Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: JavaScript: Javascript canvas 2d - kursorin koko ruudulla ?

HannuTapio [21.05.2021 15:53:58]

#

Hei,

Mitenkä tämä kursorin koko eri resoluutioissa, minulla on tämä minun peli canvas, se skaalautuu aina 8K asti.

Kuinka tämä kursorin skaalaus toimii tietokoneissa joissa on isompi näyttö kuin tämä minun käyttämä fullhd.

Minä en tiedä kuinka tuo kursorin koko määrittyy 3K 4K 5K ja 8K näytöillä.

Onko näissä isommissa näyttöresoluutioissa, niin, itse käyttöjärjestelmässä jokin säätö, vai onko niissä ihan omat kursorit, vai kuinka itse tehty kursori javascript canvas 2d:ssa toimii ?

Minulla on nämä minun ihan omat käsin tehdyt kursorit, niin, 64x64 ja 96x96 pikseliä, kuinka ne toimii eri resoluutioilla, en voi testata omilla koneillani, kun minulla on vain 2 fullhd näyttöä ?

Pitääkö minun ohjelmallisesti jotenkin ottaa huomioon, nämä käsin tehdyt kursorit, kun kyseessä on isompi mitä fullhd näyttö.

:) :) :)

--

Metabolix [22.05.2021 17:12:59]

#

Mozilla suosittelee enintään 32×32 pikselin kursoria.

Isomman resoluution näytöillä on kaksi eri tilannetta:

1) Fyysisesti isolla näytöllä voi olla järkevää, että sisältö pysyy normaalin kokoisena ja ruudulle mahtuu enemmän asioita. Esimerkiksi leveät erikoisnäytöt tai usean näytön yhdistemät työpisteillä toimivat yleensä näin. Silloin kursoria (ja tekstiä ja kuvia) ei skaalata mitenkään, ja se on aivan oikein.

2) Pienellä mutta tarkalla HiDPI-näytöllä selaimen pitäisi skaalata kursoria ihan niin kuin kuvia ja tekstiäkin sen mukaan, mitä käyttäjä on koneen asetuksista valinnut. Silloin koodissa tai kursorissa 1px tarkoittaa automaattisesti näytöllä useampaa pikseliä, eli käyttöjärjestelmä piirtää ruudulle isommat ”pikselit” käyttäjän valinnan mukaan.

Joka tapauksessa: ei hätää! *<;oP~

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta