Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: JS Canvas 2D - Antialiasquality ?

HannuTapio [20.08.2022 12:55:07]

#

Hei,

Minulla on tämä JS kielen, antialiasquality kyseessä.

Tämä arvo voi olla low|medium|high.

Minä olen tähän asti pitänä sitä arvossa medium, koska minulla on ollut ymmärrys että tämä high on cubic eikä linear.

Jos minä nyt sitten laitan tuon antialiasqualityn arvoon high, niin, mitenkä grafiikka näkyy eri laitteilla, minulla itselläni näkyy ainakin hirmu hienosti linuxin kanssa, kun on nvidia ajurit pehmentämässä.

Kuinka antialiasquality toimii eri koneissa, kun on high, onko tämä high sama kuin cubic, tämä cubic voi vähän suttaa joissain grafiikoissa, kun se on 4x4 pehmennys, tuo linear on 2x2 ja tätä olen tähän asti onnistuneesti käyttänä.

Onko minulla oikea vai väärä ymmärrys qualitystä, kun mietin sitä 2x2 ja 4x4 pehmennyksenä, kun on medium ja high arvot ?

Kuinka laittaa pehmennys quality peliohjelmaan javascriptissä ?

:) :) :)

--

jalski [20.08.2022 14:44:33]

#

Tähän ei varmaan ole yhtä ainoata oikeaa vastausta ja asiaan voi vaikuttaa esimerkiksi skaalaatko kuvia ylöspäin vai alaspäin piirrettäessä. Bilinear filtering on kuitenkin yleensä nopeampi ja antaa riittävän hyvän lopputuloksen. Oma silmä varmaan kertoo parhaiten, eli näyttää hyvältä = hyvä.

HannuTapio [20.08.2022 14:56:24]

#

Medium|High,

Toimiiko tuo High eri koneissa eri tavalla, esim. tekemällä kuvasta suttuisan, tai hitaan, esim. vaihtamalla software renderiin, jos se sitten on 4x4 pehmennys ja tuo linear 2x2.

Minulla oli AsiakasOhjelma v400+ Java Appletin kanssa ongelmia, high asetuksen kanssa, kun se Javassa on cubic, eli tuo 4x4 sitten, minä en tiedä, mitä nämä low | medium | high ovat Javascriptissä.

Minä varmaankin ratkaisen tämän, näin, että, laitan kysymyksen tai valinnan asetuksiin, joista sitten voi yksinkertaisesti valita antialias quality low | medium | high.

Eli, varmaankin ratkaistu tämä ongelma tuolla asetuksella.

Mutta, olisi mukava tietää mitä tämä asetuksen muuttaminen tekee, onko se sitten nearest ja linear ja cubic ?

:) :) :)

--

Metabolix [20.08.2022 19:42:45]

#

Mikä on ”antialiasquality”? Tarkoitatko imageSmoothingQuality? Spesifikaatio ei määrää siihen tiettyä algoritmia, eli se riippuu selaimesta. Sopiva asetus riippuu myös siitä, millaista grafiikkaa piirretään ja millainen lopputulos pitäisi saada. Kokeilemalla selviää parhaiten. (Tämän miettimiseen ei varmaan kannata tuhlata aikaa, jos projektissa on vielä isompia ongelmia ratkaisematta.)

HannuTapio [20.08.2022 20:03:01]

#

Neuvoja,

Kiitos, joo tuo imageSmoothingQuality, minä hieman kerron itsestäni, minä olen sairaseläkeläinen, minä kärsin muistikatkoista, minä en sillä hetkellä kun kirjasin tuota ekaa ja tokaa viestiäni, niin, muistana tuota englanninkielistä sanaa kunnolla, minulla on paljon alkeellisuuksia kirjaamisisissani ajoittain, nämä johtuvat muistamisesta, eivät vajaasta ymmärtämisestä, minun lukio matikka on 9.8 ja fysiikka 9.0, mutta, joo, minä olen muistikatkoinen pahasti.

Kiitos, minä sitten tulkitsen tämän niin että se high VOI toimia eri tavalla eri tietokoneissa sitten, en varmaankaan omilla koneillani kovinkaan kattavaa tietoa voi kerätä toimiiko vai ei, mutta, teen sen valinta buttonin low , medium , high ohjelmani asetuksiin.

Kiitos vain projektistani puhumisesta, minulla ei ole isoja ongelmia tällä hetkellä, on ihan selkeä kuva mitä tehdä, rakennan tätä lautapeliohjelma v600+ versiota, niin, että, siirrän siihen juuri edellisen version lautapelejä, ja säätelen niitä, jotenka tämä grafiikka säätö on tällä hetkellä tärkeätä, vain tämä yleinen hitaus koodaamisessa ja grafiikan piirrossa, kun on muistamiskatkoja, en ole ihan täysin niin toimintakykyinen mitä teidän nuoret täällä foorumilla, muisti on mitä on.

:) :) :)

--

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta