Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Videosta 3D-rallipeli?

Panama23 [20.08.2022 12:35:05]

#

Moi.

Kysyn aloittelijana, koska olen kiinnostunut ajopelin tekemisestä, johon saan myöhemmin kokeneimmilta apua. Että voinko tehdä esim. Rallipelin 3D siten, että ensin videoin autossa olevalla tuulilasikameralla aidon ajon ja voiko sen sitten kääntää grafiikaksi (siis osaava tekijä en minä 😂)

Vai pitääkö kaikki piirtää?

Kyseessä pelinteko on minulle uusi harrastus, josta olen kiinnostunut.

Metabolix [20.08.2022 16:13:44]

#

Mainosten mukaan Teslan kameroiden avulla heidän kehittämänsä neuroverkko pystyy luomaan kokonaisen 3D-mallin ympäröivästä maailmasta ja ennustamaan muiden liikettä siellä. Toisaalta kyseisessä autossa onkin useita kameroita, ja lisäksi Teslalla on tämän kehittämiseen ja laskentaan aivan eri mittaluokan resurssit kuin jollain harrastuskoodarilla tai edes pienellä pelifirmalla.

Tavallisen ihmisen todellisuus on vielä se, että videokuvasta ei saa ”käännettyä” maailman 3D-mallia, jossa sitten pystyisi vapaasti liikkumaan pelissä. Jos saisi, Google Street View tarjoaisi vapaan FPS-tyylisen mahdollisuuden tutkia paikkoja, kun nyt siinä on vain kuvia tien keskeltä säännöllisin välein. Toki kamerakuvan perusteella voidaan jo luoda 3D-malleja tietyissä rajoissa, mutta liikkuvan auton tuulilasikamera ei riitä tässä kovin pitkälle.

Lisäksi peli on paljon muutakin kuin grafiikka, eli pelkällä grafiikalla ei vielä tule rallipeliä, vaan muut isot asiat ovat pelilogiikka, fysiikka (kiihtyvyys, renkaiden pito eri olosuhteissa, törmäykset jne.) ja käyttöliittymä.

noutti [20.08.2022 19:49:40]

#

Unity3d pelimoottoriksi TAI unreali. Assetteja löytyy. Osa maksullisia, osa ilmaisia.Ei tarvitse kääntää kuvaa 3d:ksi.

Lebe80 [22.08.2022 08:49:00]

#

Mm. iPhonessa on lidar-tekniikkaa käyttävä kamera, jolla saa "3d-skannattua" ympäristöä, mutta jotta saat 3d-grafiikan peliin, niin pelimoottoria varten pitäisi olla tehtynä paljon pohjatyötä. Graffat tulee vasta aivan "lopuksi".

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta