Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tuotteen hinnoittelu?

Sivun loppuun

walkout_ [05.11.2021 19:30:49]

#

Kysyisn onko tuotteeni hinnoittelu nyt kohdillaan?
https://marketplace.atlassian.com/apps/1210817/timesheet-and-gantt-chart-for-jira?tab=pricing&hosting=server
Atlassian Pty Ltd luopuu omalle serverille asennettavien tuoteidensa myynnistä nopealla aikataululla ja minulta menee sen tiimoilta liiketoiminta. Ja he ovat nostaneet huikesti nyt näiden tuotteiden hintoja ja nostin hintoja sen mukaan jotka ovat muutamia 10 % itse Jiran hinnasta.
Yksi asikas on suostunut maksamaan tuon 10-käyttäjän lisenssin jo.
Vertailuna voi käyttä uuden vastaavan tuotteeni hinnoittelua, josta puutuu siis Gantt-kaavio:
https://marketplace.atlassian.com/apps/1223446/timesheet-for-jira?tab=pricing&hosting=cloud
https://marketplace.atlassian.com/apps/1223446/timesheet-for-jira?tab=pricing&hosting=server

Lebe80 [05.11.2021 23:19:57]

#

Tuote on oikein hinnoiteltu, jos saat siitä työtäsi vastaavan korvauksen.

walkout_ [06.11.2021 02:35:59]

#

Lebe80 kirjoitti:

Tuote on oikein hinnoiteltu, jos saat siitä työtäsi vastaavan korvauksen.

Ajattelin vaan, että nostin Timesheet and Gantt Chart for Jira:n hintaa ainakin n. 1000 % eli 10-käyttäjän lisenssin alkupräinen hinta oli 100 USD 0 % VAT ja sen jälkeen 50 USD 0 % VAT ja nyt 1100 USD 0 % ja tämän jälkeen 550 USD 0 % VAT. Mutta silti asiakas uusi tuon vuosilisenssin hintaan 550 USD 0 % VAT eikä lähettänyt mitään reklaamaatiota näin suuresta hinnan nostosta. Samoin minulla on yksi asiakas joka maksaa ja on maksanut jo 10-vuotta 10000 käyttäjän lisenssiä joka nyt uudella hinnalla on 40000 USD 0 % VAT ja tämän jälkeen 20000 USD 0 % VAT ja tämä asiakas joutuu maksmaan nyt jatkossa tuota 20000 USD hintaa 4000 USD sijasta. Mutta miksi? No siksi, että haluan koko tuotteesta eroon mahdollisimman nopeasti ja EOL ilmoitukset on lähetty asiakkaille jo moneen kertaan. Ja miksi eroon? No siksi että Timesheet and Gantt Chart for Jiran alkuperäinen lähdekoodi on vuosimaksullinen, koska sen on tehnyt eräs ruotsalainen firma. En voi paljastaa lähdekoodin OEM-lisenssin hintaa näin julksesti.

Samoin minulla on vain 2 asiakasta ja joudun odottelemaan rahoja aina yhden vuoden kun ne ovat maksaneet edellisen vuosimaksun. Ja vanha liikevaihto ks. asiasta oli n. 3000 USD ja uusilla hinnolla yli 20000 USD - 25 % komissio Atlassianille ja - 20 % komissio jälleenmyyjälle.

Ja sekin vielä, että olen pysyvällä sairaseläkkeelä jossa vuosituloraja on 10000 € joten jos saan ensivuonna tuon n. 20000 - 25 % - 20 % ja vähän yli niin minun pitää KELA:n ohjeistuksen mukaan tehdä verovähennyskepoisia hankintoja yritykselleni niin, että YEL-vakuutettu tulo jää alle 10000 € ettei KELA:sta tule sitten yhtäkkiä vähän yli 12000 € laskua.

Grez [06.11.2021 08:34:22]

#

walkout_ kirjoitti:

USD 0 % VAT USD 0 % VAT USD 0 % USD 0 % VAT USD 0 % VAT USD 0 % VAT USD 0 % VAT

Oletko koskaan huomannut, että viestisi on 90% turhaa diipadaapaa, kun varsinaisen asian ja kysymyksen saisi esitettyä paljon lyhyemminkin.

Ja tässäkin ketjussa ensin huvittavasti kysyt että mikä on (yleisesti) oikea hinnoittelu tuotteelle ja sitten seuraavassa viestissä selität miksi sinua ei oikeastaan kiinnosta oikea hintataso vaan sinun erityistapauksestasi johtuen olet hinnoitellut tuotteen muulla tavalla. Eikö olisi helpompoi vaan selittää sitä omaa paskaa jos sitä on pakko jakaa, eikä esittää ensin joku muka järkevä kysymys?

walkout_ kirjoitti:

ettei KELA:sta tule sitten yhtäkkiä vähän yli 12000 € laskua.

Ei kai sieltä yhtäkkiä mitään tule. Jos kerran osaat ohjelmoida niin varmasti osaat sen verran tehdä perus yhteen- ja prosenttilaskuja, että pystyt laskemaan paljonko eläkkeesi laskee milläkin tulolla. Sehän olisi tietenkin kaikkien etu jos pystyisit tekemään niin paljon tuottavaa työtä, että et tarvitsisi enää sairaseläkettä. Toi on ihan höpönpöppöä että ei voi tienata kuin tietyn rahamäärän. Aina voi tienata vaikka biljoonan eikä kela tule koskaan perimään sinulta takaisin kuin korkeintaan maksetun eläkkeen verran (ja ehkä koron päälle), joka tuskin on ongelma jos biljoonan tienaat.

walkout_ [06.11.2021 09:15:57]

#

Jaa siis KELA perii sairaseläkelläisiltä kaikki tuet jos tuloraja ylittyy siis eläkettä ei makseta sovitetusti. Ja se eläke asumistuen kanssa on n. 1000 € / kk joten se kerrottuna 12 on n. 12000 €.

Jos tuosta 20000 USD haviää muiden taskuun 45 % niin se on sitten n. 15000 USD ja EURO summana ei noinkaan paljon. Joten on realistista käyttää tarvittava summa veroväheenyskelpoisiin hankintoihin kuten kalliiseen monen tonnin projektinhallintasovelluksen lisenssiin ja tämä varmasti menee verottajalle läpi.

Projekteja minulla on vaikeuksia saada niin että ne olisivat vakituisella sopimuksella kokopäiväisiä, jollon olisi esim. 50 € / tunti + ALV 24 % laskutuksella n. 90000 € / vuosilaskutus + ALV 24 % ja tällöin en tarvitsisi eläkettä mihinkään. Sopimuksia aina luvataan kyllä mutta nämä jäävät usein lupauksiin.

Metabolix [06.11.2021 09:47:55]

#

Eikö yksinkertainen ratkaisu tähän ongelmaan ole jokin näistä:

a) Hinnoittele tuote ihan normaalin bisneslogiikan mukaan mutta lopeta myynnit siinä vaiheessa, kun tuloraja tulee täyteen. Viimeinen asiakas saa alennuksen, että osut sentilleen siihen tulorajaan.

b) Hinnoittele tuote sopivasti ylihintaiseksi, niin saat vähemmän tilauksia mutta enemmän rahaa suhteessa työmäärään ja pysyt kuitenkin tulorajassa.

c) Koodaa niin hyvä tuote, että ei tarvitse miettiä tulorajoja vaan voit unohtaa eläkkeet ja tienata oikealla työllä. Sinun piti jo 12 vuotta sitten tehdä projekteja, joista laskutat esim. 80000 EUR, joten luulisi, että iän mukana taso vain paranee.

d) Lahjoita ylimääräiset rahat pois. Vähennyskelpoisesti saa lahjoittaa 850 euroa per kohde erilaisiin yleishyödyllisiin paikallisiin tai yrityksen toimialaa koskeviin tarkoituksiin. Paikallisia lahjoituskohteita ovat siis esimerkiksi oman seudun urheiluseurat, ja yrityksen toimialaan liittyviä kohteita ovat erilaiset ohjelmoinnin harrastamista koskevat kerhot ja yhteisöt. Lahjoituksen vastikkeeksi esimerkiksi urheiluseura voi julkaista omille jäsenilleen pienen mainosluonteisen uutisen lahjoituksesta.

e) Tee niitä hankintoja. Osta vaikka ylihintaisia konsulttipalveluita. Voin ilomielin myydä näitä Putkan vastauksia sinulle, jos siitä on apua taloudenpitoon.

walkout_ kirjoitti:

joudun odottelemaan rahoja aina yhden vuoden kun ne ovat maksaneet edellisen vuosimaksun.

Jos myisit aloitusjakson tilauspäivästä vuoden loppuun ja siirtyisit vasta sitten vuosilaskutukseen, voisit kerätä vuosimaksut jo vuoden alussa ja tulorajan seuraaminen olisi paljon helpompaa.

Grez [06.11.2021 10:11:37]

#

Tai sitten perustat jonkun luotetun henkilön kanssa sen osakeyhtiön noihin bisneksiin ja maksat sieltä palkkaa rajan alapuolella.

(Ja sit jos bisnekset oikeen kovasti kasvaa niin että on varaa maksaa oikeeta palkkaa, niin voit huoletta heittää hyvästit tuolle eläkkeelle)

walkout_ [06.11.2021 10:26:53]

#

Vosin ostaa kyllä konsultointipalveluita Timesheet for Jiran -pilvipalveluun, mutta se on vaikeaa koska jos ostaa 3. osapuolen yritykseltä niin pitää olla Ext JS:n lisessit ks. yritykellä paisi jos koko hoito koodataan uudestaan vaikka ReactJS:llä. Mutta kehtiysideoita jotka minä sitten koodaan voin ostaa ilman, että tekijäyrityksellä tarvitsee olla Ext JS:n lisenssejä jos käyttöliittymää ei vaihdeta ReactJS:n. Mutta se riippu hinnasta onko minulla varaa ostaa näitä miten paljon. Antaisin siis vain tunnarit minun developement Jira Cloud -instanssiin.

walkout_ [06.11.2021 11:30:49]

#

Niin ja yhteystietoni on täällä jos joku Putkalainen voi myydä minulle Timesheet for Jira:n -konsultointipalveluita ihan vain Vaatimusmäärittelyjen/Testausdokumenttien tiimoilta:
https://mattikiviharju.i4ware.fi/
Minulla on kallis Polarion ALM tähän tarkoitukseen, jolla nämä dokumentit voi tehdä ihan vain WWW-selainkäyttöisesti.

Metabolix [06.11.2021 15:01:14]

#

walkout_ kirjoitti:

Vosin ostaa kyllä konsultointipalveluita Timesheet for Jiran -pilvipalveluun,

Tarkoitin kyllä sitä, että jos vuoden lopussa tili näyttää vaikka tonnin ylimääräistä ja se on pakko saada käytettyä johonkin, osta sillä tonnilla vaikka Ohjelmointiputkan PHP-oppaan printtiversio tai pyydä laskutuskykyistä kaveria järjestämään henkilökohtaista esiintymiskoulutusta (eli maksat kaverille tonnin laskulla ja lähdette niillä rahoilla karaokebaariin).

walkout_ [06.11.2021 15:25:58]

#

Metabolix kirjoitti:

(06.11.2021 15:01:14): ”– –” Tarkoitin kyllä sitä, että jos vuoden lopussa...

Minulla on jo 3 kpl yli 500 sivuisia PHP-kirjoja, jotka ovat tarkoitettu opettajien käyttöön eikä millekkään harrastelijalle.

Olen ollut luennoitsijana monessa seminaarissa joten en tarvitse esiintymiskokemusta.

Lähinnä ajattelin vain, että jos saisi jokin ulkopuolisen asiantuntian apua tuotteeni suunnttelussa niin ettei se ole vain minun oma mielipide hyvästä tuotteesta niin se voisi myydä paremmin. Harmi vaan että tällaiset palvelut maksavat useita tonneja alan firmoissa. Esim. 2400 € / päivä + ALV 24 %.

Metabolix [06.11.2021 15:51:33]

#

walkout_ kirjoitti:

Olen ollut luennoitsijana monessa seminaarissa joten en tarvitse esiintymiskokemusta.

Jos hakisit koulutusta vaikka syvällisempään luetun ymmärtämiseen. Sille näyttää olevan tarvetta.

walkout_ [08.11.2021 20:08:37]

#

Metabolix kirjoitti:

walkout_ kirjoitti:

Olen ollut luennoitsijana monessa seminaarissa joten en tarvitse esiintymiskokemusta.

Jos hakisit koulutusta vaikka syvällisempään luetun ymmärtämiseen. Sille näyttää olevan tarvetta.

En usko että on tarvetta vaan sinä tarvitset vastausten pointtien ymmärtämiskykyä paljonkin. Sillä en kyllä teidän ohjelmointioppaasta todellakaan maksa tonnia, koska 500 sivuisia alan kirjoja saa kirjakaupasta hintaan 50 € kpl ja minulla on näitä jo monta eri ohjelmointikielistä jo valmiiksi ja en todellakaan halua mennä mihinkään kearaokebaariin laulamaan enkä ostaa siihen laulutunteja.

jalski [08.11.2021 20:38:17]

#

walkout_ kirjoitti:

(08.11.2021 20:08:37): ”– –” En usko että on tarvetta vaan sinä tarvitset...

Luepas vielä kerran tuo Metabolixin viesti ihan ajatuksen kanssa. Tarkoituksena ei varsinaisesti ollut kartuttaa korkeampaa sivistystä vaan kirjanpidollisesti tuhlata tuo ylimääräinen raha pois...

walkout_ [11.11.2021 03:29:37]

#

jalski kirjoitti:

(08.11.2021 20:38:17): ”– –” Luepas vielä kerran tuo Metabolixin viesti ihan...

En halua alkaa mitenkään väitteleen ja vänkäämään asiasta, mutta olen kyllä lukenut ja ymmärtänyt sen mitä halutaan sanoa.

Minulla on kuitenkin vapaa oikeus korjailla teidän ehdotuksia, sillä esim. Atlassian Marketplace on verkkokauppa, jossa en voi mitenkään vaikuttaa potentiaalisten asikkaiden ostokäyttäytymiseen, koska niitä nyt ei voi estää olla ostamatta mitenkään, koska se ei ole mahdollista. Toisekseen nyt 10-vuoden puhastelun jälkeen kauppa on vakiintunut ja saan joka marraskuun 18. päivä n. 3000 USD ja vähän päälle ellei yllätyskauppoja tule. Ja en voi asialle itse mitään. Ja Virtuaalipalvelin kulut ovat sellaiset, että menee helposti tulos miinukselle, koska osa Virtuaalipalvelimen kuluista pitää kattaa eläkerahoista.

Viimevuonna liikevaitoni oli 19040 € ja muutama sentti päälle ja ostin näillä rahoilla DJ-laitteita ja musiikkistudiolaitteita ja, koska minulla on levy-yhtiökin niin voin laittaa nämä aina verovähennyksiin ja sitten ostin Privacy Policyn ja DPA:n EULA:N liitteeksi ammattiasianajalta joka maksoi aikas ison summan EURO:ssa. Ja tietekin n. 5000 € projektinhallinta sovelluksen, joka oli nimeltään Siemens Polarion ALM. Maksoin minimi YEL-vakuutuksen ja ALV:t aina ajallaan ja näin toimimalla sain tulokseni n. 5000 €, joka siis on minun todellinen palkkani KELA:n päin. Ennakkoveroja maksoin kuitenkin ihan liikaa ja sain sitten 1440 € veronpalautusta.

Grez [11.11.2021 08:04:06]

#

walkout_ kirjoitti:

olen kyllä lukenut ja ymmärtänyt sen mitä halutaan sanoa.

Miksi sitten vastaat niin kuin et ymmärtäisi?

Metabolix [11.11.2021 10:26:03]

#

walkout_ kirjoitti:

Minulla on kuitenkin vapaa oikeus korjailla teidän ehdotuksia,

Tietenkin saat tehdä rahoillasi ihan mitä huvittaa (edunvalvonnan rajoissa). Tietenkin kannattaa tehdä sellaisia hankintoja, joille on oikeasti käyttöä itsellä.

Miksi sitten jauhat täällä Kelan tulorajoista ja oikeasta hinnoittelusta, jos kerran osaat käyttää ylimääräiset rahat? Sen kun nostat tuotteen hintaa niin paljon, että tuote on rahallisesti kannattava. Sitten lasket, onko parempi tuhlata ylimääräiset rahat vai pitäisikö lopettaa eläkkeen nostaminen. Jos oikeasti haluat tuotteesta eroon, niin sitten joko rehellisesti lopeta se tuote tai laita lisenssin hinnaksi vaikka miljoona, niin ei enää harmita, jos asiakas haluaa edelleen maksaa.

Minusta lehtien ”verokoneissa” pitäisi olla kaikkien suomalaisten tulot, että voisi helpommin katsoa, miten tällaiset yrittäjät menestyvät. Tässäkin samaan aikaan virtuaalipalvelinten kulut vievät tuloksen miinukselle mutta sitten kuitenkin jostain syystä Kelan tuloraja on ongelma. Ei tässä ole mitään logiikkaa. Koeta nyt edes selvittää, oletko voitolla vai tappiolla.

Jos myy tappiolla tuotetta, jota ei haluaisi edes myydä, niin selvästi bisneslogiikassa on jotain vikaa.

walkout_ kirjoitti:

Sillä en kyllä teidän ohjelmointioppaasta todellakaan maksa tonnia, koska 500 sivuisia alan kirjoja saa kirjakaupasta hintaan 50 € kpl ja minulla on näitä jo monta eri ohjelmointikielistä jo valmiiksi ja en todellakaan halua mennä mihinkään kearaokebaariin laulamaan enkä ostaa siihen laulutunteja.

Aika huvittavaa, että jaksat ihan perustelujen kanssa väittää vastaan näihin ehdotuksiin. Ehdotukset oli tarkoitettu lailliseen rahan tuhlaamiseen eikä oppaan tai esiintymiskokemuksen hankkimiseen. Näitä ehdotuksia voi myös soveltaa, eli baarin sijasta voi lähteä vaikka saunomaan tai laskettelemaan ihan samanlaisella periaatteella ”konsulttipalveluna” johonkin sosiaaliseen tarkoitukseen. Jokainen lukutaitoinen varmaan ymmärsi tämän, ja siksi vakavin ehdotukseni on se, että hankkisit opetusta lukemiseen.

Tai ehkä ymmärrät oikeasti kaiken ja trollaat vain.

neosofta [11.11.2021 10:59:44]

#

Nyt kun sinua mitä ilmeisemmin todella jurppii natsi edunvalvojasi, KELA & moni muukin taho niin hyppää nyt ihmeessä siitä oravanpyörästä ulos. Eli siis lakkaat pelkästään sen atlanssian -puljun ympyröissä roikkumisen, panostat täysillä bisnekseesi, otat maksun pääosin bitcoineina ja mikäli jää varaa juhlia niin painat rohkeasti vaan baanalle ja pistät sitten laskun edustuskuluihin. Mikäli homma kusee niin pistät surutta kaiken sen edunvalvonta natsin piikkiin, ettei se kyennyt valvomaan etuasi.

walkout_ [11.11.2021 14:20:27]

#

Ymmärrän hyvin nakökantojanne:

1) On vähän hölmöä ostaa Siemens Polarion ALM -projektinhallintasovellus käytännössä yhdenmiehen yritykselle. Mutta siinä on laaja Veetimusmäärittelyohjelma jossa myös UML/ERD-kaavioiden tekotoiminito selainkäyttöisesti ja Vaatimusmäärittelyjä voi myydä asiakkaille tuntityönä kuten myös siinä on Riski Analysointi -ohjelma ja näitäkin voi myydä maksaville asiakkaille. Muussa tapauksessa tarvitsen sovellusta tuntiraporttien tekoon asiakikaille. Potentiaalisia asikkaita näihin on mm. Expris eli yhdistynyt ManPower/ElanIT jotka ovat jo lähettäneet näiden teosta minulle tarjouspyyntöjä.

2) Minulla ei paljon keikkoja ole joten DJ-laitteden ostamisen on siinä mielessä vähän hölmöä. Mutta onnksi nämä ovat kertamaksullisia ja niitä tarvitse loputtomiin ostella lisää.

PS: Minulle on nyt yksi Head Hunter luvannut vakituisen työpaikan alkavaksi ensi Tammi-/Htlmikuussa ja siinä lähtöpallkka on sellainen, että eläke katkeaa joka tapauksessa ja Edunvalvoja on luvannnut kirtjoittaa minut pois endunvavlonasta kuhan tämä työpaikka toteutuu ilman erillistä lääkärin puoltoa.

Lebe80 [11.11.2021 14:54:01]

#

Luen noi jutut aina:

walkout_ kirjoitti:

Ymmärrän hyvin nakökantojanne:

1) On vähän hölmöä ostaa Siemens blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla

2) Minulla ei paljon keikkoja blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla

PS: Minulle on nyt yksi Head Hunter blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla blabla bla bla

walkout_ [11.11.2021 15:44:03]

#

Lebe80 kirjoitti:

(11.11.2021 14:54:01): Luen noi jutut aina: ”– –”

Suomi on sanavapaa maa ja tämä on minulle ihan ok.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta