Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Etsin koodaria hommaan. Javascript

E.K.Virtanen [28.12.2022 18:06:50]

#

Moi.

Ei nyt oikein tuolta fiverin kautta tunnu löytyvän. Liekö sitten kielimuuri vai mikä. Joka tapauksessa, jos mulla olisi aikaa niin varmaan itse alkaisin tätä tekemään mutta kun ei ole.

Eli perinteinen first person koodi. Netti on täynnä näitä koodeja joissa liikutaan yhdellä tasolla ja vastaan tulee sitten palikka joka ruudulle piirretään. Palikathan tunnetusti ovat aina saman kokoisia.

Tarvisin vastaavan, mutta siihen pitäisi saada mukaan tuo kolmas ulottuvuus.

Eli esim. 3-ulotteisessa taulukossa on palikoita joita voi sitten pällistellä sivulta, yltä tai alta. Palikan joka reunassa on sitten kuva tai se väritetään jollain värillä. Tekstuurit on sitten mun ongelma, kunhan siihen palikkaan saadaan renderöityä. Huom, palikassa on 6 sivua ja jokainen määritetään erikseen joten tähän pitää pikku koukku laittaa.

Toinen asia on, että palikka voi olla osittain läpinäkyvä. Eli jos näin, ei tuo koodi saa lopettaa piirtämistä siihen kohtaan vaan jatkaa sinne taaemmalle palikalle.

Kamera saa lennellä vapaasti siellä, mitään törmäyksen havaitsemisia tms. ei tarvita. Koodin tulisi toimia ilman palvelinta, eli tuo rajaa ison kasan muutoin käyttökelpoisia kolmansien osapuolten kirjastoja pois. Tämä on myös toteutettavissa ihan rehellisellä javascriptillä, joten joidenkin pelintekokoneiden rakentamat koodit hylkään oitis.

Mitä koodiin tulee, kunhan saan omani voit sitä myös itse käyttää, jakaa jne.

Fiksuja tarjouksia voi laittaa tulemaan gmailiin krisu.virtanen.

Lebe80 [29.12.2022 09:25:11]

#

Ilman tekijää voit kokeilla suoraan myös tätä:
https://threejs.org/

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta