Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Lisää GUIta...

Sivun loppuun

Grey [19.06.2002 22:51:13]

#

Koskapa eka versio on GUIstani valmiina, olisiko vapaaehtoisia tulemaan avuksi tekemään seuraavaa versiota? Jos, otan heidät vastaan Messengerissä. Eli otan halukkaiden mailit vastaan ja lisään ne listalleni.

-Grey-

HtH [19.06.2002 23:36:25]

#

Mistäs ton ekan version saisi?

Grey [19.06.2002 23:46:48]

#

http://www.geocities.com/zilverysoftware on osoite, josta GUI löytyy. Kieliversio on suomi, mutta jos apua löytyy, ehkä se tulee muillekin kielille :-)

-Grey-

tomaattigeeni [20.06.2002 00:50:01]

#

Alotin minäkin graafisen käyttöliittymän dossille, se on vielä ihan alussa ja monenlaisia ongelmia tuli eteen, ku päätin tehä sen SVGA -graffalla (kyllä, qb:llä pystyy tehä svga grafiikkaa, esim. 800x600 256 väriä) Muisti oli kokoajan loppumassa. Nyt sain sen sille mallille, että työpöydällä oli kolme kuvaketta ja hiiri liikkui näytöllä. Ikkunoita ei oo vielä.
SVGAQB alikirjastot saa MBnetistä svgaqb.zip muistaakseni, multa voi kysellä apua käyttöön. Sähläämällä sain tehtyä "Illegal Function Call" vahingossa jonnekki SVGAQB:n kirjastoon ja pääsin tutkimaan lähdekoodia. Sillä pystyy ainakin rotatoimaan kuvia, hiiren käyttö helposti ym.
Meni vähän ohi aiheesta mutta graafista GUI:ta tehdessä toi on hyvä.

tomaattigeeni [20.06.2002 03:22:58]

#

Tänä yönä muuten tuo "vindous4doze" projekti on edistyny. Siinä pystyy avata jo ikkunan ja mulla on CD-soitin ja Wavplayer ja Modisoitin sekä skrollaava tekstinvieritin ja vaikka mitä erikseen jotka voin sitte lisätä siihen.

Grey, tai kuka tahansa, voisitteko antaa vinkkejä miten esim. kopiointi, renameus (uudelleennimeäminen) ynm. tehdään qb:llä.

Ja sitte, voiko SHELL komennolla tehä silleen, että se käynnistäis vaikkapa jonku dos-pelin ja sitte ku peli lopetetaan nii palais takasin siihen ohjelmaan. jos voi niin miten?

(nimetön) [20.06.2002 11:24:11]

#

Itse olen siihen "dos" juttuun käyttänyt shell komentoa, että pystyy ajamaan ohjelmia tai muuta, mutta en tiedä toimiiko se sitten jos on ihan kraafinen ja ikkunat sun muut? Vai pitääkö siinä sitten olla jo omia temppuja....?

(nimetön) [20.06.2002 11:49:56]

#

tuo olikin ihan hyvä..... kaikkein paras oli juuri tuo asetus juttu.... vahinko, että minä en saanut mokomaa toimimaan.... siis omassa..... noo on mulla yksi "toimiva?" keino.....

thefox [20.06.2002 23:08:31]

#

IMO melko turhaa QB:llä jotain GUI:ta vääntää :) Ja tomaattigeeni, ei niitä SVGAQB:n lähdekoodeja saa mistään näkyviin (ellei kirjastoa rekisteröi). Funktioiden määrittelyt saa kyllä näkyviin.

Grey [20.06.2002 23:42:50]

#

QB:llä saa yllättävän paljon aikaan. Aikoinaan kun sitä harjoittelin, onnistuin saamaan aikaan ohjelman, jolla olisin melkein voinut korvata Command.com:n, mutta vain melkein. En osannut nimittäin silloin täysin osannut QB:tä, mutta osasin käyttää DOSsia ja käynnistyslevykettä.

Jeah, jotenka älkää aliarvioiko vanhaa kunnon Basicia. Se on hidas, mutta se toimii. Ja jos sillä saa aikaan jotain oikein hienoa, toimivaa, sekä jopa nättiä, onko sellaisen tekeminen sitten jollain muulla kielellä enää niin mahdotonta? Ehkä opettelun vaativaa sitten, mutta vaivanarvoista.

Eli mitä alkeellisemmalla systeemillä saa jotain aikaan, on todennäköistä että jollain pitemmälle kehittyneemmällä tulee vielä parempaa aikaan. Jos vain siinä paremmassa ei ole sitten mokattu mitenkään, kuten on tapana noilla suurilla tehdä :-P

-Grey-

(nimetön) [21.06.2002 18:03:12]

#

Tuon kielijutunkin voisi tehdä niin, että käyttäjä voisi itse valita käyttökielen, mutta tulisikohan liian iso projekti sitten? Ei varmaan?

tomaattigeeni [22.06.2002 03:38:08]

#

fawkz, itseasiassa just ne funktioiden määritykset sain näkyviin eli en lähdekoodia. En sillon huomannu kattoo, että oliko ne aliohjelmat sielä. Eip ollu.

(nimetön) [27.06.2002 22:49:26]

#

nyt valmistui mullakin tuo hommeli..... löytyy osoitteesta:
http://koti.mbnet.fi/juha2002/Files/windoz.zip


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta