Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Palvelun esto hyökkäys Youtubessani ?

Sivun loppuun

HannuTapio [09.03.2022 17:13:18]

#

Hei,

Minä en tiedä onko minun youtubessani palvelunesto hyökkäys käynnissä, en saa videoitani näkymään, muut kanavat toimivat ?

Tässä linkki kanavaani - https://www.youtube.com/channel/UC_Y8ZFwmAazrrUQIOEDXhxw

Mikään video ei lataa ? Minulla on sotapelivideoita venäjän alueelta toinen maailmansota youtube kanavallani ?

:) :) :)

--

Grez [09.03.2022 17:19:49]

#

Kuvaamassasi skenaariossa ei voi olla kyse palvelunestohyökkäyksestä.

Kyse on siis jostain muusta.

HannuTapio [09.03.2022 17:22:10]

#

Ok,

Kiitos, toimiko sinulla ?

:) :) :)

--

Grez [09.03.2022 17:26:04]

#

En tiedä kun en aio kokeilla. Vaikuttaa ihan liikaa sissimarkkinoinnilta.

HannuTapio [09.03.2022 17:29:14]

#

Sissiä,

Yritän naurattaa, kun ei lataa videoita ! Enkä oikeasti tiedä voiko olla palvelunestohyökkäys, mietin että ilmoitan cert.fi palveluun tilanteeni illalla, jos ei jo silloin toimi ?

Ne kerää tietoa suomen palveluitten toiminnoista !

:) :) :)

--

Metabolix [09.03.2022 17:36:17]

#

Kyllähän ne näyttäisi tuolla olevan ihan normaalisti.

Yleensä kannattaa esimerkiksi testata itse useammalla eri laitteella (ja vaikka kiinteällä ja mobiilinetillä), ja jos tosiaan Youtube ei toimi, oikea apukanava on silloin Youtuben käyttäjätuki.

Youtube ei ole suomalainen palvelu ja cert.fi ei ole varmasti millään tavalla kiinnostunut tästä, varsinkaan yksittäisen käyttäjän ongelmasta.

HannuTapio [09.03.2022 17:40:16]

#

Ok,

Minä jään odottamaan että minullakin sitten taas lataa videot ?

:) :) :)

Lisäys.
MS Edge lataa videon, google ei ? en tiedä mistä kyse ? aika hassua ?

--

Lebe80 [10.03.2022 11:34:01]

#

HannuTapio kirjoitti:

Lisäys.
MS Edge lataa videon, google ei ? en tiedä mistä kyse ? aika hassua ?

--

Todennäköisesti vika löytyy ruutusi ja tuolisi väliltä

pr0l3 [10.03.2022 21:33:10]

#

Minä en tiedä onko minun googlessani palvelunesto hyökkäys käynnissä, yksityisessä tilassa näkyy eestin kielinen versio, vai voiko johtua Venäjän GPS-häirinnästä tai cyber hyökkäyksestä RIPE tietokantaan?

_Pete_ [11.03.2022 07:13:31]

#

Youtuben serverit ovat ylikuumentuneet koska Hannun videoissa on liian iso FPS!

Jere Sumell [20.03.2022 10:04:51]

#

Joku aika takaperin Helsingin Sanomissa oli uutinen tämän Ukrainan kriisin alettua , missä NSA:n tiedottaja totesi, että verkkoliikenteen heuristiikka on pahasti sekaisin maailmanlaajuisesti, ja samoihin aikoihin Suomen itärajallakin oli GPS-koordinaattien kanssa ongelmia, ja Suomessa alettiin uutisoimaan tuon sodan vaikutuksista myös suomalaisiin verkkopalveluihin ja toimintoihin, jotka ovat liitettyvä verkkoon.

Mitä itse seuraan vain länsimaalaisia luottamukseni saavuttaneita meidioita, niin on totta, että tuolla Ukrainan kriisillä, mikä edelleen päällä, niin on vaikutusta myös meidän tähän länsimaissa tunnettuun Internettiin, mitä me myös täällä Suomessa käytämme.

En tiedä, HannuTapio, onko tuo verkkoliikenteen sekaisin meno myös tässä lännen Internetissä syynä tuohon, että videosi eivät latautuneet, mutta voihan se olla, että sillä jotain vaikutusta oli.

Jos ilmoitat tuonne certiin tuosta, ne varmaan tilastoi sen yhtenä mahdollisena havaintona yksittäisen käyttäjän kokemista ongelmista, ja tuskin edes lähtevät selvittämään, littyykö se laajemmin mihinkään verkossa esiintyvään ongelmiin suomalaisten käyttäjien keskuudessa.

Jos ongelmat toistuvat, ole yhteydessä Googleen siihen Youtuben asiakaspalveluun, mutta todennäköisesti syy on jokin muu, kuin se, että Googlen palvelimet olisi mitenkään epätoiminnassa siten, että et saa omia videoitasi toistetuksi.

HannuTapio [20.03.2022 10:50:26]

#

Toimii,

Minulla toimivat minun youtube videoni taas, ne olivat vähän yli viikon pois päältä, eikä niitä voinut katsella, ne jäivät lataus looppiin.

Kiitos Jere kun kirjasit noin.

:) :) :)

--

mpni [20.03.2022 15:16:16]

#

Kuulin jokin aika takaperin eräästä videohaastattelusta, että Venäjällä olisi kompetenssia laittaa koko Internet nurin katkaisemalla merenalaiset datakaapelit sukellusveneillään. Mielestäni aika kärjistetty kommentti Eversti tasoiselta henkilöltä. Vai onko niin, että Internet on lähes kokonaan muutaman ison datakaapelin varassa?

Jere Sumell [20.03.2022 16:46:50]

#

En tiedä koko Internetistä kaikissa Euroopan maissa, mutta varmaan mitä Suomi on merikaapelien varassa nuo tietoliikenneyhteyden maantieteellisen sijainnin tähden, niin Itämeri varmaan on merkittävä alue, ja nythän siellä on miehitys lisääntynyt itänaapurimme toimesta.

Toinen itänaapurimme, mitä se pitää strategisesti merkittävänä kohteena on Norjanmeren alue, pohjoinen arktinen alue, ja sen turvallisuustilanne, mutta sieltä kautta tuskin nyt merkittäviä merikaapeliyhteyksiä kulkee, ja maateitese ei niinkään, mitä myos rajanylityspaikka on Ruotsiin esim.

En ole erityisesti perillä sotilaallisista strategioista, mutta on totta, että Suomessa verkon toimivuus riippuu meriteitse kulkevista merikaapeleista.

qeijo [20.03.2022 17:34:04]

#

Abelard & Heloise, Antony & Cleopatra, Cain & Abel, Cut & Paste, Dumb & Dumber, Hannu ja Jere.

Grez [21.03.2022 09:12:45]

#

mpni kirjoitti:

Vai onko niin, että Internet on lähes kokonaan muutaman ison datakaapelin varassa?

No kyllähän mannertenvälinen (ja mannerten ja saarten välinen) Internet kapasiteetin valtaosaltaan on merikaapeleiden varassa. Ainoa merkittävä vaihtoehto merikaapelille on satelliitti ja niissä ei riitä kapasiteetti kaikelle nykyiselle nettiliikenteelle ja lisäksi korkealla kiertävien satelliittien latenssi on suurempi.

Musk on visioinut, että josa saavat Starlink-satelliittien keskinäisen liikennöinnin toimimaan, niin myös niiden kautta voitaisiin välittää liikennettä latenssiltaan jopa nopeammin kuin kaapelissa. Tämäkään ei kuitenkaan ratkaisisi kapasiteettiongelmaa, jos kaikki merkikaapelit katkaistaisiin.

Grez [23.03.2022 08:58:40]

#

Jere Sumell kirjoitti:

ymmärrän sen kaikkine humaanine merkityksineni omaan arvoonsa jätän...

Uskon että ihmisiä, erityisesti ohjelmointifoorumilla, ärsyttää tuo tyylisi kirjoitella "mitä sylki suuhun tuo" sellaisella kirjoitustyylillä, kuin puhuisit tosiasioista ja asioista jotka tiedät.

Jos lisäisit lähes jokaisen viestisi alkuun "En tiedä tästä asiasta mitään, mutta", niin vastaanotto olisi varmasti paljon parempi.

qeijohanseon [12.04.2022 08:13:00]

#

Grez kirjoitti:

(23.03.2022 08:58:40): ”– –” Uskon että ihmisiä, erityi­ses­ti...

Brava!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta