Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: SaaS Application Development Template

Sivun loppuun

walkout_ [05.08.2022 10:04:05]

#

Hei,

Nyt on uusi tuote kehityksen alla, joka on tällä kertaa MIT-lisensoitu:
https://saas.i4ware.fi/

Lähdekoodin linkit:
https://bitbucket.i4ware.fi/projects/LOG/repos/login-form/browse
https://bitbucket.i4ware.fi/projects/SAAS/repos/saas-app/browse

Linkki asenusohjeisiin:
https://www.i4ware.fi/downloads/SaaS_Application_Development_Template.zip

Eli idea sama kuin ennenkin eli tämä on jo 4. kehtiysversio minun omista SaaS-tuotekehitysalustoista.

Olen värväänyt kehtykseen Upwork-palvelusta porukkaa. Eli Front-end on nyt tehty ReactJS:llä ja Back-end Laravel 9:llä.

Grez [05.08.2022 10:07:44]

#

Mitä etuja tässä on verrattuna jo olemassa oleviin alustoihin?

walkout_ [05.08.2022 10:10:20]

#

Grez kirjoitti:

Mitä etuja tässä on verrattuna jo olemassa oleviin alustoihin?

Ei mitään muuta kuin, että tämä on modernimpi ja lisenssi MIT, joten nyt saa tällä tuottalla tehdä suljetunlähdekoodin tuotteita kuka vaan kysymättä edes lupaa.

Ja myös nyt on tietokannan mikraatiotiedostot joita ei aikaisemmissa versioissa ollut laisikaan.

Grez [05.08.2022 11:47:18]

#

Niin siis tarkoitin että mitä etuja tässä on muiden tekemiin alustoihin verrattuna.

walkout_ [05.08.2022 12:00:20]

#

Grez kirjoitti:

Niin siis tarkoitin että mitä etuja tässä on muiden tekemiin alustoihin verrattuna.

Siinä mielesä en nyt keksi mitään miksi tämä olisi parempi.

walkout_ [06.08.2022 06:31:33]

#

En nyt osaa sanoa edelleenkään miksi tämä olis parempi kujin mm. Drupal.

Mutta nyt on spämmipotit tehneet tilejä tonne mun julkiseen demoon joten palkaan ASAP kooradin Upworkistä korjamaan asia Google re-CAPTCHA:lla. Minulla vaan loppu tämän kehtitelyn kokokansuudesta osaaminen. Eli itse osaan koodata tuotteeseen vain rajoitetusti juttua.

Grez [06.08.2022 09:17:19]

#

walkout_ kirjoitti:

Mutta nyt on spämmipotit tehneet tilejä tonne mun julkiseen demoon joten palkaan ASAP kooradin Upworkistä korjamaan asia Google re-CAPTCHA:lla.

Muista sitten huomioida GDPR-asiat, kun käytät Googlen re-Captchaa.

walkout_ [06.08.2022 09:31:55]

#

Grez kirjoitti:

walkout_ kirjoitti:

Mutta nyt on spämmipotit tehneet tilejä tonne mun julkiseen demoon joten palkaan ASAP kooradin Upworkistä korjamaan asia Google re-CAPTCHA:lla.

Muista sitten huomioida GDPR-asiat, kun käytät Googlen re-Captchaa.

Ok.. minulla on tähän jo kalliit asianajajni tekemät Privacy Policy ja DPA. Tuotekehtiys ei ole minulle halpaa kun pitää kallita lakimiehiä värvätä. Mutta oneksi kuitenkin kaikki ovat kertamaskullista.

Kaikille aikaisemmille versioille tästä tuotteesta olen saanut maksavia asiakkaita. Esim. tehdään jonkin mainostoimiston asiakkalle alihankintana Intranet. Tai sitten suoraan omalle asiakkalle ERP tai CMS.

walkout_ [08.08.2022 03:31:49]

#

Noiin nyt on Captcha lisätty ja sen asetussivut, jotka näkyy vain pääkäyttäjlle.

Mutta ei Google:n reCAPTCHA vaan sen korvaava ReactJS API yhteisymmäryksessä värvätyn kehittäjän kanssa.

Samoin validoinnit rekiströitymislomakkeeseen.

HannuTapio [08.08.2022 10:08:49]

#

Hei,

Minäkin rakennan kirjautumista ja sivua, sinun sivullasi on virhe.

Sinulla lukee etusivullasi tälläinen teksti, en tätä pidemmälle sivuasi katsellut, mutta, löysin näin -

"We'll never share your email with anyone else."

Tuo ei tee vaikutusta alalla oleviin, kirjoita miellummin näin -

"We'll never share your email with commersical or private sectors."

On tökeröä kirjata, että, laki ei saisi tietää mitä asiakkaita on, jos tulee tietokoneen tarkistus, tuo minun versio herättää luottamusta, myös sellaisissa, joilla on oma sivu, onko sinulla jotakin lailta salattavaa, minun mielestäni rikolliset moottoripyörä jengit ja muu järjestäytynyt rikollisuus kirjaavat noin.

Onko sinulla tötsyilyjä ? Johtuuko tuo lause tötsyilystä jne.., kannattaa olla tarkkana etusivun kanssa. :), oliko se vielä kaupallinenkin.

:) :) :)

--

Grez [08.08.2022 11:47:54]

#

HannuTapio kirjoitti:

"We'll never share your email with anyone else."

Tuo ei tee vaikutusta alalla oleviin, kirjoita miellummin näin -

"We'll never share your email with commersical or private sectors."

Itse olen kyllä sitä mieltä, että jälkimmäinen vakuuttaisi vielä huomattavasti vähemmän. (Varsinkin kirjoitusvirheet huomioiden)

Kyllä tuosta ensimmäisestä käy ilmi tarkoitus ihan riittävän hyvin. Ei minkään firman mainoksessa tai esitteessä joka yhteydessä erikseen huomioida mahdollisuutta että laki vaatii jossain tilanteessa jonkun poikkeuksen.

Sitä paitsi tuosta jälkimmäisestä voi tulla sellainen käsitys että niitä tietoja jaetaan julkisille toimijoille ihan muuten vaan, vaikka laki ei sellaista vaatisikaan.

Ajatellaan vaikka lukkofirman mainosta: "Lukkomme pitää kutsumattomat vieraat loitolla". Pitäsikikö senkin olla "Lukkomme pitää yksityisen ja kaluplalisen sektorin kutsumattomat vieraat loitolla" ?

HannuTapio [08.08.2022 12:02:31]

#

Oma sivu,

Minulla on oma sivu, minä ymmärrän lain mukaan kun kirjaan sivuani, minulla on tarkempi kirjaaminen omalla sivustollani.

Mutta, tuo lukko esimerkki vähän aiheuttaa päänvaivaa, että, mitä mitä, mutta, kenties lukko aihe ei ole ihan niin tarkkuutta vaativa mitä it ala.

Jos haluaa kirjata tarkasti, niin, on hyvä antaa ymmärtää sivulla, että, tietää lainkin olevan olemassa ja että hyväksyy sen olemassa ja mukana olemisen.

On tökeröä kirjata it alalla, niin, että, ei huomioi lakia mukaan, taikka sitten ihan välttää lain olevaa ymmärtämistä.

:) :) :)

--

Grez [08.08.2022 15:10:00]

#

HannuTapio kirjoitti:

kenties lukko aihe ei ole ihan niin tarkkuutta vaativa mitä it ala.

IT-ala vaatii tarkkuutta toteutuksessa, koska usein tietokoneet on aika pikkutarkkoja sen suhteen miten niille jutellaan. Asiakkaiden suuntaan kommunikoinnin suhteen ala ei poikkea muista.

Pakottava lainsäädäntö on jokaisen tiedossa, sitä ei tarvitse etukäteen mainita joka yhteydessä.

walkout_ [08.08.2022 15:45:56]

#

Grez kirjoitti:

(08.08.2022 15:10:00): ”– –” IT-ala vaatii tarkkuutta toteu­tuk­sessa, koska...

Niin ja tietokanta tyhjenetään eli ajetaan oletukselle php atrisan migrate -komennolla aika tiuhaan komentorivillä joten meille ei jää pitkään edes mahdollisuuksiakaan nähdä edes itse niitä jotka ovat tehneet tilin ks. demoon. Ja vain minulla on mahdollisuus ja valtuudet laitta yksi käyttäjöä eli itseni pääkäyttjäksi joka voi nähdä kaikki tilit.

HannuTapio [08.08.2022 15:47:23]

#

Kaikkea huomiota,

En viitsi alkaa väittelemään ja vääntämään, minusta vain on tarkempaa ja sitä kautta parempaa, näkyen huomioida teksti asussa kaikki it asiain puolet ja aspektit.

Lopetan tähän oman osuuteni keskustelussa, minulla on omalla sivullani teksteissä näkyvämmin laki mukana, minä koen että minulla on tarkemmin huomioituna teksti asu ja koen virheellisenä it alalla jättää lain ja muunkin tärkeän läsnäolot vähälle huomiolle teksteissä.

Kiitos keskustelusta,

:) :) :)

--

groovyb [09.08.2022 18:17:14]

#

Sinänsä asetat HannuTapio lisenssissäsi ehdon jota et pysty vahvistamaan

 …hyväksyttynä lautapelisivustojeni lisenssi.

Missään vaiheessa et vahvista käyttäjältä lisenssiehtoja, etkä myös pysty toimittamaan tietoa oliko lisenssi peluuhetkellä hyväksytty. Edellytät että se on hyväksytty, mutta et voi tietää sitä ellei käyttäjä eksaktisti niin tee. Lisenssisivusi sisältää myös poliittisen agendan, joten koska poliittinen mielipiteesi on lisenssisivullasi, edellytät käyttäjää myös samaistumaan ja hyväksymään poliittisen manifestisi ennen pelaamista. En tiedä kuinka laillista se on.

Maa, jolla ei ole kunnon oikeutta ja lakia, ei ole oikea kunnon maa, toivotaan että EU ja NATO tekevät, mihin suomi ei koskaan pystynyt.

HannuTapio [09.08.2022 21:02:11]

#

Lisenssi,

Lisenssejä on myös pelkissä tekstitiedostoissa, ei niitä tarvitse hyväksyä buttonein, ennen vanhaan lisenssit olivat aina irrallisessa tekstitidostossa, minulla on tämän ajattelun mukaan lisenssini, aloitin lautapelien kanssa jo 1987 virallisesti, tuolloin ilmoittelin, että, nyt olen alalla, silloin lisenssit olivat tekstitiedostoissa vain, en aio laittaa erillistä buttonia, windows 95 toi buttonit mukaan, mutta on sitä yhä nykyäänkin joillain pelkkiä tekstitiedostoja, kuten tuo minun lisenssinikin on, pelaaminen on sallittua, kun lisenssi on hyväksyttynä, jos ei hyväksynyt lisenssiä on pelannut ilman lupaa.

Tuo poliittinen mielipide on sivullani irrallinen lause, joka ei kuulu minun lisenssiini mitenkään, se on koriste ja toive, että, suomen lain säädäntö tukisi netti lautapelejä hieman enemmän, määrittelemätön lause sinänsä, mutta, vielä tänään tarpeellinen, en ihan tiedä onko enää tänään tarpeellinen, on jo aika vanha lauseeni, nykyään on kaikkea mahdollisuutta lautapeleissä, enemmän mitä silloin kun laitoin lauseeni. ( esim. kickstart käyttö on laillista suomessa nykyään ja voi kerätä varoja kai sitten netin kautta itsekkin ( Youtube ) . )

:) :) :)

--

walkout_ [09.08.2022 23:58:26]

#

Hei,

HannuTapiolla kuten meillä kaikilla muillakin täällä on Suomessa sanavapaus eli kuka vaan voi olla mitä mieltä asioista mitä huvittaa.

jalski [10.08.2022 09:55:49]

#

walkout_ kirjoitti:

kuten meillä kaikilla muillakin täällä on Suomessa sanavapaus eli kuka vaan voi olla mitä mieltä asioista mitä huvittaa.

Kukin voi olla mitä mieltä asioista huvittaa, toinen juttu onkin sitten se kannattaako kaikkea kirjoittaa näkyviin.

Grez [10.08.2022 12:20:41]

#

Joo ei tähänkään ketjuun kannattaisi kommentoida mitään eikä edes lukea sitä.

walkout_ [10.08.2022 14:38:14]

#

jalski kirjoitti:

walkout_ kirjoitti:

kuten meillä kaikilla muillakin täällä on Suomessa sanavapaus eli kuka vaan voi olla mitä mieltä asioista mitä huvittaa.

Kukin voi olla mitä mieltä asioista huvittaa, toinen juttu onkin sitten se kannattaako kaikkea kirjoittaa näkyviin.

Sepä se.

walkout_ [10.08.2022 14:39:16]

#

Grez kirjoitti:

Joo ei tähänkään ketjuun kannattaisi kommentoida mitään eikä edes lukea sitä.

Eiköhän tässä ole nyt kaikki keskustelut keskusteltu, joten tämän ketjun voi nyt jättää omaan arvoonsa.

qeijo [11.08.2022 09:25:18]

#

Perus Putka.

carabia [11.08.2022 10:04:03]

#

parahin hannu_tapio,

kannattaisi ehkä ottaa hatkat ja hakea sitä kansalaisuutta muualle, missä on paremmat eut, natot ja lauta peli lait, iankaikkisesti, amen.

suuntaa vaikka keskiafrikkaan, olen kuullut että intterwep lauta peli mestari säröt on siellä kovassa huudossa.

:) :) :)

HannuTapio [11.08.2022 15:48:14]

#

Perus putkaa alkaa olla jo..

mpni [11.08.2022 22:04:20]

#

Olisiko oheinen vaakuuttava: "Email is a highly secured and used only for login purposes". Riippuen tietysti täyttyykö edellä mainittu. Toinen ehdotus: "Email is confidential and used for maintaining user profiles". Lauseissa avataan hieman käyttötarkoitusta. Toisaalta, kun tuossa kysytään salasaankin, niin lauseiden yhteiskäyttö voisi olla vakuuttava: "Email is confidential and used for maintaining user profiles." ja "Password is a highly secured and used only for login purposes." : )

walkout_ [11.08.2022 22:19:54]

#

mpni kirjoitti:

(11.08.2022 22:04:20): Olisiko oheinen vaakuuttava: "Email is a highly...

Hyviä ideoita.

walkout_ [15.10.2022 22:38:23]

#

Tässä videota siitä miten teen Vaatimusmäärittelyt, jne.

https://www.youtube.com/watch?v=mX_IW6RBEbY

walkout_ [18.06.2023 07:46:51]

#

Nyt on tämän projektin nimi muutettu ja pistetty toissaan kovat piippuun ja Crowd Funding -kampanja aloitettu: https://www.i4ware.fi/

walkout_ [28.12.2023 16:48:52]

#

i4ware Software on nyt poistettu rekisteristä ja en ole enää yrittäjä.

Eli tässä nyt tämän projektin lähdekoodit: https://github.com/foghorn-hash/i4ware_SDK/tree/main


Sivun alkuun

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta