikka keskustelualueelle, joka sisältää tilastoja joka lähtöön.

trinit [27.06.2002 20:51:40]

#

Antti, eikö olisi helpompaa tehdä jonkinlainen tarkistusrutiini keskustelualueelle joka tarkistaa viestin päiväyksen ja jos se on yli kuukauden vanha, ei tätä vastaustekstikenttää näytetä? Ei tarvitsisi sinun valvoa tätä sääntöä silloin itse.

Ja offtopicina: näyttäisi tulevan ainakin tuohon oikeaan reunaan jossa näkyy 5 uusinta vinkkiä PHP:n varoituksia

Antti Laaksonen [27.06.2002 21:36:37]

#

Tuohan on erittäin hyvä idea. Yritän toteuttaa jo tänä iltana.

Offtopic: Joku epätoivoinen häirikkö lähettää kymmeniä tyhjiä koodivinkkejä ja roskaa sisältäviä kommentteja häiritäkseen Ohjelmointiputkan toimintaa. IP:t on tallessa, joten jos häiriköinti jatkuu, asiasta ilmoitetaan eteenpäin.

(nimetön) [27.06.2002 22:42:25]

#

Sori jos on tyhmiä kysymyksiä, mutta minkä ihmeen takia ei saisi vastata yli kuukauden vanhoihin viesteihin, jos niissä on joku hyvä aihe? Silloinhan joutuu kuukauden välein tekemään saman aiheen uudelleen, ja mitäs järkeä siinä taas on?
Minkä takia ei saisi olla muutaman sanan viestejä... vaikka vähän aiheettomiakin, jos niitä ei laita hirvittävästi?

Antti Laaksonen [27.06.2002 22:49:45]

#

Yli kuukauden vanhoihin viesteihin ei saa (eikä enää voikaan) vastata, koska asia on silloin varmasti loppuunkäsitelty ja vanhojen viestien esiintulo häiritsee muuta keskustelua.

Muutaman sanan viestejä saa olla, kuten myös vähän aiheettomia, mutta täysin turhia ei. Esimerkiksi täysin turhaa on vastata johonkin kysymykseen "en tiedä".

(nimetön) [28.06.2002 08:50:02]

#

no ohan tämä keskusteluntaso ollut ihan hyvää

Antti Laaksonen [28.06.2002 10:59:17]

#

Niin on suurimmalla osalla keskustelijoista, jotka voivatkin hypätä tämän aiheen yli.

mikko [28.06.2002 21:18:52]

#

Kaiken lisäksi jotkut käyttäjät näyttävät käyttävän foorumia henkilökohtaiseen viestintäänsä. Liekö muut huomanneet mutta pisti vaan silmään. Noh, metakeskustelu on kivaa...

JJP [29.06.2002 22:37:05]

#

Mun mielestä toi yli kuukauden vanhoihin viesteihin vastaamisen esto on huono ,koska siellä voi olla joku aihe jota joku ehkä haluaisi vielä jatkaa. Joutuisi turhaan aloittamaan uuden aiheen

JJP [30.06.2002 07:20:59]

#

Minä kirjotan ihan liikaa viestejä tänne foorumiin.. ehkä? noh ei niitä ole nyt kuin jokunen 60 vähän päälle... Noh kirjotinhan mä FW-saunankin samaan tahtiin.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta