Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kunnollinen koodausprojekti

koodaaja [23.03.2023 21:45:55]

#

Ajattelin vihdoinkin koodata jotakin oikeasti järkevää vaikkapa jonkun lauta -tai korttipelin kaltaisen, johon käytän aikaa noin viisi tai kuusi viikkoa. Ajattelin tehdä sitä päivittäin ja pikkuhiljaa, jotta saa tasaisesti tehtyä eli ei tule liikaa tai liian vähän tehtyä kerralla. Tai voisi vaikkapa tehdä muutaman pelin kokoelman.

Janne87 [03.04.2023 21:15:10]

#

Ootko koskaan koodannut mitään ohjelmia hakokoneoptimointiin liittyen? Olen katsellut eri työkaluja hakukoneoptimointiin, mutta lähes kaikki on wordpress alustalle. Ei taida perus html saitille löytyä mitään seo työkaluja.

vesikuusi [03.04.2023 21:37:56]

#

koodaaja kirjoitti:

(23.03.2023 21:45:55): Ajattelin vihdoinkin koodata jotakin oikeasti...

Olen varmasti lukenut jostain Internetistä, että Suomen lautapeliskene on vielä aivan lasten kengissä. Tässä voi siis olla markkinarako tai vaihtoehtoisesti musta markkina-aukko.

Janne87 kirjoitti:

Ootko koskaan koodannut mitään ohjelmia hakokoneoptimointiin liittyen? Olen katsellut eri työkaluja hakukoneoptimointiin, mutta lähes kaikki on wordpress alustalle. Ei taida perus html saitille löytyä mitään seo työkaluja.

Kannattaa aloittaa ihan käyttökokemuksesta. Toimiiko sivusto hyvin sekä koneella että puhelimella? Löytyykö olennainen tieto nopeasti ja helposti? Onko osoitteet muotoa /index.php?g=6042&f=1337h4x0r vai /lautapelit/kimble? Hakukone pyrkii näyttämään käyttäjälleen olennaista ja hyödyllistä sisältöä - tee siis nettisivuistasi sellaiset.

carabia [04.04.2023 18:19:57]

#

lauta peli koodaamisista,

kusiveesta komppaan, kannattanee ottaa yhteys hannu "lautapelihärö" lautapeli mestariin, voitte yhdessä luoda suomeen uraa_uurtavan lauta peli intternetti saitin.

:) :) :)

Metabolix [04.04.2023 22:40:26]

#

Janne87 kirjoitti:

työkaluja hakukoneoptimointiin, ...

Tärkeä osa ns. hakukoneoptimointia on, että spämmätään linkkejä foorumeille naamioituina viattomiksi kommenteiksi, jotka sisältävät hyviä asiasanoja, vaikka eivät oikeastaan kunnolla liity muuhun keskusteluun. Naamioinnissa saattaa auttaa, jos viesti ei ole kokonaan positiivinen tai näyttää sisältävän jonkin kysymyksen. (Joskus epäluuloinen moderaattori voi silti poistaa linkin, kun kohdesivulla on vain lista viiden tähden tuotesuosituksia mainoslinkkien ja alekoodien kera.) Itse nettisivujen osalta optimointiin kuuluu, että sivu yrittää näyttää hyödylliseltä artikkelilta, vaikka oikea tarkoitus on markkinoida jotain tuotetta tai kerätä klikkauksia mainoslinkeille.

vesikuusi kirjoitti:

Olen varmasti lukenut jostain Internetistä, että Suomen lautapeliskene on vielä aivan lasten kengissä.

Lautapeli on kyllä hyvä harjoitusprojektiksi. Ehkä jopa kokonainen ohjelma, jossa on monta lautapeliä! Jos haluaa erottua kilpailijoista, voi tehdä ensin toimivat pelit ja vasta sitten viilata grafiikkaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta