Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++ kontrollit

Sivun loppuun

jone2712 [25.08.2022 21:37:45]

#

Olen vasta harjoittelija ja minulla on yksi ongelma, kun rupean harjoittelemaan C++:lla. Missä tiedostossa nuo GCC:ssä yleiskontrollit ovat?

jalski [25.08.2022 22:01:04]

#

Mitä tarkoitat yleiskontrolleilla?

jone2712 [25.08.2022 22:20:46]

#

Hiiren kontrollit. Jos löytyisi GCC:ssä jokin file, jossa on määritelty nuo kontrollit.

Grez [25.08.2022 22:25:49]

#

Ajattelisin että hiiri ei sisälly C++ standardeihin, joten pitäisi tietää vähän missä ympäristössä ja millä kirjastoilla olet C++-ohjelmaa tekemässä.

Esim. aihetta liippaava Q&A Linuxissa
Olettaisin myös että hiiri on käyttiksestä riippumatta vähän eri asia konsoliohjelmassa kuin graafisessa ohjelmassa.

jone2712 [25.08.2022 22:29:27]

#

Olen tehnyt WIDOWS-ohjelmat nyt vanhalla kääntäjällä (BC502). Siinä kontrollit ovat erinimisiä.

Haluan vain tehdä alusta pitäen grafiikkafunktiot itse. Päätin siirtyä BC502:sta GCC kääntäjään.

jone2712 [25.08.2022 23:04:09]

#

ESIM:

/* This is where all the input to the window goes to */
LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hwnd, UINT Message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {
	switch(Message) {

		/* Upon destruction, tell the main thread to stop */
		case WM_DESTROY: {
			PostQuitMessage(0);
			break;
		}

		/* All other messages are processed using default procedures */
		default:
			return DefWindowProc(hwnd, Message, wParam, lParam);
	}
	return 0;
}

Noita kontrolleja löytyy varmasti joka lähtöön. Mutta tarvitsen vain vakioiden nimet.

Metabolix [26.08.2022 08:37:29]

#

WinAPI:lla puljaaminen on kyllä hullua hommaa, mutta dokumentaatiota löytyy Microsoftilta, esimerkiksi:

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/winmsg/windowing

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/inputdev/mouse-input-notifications

Tai jos nyt tiedostosta haluat yrittää kaivella, niin katso windows.h ja winuser.h ja mitä ikinä näistä #include-riveillä liitetään. Vakion nimellä googlaamalla löytyy yleensä Microsoftin dokumentaatio, miten sitä voi käyttää.

Tosi paljon helpommin toimii esim. SDL vapaaseen piirtelyyn (DOS-henkeen) tai käyttöliittymään jokin Qt/GTK/muu.

jone2712 [26.08.2022 17:35:07]

#

Ja olen tehnyt yksikön, joka on samanlainen käyttää, kuin Turbo C++:n legendaarinen BGI. Nuo linkit ovat minulle elintärkeitä. Kiitos linkeistä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta