Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Äärimmäisyyksiä...

Sivun loppuun

Grey [21.06.2002 22:17:28]

#

Mikä on kaikkein äärimmäisen teko, jonka olette tehneet tietokoneen kanssa? Asia, joka on mennyt äärimmäisyyksiin. Mennyt koneen sietokyvyn laidoille ja silleen. Esim. onko kukaan saanut Windows 95 toimimaan 20 Mhz 80386 HP:een koneessa 4 Mt RAMia? Taikka saanut Windowsin toimimaan kiintolevyltä, jonka ohjauspiirilevy on ollut hajalla?

Olen tehnyt kummankin, mutta onko kenelläkään mitään vielä parempaa näytettä äärimmäisyyksistä? Jotain, missä ei olisi pitänyt tapahtua mitään, mutta tapahtuipa kuitenkin jotain. Se että saa Unrealin toimimaan 100 Mhz koneella, ei ole oikeastaan vielä mitään. Paitsi jos sen saa toimimaan 80486, niin sitten ehkä :-)

Eli tälläisiä olisin utelias kuulemaan, että jokin äärimmäisyys, minkä olette saaneet aikaan.

-Grey-

(nimetön) [21.06.2002 22:20:11]

#

minä asensin windows 98:n....

thefox [22.06.2002 01:08:39]

#

Minä hakkeroin bill gatesin luottokortin kahteen palaseen.

vaar [22.06.2002 01:39:06]

#

386:lla oleva windows 3.1 ei ole kaatunut vielä kertaakaan minulla. Tätä pidän aika äärinmäisenä tekona.

vipemype [22.06.2002 03:20:22]

#

Olen saanut 98 pysymään pystyssä yli 6 päivää. Eikä se sillonkaan ollu mitenkään kaatumassa vaan tuli sähkökatko.

tomaattigeeni [22.06.2002 03:34:56]

#

sain dossin käyntiin 333Mhz@500Mhz perussiilillä ja tuulettimella ilman lisäcoolereita pelkästään biossista kellottamalla ja vieläpä boksattu prossu eli tuuletus hankalaa.

trinit [22.06.2002 10:17:35]

#

Grey, kertoisitko miten olet saanut kiintolevyn toimimaan jonka ohjauselektroniikka on hajalla? Tuskin sillä piirilevyllä sait sitä toimimaan - vaihdoitko kenties toisesta samanlaisesta kiintolevystä piirilevyn siihen?

(en halua mitenkään vähätellä tekoasi, kiinnostaa vain ;) )

Grey [22.06.2002 21:43:52]

#

Noh.. Hermostuin siinä kiintolevyllä olevan Windows NT jatkuvaan raksutukseen. Kiitos eheytysohjelmiston puutteen ja iskin sitten sen ohjauslevyä, kun sattui olemaan kotelo auki, eräällä sellaisella metalliliuskalla. Siihen piiriin tuli selkeä vaurio, mutta Windows toimi. Ja toimi vielä uudelleen käynnistämisen jälkeen. Ei mitään.

BIOSsikin tunnisti vielä kiintolevyn ja onnistuipa jopa formatoiminen, sekä Windowsin uudelleen asentaminen. Käytin kiintolevyä 4-6 viikkoa. Sitten loppuikin työharjoittelu ja formatoin koko homman, jotta kukaan ei olisi voinut katsoa tiedostojani ikinä :-) Ainakaan niillä välineillä siellä..

Ja mitäköhän vielä? Ah, noh, olen saanut 75 Mhz ylikellotettua 120 Mhz. Joskin, se systeemi jäi jumiin noin 10 sekuntia oltuaan päällä. Jep, vanha kone. Kellotus emolevyn jumppereista. Toimi 100 Mhz taajuudella sitten paremmin, mutta en saanut prossua sulamaan, vaikka sainkin veden höyrystymään sen pinnalla käytön aikana :-O

Ja taitaa olla eräs toinen, joskin pienempi, temppu minkä olen tehnyt. Sen jälkeen kuitenkin piti kone buutata, koska Windows ei siitä tykännyt. Sain DirectX ja Windowsin luulemaan 166 Mhz konetta.. Ööh.. 3 Ghz koneeksi. Eh, se oli vahinko. Avasin vain yhden vanhan Sim Cityn editorin. Jooh, nopeustestit antoivat hauskoja tuloksia sitten :-)

Siis näin...

-Grey-

Grey [25.06.2002 01:00:44]

#

Ööh.. Ööh.. Eh.. Tuotanoin.. Nyt minä olen tehnyt sitten kaikkien äärimmäisimmän mahdollisen tempun, joka on ollut siis niin raju, että siihen ei monikaan pysty. Ja tällä kertaa se on hyödyllinen äärimmäisyys. Noh, kerrotaan alusta lähtien. Omistan modeemin, joka ottaa yhteyden aina 31 200 bps nopeudella. Eli se lataa parhaimillaan 3,9 Kt dataa netistä. Sitten minulla on FlashGet, noh.. Tapaus on tälläinen.

Aloitan lataamaan erästä kääntäjää ja tuskastuin modeemin hitauteen. Juttelin samalla, köh, Kississä ja sen hitaus ärsytti. Laskin FlashGetin käytössä olevaa nopeutta hieman asetuksista. Sitten kun oli hiljainen hetki, päätin nostaa nopeutta pikkusen.

Aluksi 2 Kt. Sitten kokeen vuoksi 4, 8, 10, 12, 16, koska se hemmetti soikoon aina 12 asti nosti sen ihan halutuksi. Hetkeksi vain, mutta se hämmästytti. Kun tuli seuraava hiljainen hetki, nappasin 100 Kt ja tuo motukka, helvetti soikoon, latasi 2-3 sekunnin ajan hiukan alle juuri tuon määrän. Pelottavaa..

Melkoinen äärimmäisyys tämä näin. Varsinkin kun modeemini ei pitäisi laskun mukaan pystyä yli 4 Kt, eli.. Koettakaahan pistää paremmaksi, jos voitte :-)

-Grey-

Dj Wolf [25.06.2002 10:01:53]

#

Kuinka nopea modeemi sinulla oikeastaan on?
Itseltäni löytyy 28.8 kbs modeemi...
"Äärimmäinen" tekoni:
Klikkasin ms-dos kuvaketta neljästi. Windows 95 työpöydälle tuli kaksi kysymystä haluatko poistua ms-dos tilaan tjsp.?
Klikkasin molempiin kyllä, ja sen jälkeen ei windows enää käynnistynyt, vaan oli formatointi edessä. Tästä on kylläkin yli 2-3 vuotta aikaa.

Grey [25.06.2002 10:40:53]

#

Yhteysnopeus on ainakin 31 200 bps, eli maksimilataus nopeus on 3,9 Kt. Niin.. Että lähes 100 Kt sekunnissa. Onnistuu muuten melko simppelisti. Jos joku teistä omistaa FlashGetin tai vastaavan lataamista nopeuttavan ohjelman, kannattaa säädellä asetuksia.

Sillain että aluksi laittaa sen tiedoston latautumaan kaikilla simuloitavilla väylillä. FlashGetissä on 10 maksimi. Sitten kun lataus alkaa, kannattaa laittaa nopeus 1 Kt tai vastaavaan. Odottaa jonkin aikaa ja sitten lisää pari nollaa perään. Kun se sitten sitä lataa ja nopeus alkaa laskea siitä piikista, laittaa taas sen alas.

En tiedä mikä jippo siinä on, mutta näköjään jokin hassu kuitenkin. Jos joku osaa selittää, niin selittäköön...

-Grey-

mikko [25.06.2002 11:41:00]

#

Minkälaista dataa siirsit?

Markus [25.06.2002 13:27:46]

#

Toimiihan minunkin Telewel 56 modeemi yli 10 kt/s jatkuvalla nopedella silloin kun siirtää tekstitiedostoja tai vastaavaa. Modeemi ilmeisesti osaa pakata niitä.

Antti Laaksonen [25.06.2002 14:58:10]

#

Uusimman Mikrobitin postipalstalla oli kysymys tästä aiheesta. Modeemit osaavat kuulemma pakata sopivanlaista tietoa.

E.M.P [25.06.2002 16:01:45]

#

8 riviä hoooteeeämällää ja 72 virhettä lehtorin mukaan (inhoan sitä "kirjoittakaa aina virheetöntä html koodia" periaatetta).

Midtown Madness 2:sta pelailin 150MHz P1 24MB ram ja 3d näytönohjain jossa 2MB muistia (piti asentaa yksi kiintolevy lisää että peli mahtu koneelle)

Otin korpun tallensin tekstiä ja revin korpun luukun irti, raavin magneetti levyä pöydän kulmaan vääntelin korppua, tökin kuula kärki kynällä ja kokeilin, sain sen toimimaan scan diskin avulla, suutuin ja otin ruuvi meisselin, tökin korpun data pintaan koloja ja se toimi vieläkin (toooodeeeellaaaa hiiitaastiii ja huonosti), suutuin toden teolla ja väänsin korpun kahtia... ei toiminut enää

Grey [25.06.2002 16:42:32]

#

Olen siirtänyt enimmäkseen pakattuja tiedosto "ylinopeudella" ja, noh, taisin tässä huomata että myös serveristäkin riippuu se miten nopeasti se kykenee siirtämään. Siis tavanomaista nopeammin tai hitaammin. Esim. Compaqin sivustosta olen saanut ilman temppuja siirrettyä 10 Kt/s ja ihan asennuksia. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan, miten nopeasti saisin temppuilemalla sieltä irti :-) Hassua että koneeni sattuu olemaan Compaqin kannettava.

Modeemi aloittaa lataamisen aina kamalan nopeasti, mutta sitten se laskee yhtäkkiä, kunnes menee siihen 2-4 Kt tienoille. Välimuistista johtuva ilmiö? En tiedä. En ole tutustunut modeemeihin niin paljoa.

Niin, ja mitäpä voisin tuohon levykkeeseen sanoa, olen kokeillut sellaiseen erästä laitetta, jonka nimeä en muista. Joka tapauksessa, sillä taitetaan metallilevyjä. Kiintolevyäkin ajattelin kokeilla, mutta sitten loppuikin työharjoittelu, ennenkuin ehdin.

Niin että silleen...

-Grey-

mikko [25.06.2002 23:15:15]

#

Ai sellaisen laitteella jolla tehdään metallilevyihin kantteja? Kiintolevyä saa kyllä vääntää aika kovasti ennekun taipuu...

mikko [25.06.2002 23:15:51]

#

Oispa kyllä kätevä jos vois korjailla noita typoja pois


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta