Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hävettää tämä ohjelmointiputkalle tehty lauluvideo

Sivun loppuun

PetriKeckman [28.05.2023 19:20:18]

#

Hävettää tämä ohjelmointiputkalle tehty lauluvideo...

https://youtu.be/1JG-4huA_fo

Taitaa olla vähän maanisempi vaihe näin niinku julkaisujen määrästä päätellen? Siitä kertoo sekin, että innostuin tekemään laulun Ohjelmointiputkalle! Vaan siitä tuli kyllä ihan Pasca(l)! Ei täysin terve taitaisi jaksaa tällaista alkaa puuhaamaan?

Hävettää, mutta kun kerran tein, niin ajattelin julkaista.

Oon saamassa tekohampaita. Kaikki hampaat just poistettu, joten lauluääneni on epäselvää. Siksi aattelin julkaista Pasca(li)t sanat tähän:


Pascal, Forthan, Python, Cee
Ne kyllä kovaa kolisee

Joskus teen koodia pseudoa
Sivustossa osataan silloin neuvoa

Pää menee sekaisin rekursiosta
Ihmeellisestä rakenteesta tosta

Jengi tuo koodiaan näytille
Tälle kivalle saitille

Putka ohjelmoinnin
Takaa älyn hyvinvoinnin

Alzhaimer ja dementia kaikkoavat
Takeina aivojen käytöt siitä ovat

Ohjelmoidessa huolet unhoittuu
Sekin puoli psyykkeestä hoituu

Mulle ohjelmointi on vain harrastusta
Kivalta homma tuntuu silloin musta

Silloin vasta hommasta nauttia saa
Kun ei tule pomo selän taa

qeijo [29.05.2023 17:14:01]

#

Hyvältä kuulosti. Oletko harkinnut laulajan uraa? Minuakin hävettäisi kyllä.

:) :) :)

Lautapelimies.

PetriKeckman [29.05.2023 19:16:10]

#

qeijo kirjoitti:

Oletko harkinnut laulajan uraa?

En! Tai itse asiassa olen! Olen luvannut laulaa tämän laulun: https://youtu.be/AjnQNvrbFNk Helmin 40-vuotis juhlien etkoviikoilla :) Tapahtuman jälkeen on kahvi ja pulla tarjoilu. Kerrottakoon, että Helmi on siis mielenterveysyhdistys...ei me ihan tervettä porukkaa olla :)

qeijo [30.05.2023 11:07:37]

#

:) :) :)

walkout_ [13.06.2023 11:33:54]

#

Itse asiassa tämä menee kyllä komediayiritykseksi mallia Sepi Kumpulainen, eikä niikään taidokkaan laulajan homman laulaa mallikkaasti jonkun muun säveltämiin musiikkipohjiin. Mutta uskon kyllä että tällaiselle Sepi Kumpulasen tyylille on kysyntää.

PetriKeckman [14.06.2023 20:45:21]

#

walkout_ kirjoitti:

Itse asiassa tämä menee kyllä komediayiritykseksi mallia Sepi Kumpulainen, eikä niikään taidokkaan laulajan homman laulaa mallikkaasti jonkun muun säveltämiin musiikkipohjiin. Mutta uskon kyllä että tällaiselle Sepi Kumpulasen tyylille on kysyntää.

Olen samaa mieltä. Mutta tämä oli mielestäni jo vakavaa taidetta: https://youtu.be/HSAA9j2FCko

Toiminnanjohtaja kun näki videon, niin hän sanoi, että saan esittää lauluni myös Helmin 40-vuotis juhlissa nyt perjantaina 16.6.! Sinne tulee toista sataa vierasta ja mm. Pentti Arajärvi. Huh! Onhan se hienoa, mutta piru, että jännittää. Kuten tuosta "kenraaliharjoituksesta" näette, niin kädet rupesivat tärisemään ihan kauheasti - voi olla jonkin lääkkeen sivuvaikutuskin.

walkout_ [18.06.2023 07:30:30]

#

PetriKeckman kirjoitti:

(14.06.2023 20:45:21): ”– –” Olen samaa mieltä. Mutta tämä oli mielestäni jo...

No kyllä suoraan sanotusti pers Karaoke-tason laulajakin pääsee levyttään nykyään omia lauluja jonkun säveltämiin taustapohjin jopa johonkin pieneen digi-levy-yhtiöön niin ettei tarvitse maksaa mm. DistroKid-palvelusta.

Tässä todiste asiasta: https://www.beatport.com/track/elamani-rakkaus/16468418 ; ja kyllä ihan täyttä skeidaakin on joskus julkaistu kovalla riskillä CD-levynä, joka ei ole mitään halpaa lystiä ja on Levykaukka X:ssä myynnissä. Niin eettei homma ole laisinkaan artistimaksaa omakustanne levy CD/Vinyyli-formaatissa vaan artsiti on jostain kummallisesta syystä saanut kustantajan. Esim. nyt 12" Vinyyli EP:n julkaisu maksaa Ransakassa postikuluineen 1000 € sis. ALV 100 kpl. Ja tämä Ääni Särkyneille keikailee kyllä melko säännöllisesti ja sen teokset soi radiossa.

PetriKeckman [18.06.2023 09:08:24]

#

walkout_ kirjoitti:

No kyllä suoraan sanotusti pers Karaoke-tason laulajakin pääsee levyttään

No voi herran jestas!!!!! Kuka tässä ¤#%#"#" levyttämisestä puhuu! Sinä! Tarkoitin, että kontekstin huomioon ottaen kyse oli taiteesta. Tuo on yhteisöllisyyttä lisäävä esitys, tapahtuma. Eihän tuolla tekeleellä ole mitään sanomaa Helmi-yhteisön ulkopuolella.

walkout_ [18.06.2023 12:16:21]

#

PetriKeckman kirjoitti:

(18.06.2023 09:08:24): ”– –” No voi herran jestas!!!!! Kuka tässä...

Ok.. mun moka myönnän. Ja anteeksi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta