Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Indie vaihtoi nimeäänsä :) :) :)

Sivun loppuun

HannuTapio [30.04.2021 14:33:08]

#

Taiteilijanimi,

Hei, Olen Hannu Särö, siis, ainakin tähän asti ollut, olen viime marraskuussa laittana sukunimen vaihtohakemuksen ja nyt se on hyväksyttynä.

Minä olen tästä lähtein taiteilijanimellä Hannu Tapio Oskari Pelisärö, taikka lyhyemmin vain Hannu Pelisärö.

Toivon että taiteilja nimeni voi viihdyttää mahdollisia pelaajiani.

Otan isän ja äidin antaman Jari Särö nimen takaisin, kun jään vanhuuseläkkeelle, sitten aikanaansa tästä projektistani.

:) :) :)

--

Grez [30.04.2021 14:51:36]

#

HannuTapio kirjoitti:

Taiteilijanimi,

Hei, Olen Hannu Särö, siis, ainakin tähän asti ollut, olen viime marraskuussa laittana sukunimen vaihtohakemuksen ja nyt se on hyväksyttynä.

Onneksi olkoon, oletkin sitten suomen ainoa Pelisärö.

Tailteilijanimi tosin tarkoittaa nimeä, jota taitelija käyttää, mutta joka ei ole hänen oikea nimensä. Pelisärö ei siis varsinaiseti ole taiteilijanimi.

Jere Sumell [01.05.2021 10:30:56]

#

HannuTapio kirjoitti:

Taiteilijanimi,
:) :) :)

--

Jonkun aikaa nyt seurannut tätä Ohjelmointuputkan foorumia, ja alkaa keskustelupalstan aktiivien persoonallisuus paljastumaan.

Vaikuttaa "Hannu Särö" -pseudonyymiltä myös, mutta taiteilijanimet ja pseudonyymit on ihan ok, itsekin suomensin neuvostoliittolaisen sotamykkäelokuvan "Korhos-Virtanen" -pseudonyyillä, ja saanut kiitosta underground käännöksestäni venäjä-suomi, mutta ihmettelen, kun ihmiselle jokin nimi annettu syntymässä, niin niillä toimitaan, mitä nimeä lähdet vaihtamaan?

Välillä tuntuu Amerikkalaisia televisiosarjoja kun katsoo ja mitä katson paljon elokuvia, niin monikin varmaan viihdeteollisuudessa etenkin käyttää pseudonyymejä, tai vaihtanut nimensä, esim Ihmemies Guvyerin tuottaja on "John Rich", olen nähnyt elokuvan krediteissä myös "John Smith".

Googletin kerran "John Doe", niin amerikassa on sen niminen lääkäri ihan reaalimaailman ihminen, vaikka se lienee John Smithin lisäksi käytetyimpiä nimiä netin rekisteröintilomakkeissa anonyymien katoavien sähköpostiosotteisiin liitettynä?

Ohjelmoi pelisivullesi shakkitietokone, sitähän ei raalla-laskentateholla juuri pysty selvittämään, pelitilanteiden lukumäärä on niin suuri.

Avasin sanallisen aarrearkkuni täällä Ohjelmointiputkassa "Hannu Särö":n nettiohjelmointi -palstalla kommentoiden hakukoneoptimointia, joka markkinointimielessä tehtynä on ihan sairasta toimintaa oman empiirisen kokemukseni mukaan, niin nyt ehdotan, että ohjelmoit pelisivulle "Killer Chess" -tietokonevastustajan pelaamaan kohderyhmäsi koululaisista paljon puhut, miten toteutat shakkitietokonepelaajan ohjelmiston?

Grez [01.05.2021 14:01:32]

#

Jere Sumell kirjoitti:

Vaikuttaa "Hannu Särö" -pseudonyymiltä myös

Niin ottamatta nyt muuhun kantaa niin joku oikea suomalainen on kuitenkin oikeasti vaihtanut sukunimensä Pelisäröksi. Kuulutettu 31.3.2021 DVV:n sivuilla ja moiteaika päättyi 29.4.2021.

The Alchemist [01.05.2021 20:08:03]

#

Jos nyt en ole ihan väärässä, niin jo sukunimi Särö oli jälkikäteen vaihdettu eikä henkilön oma. Etunimestä en ole ihan varma. Vai olikohan hän ennen Jari mutta nykyään Hannu-Tapio-Alakarpo...

Olin elänyt siinä käsityksessä, että nimeään voisi vaihtaa yhden kerran melko vapaasti ja sen jälkeen VRK:lta aletaan vaatia erityisiä perusteluita. Mutta tuollainenkin aivan älyvapaa sukunimi näyttää menevän läpi. Liekö monikulttuurin nimissä sitten.

Grez [02.05.2021 06:52:51]

#

The Alchemist kirjoitti:

Jos nyt en ole ihan väärässä, niin jo sukunimi Särö oli jälkikäteen vaihdettu eikä henkilön oma.

Väittäisin että jos vanha nimi oli Särö, niin ei ole vaihdettu. Nimittäin se on käytössä 12 henkilöllä (vai onkohan nyt enää 11:llä) ja ainoastaan sellaiseen sukunimeen, jota ei ennestään ole käytössä, voi suht vapaasti vaihtaa.

VRK:ta ei muuten nykyään enää ole. 50-vuotisen uransa kunniaksi fuusioitui Maistraattien kanssa ja yhdistelmä otti nimeksi DVV.

_Pete_ [02.05.2021 11:26:30]

#

HannuTapio kirjoitti:

Otan isän ja äidin antaman Jari Särö nimen takaisin, kun jään vanhuuseläkkeelle, sitten aikanaansa tästä projektistani.

:) :) :)

--

Tämä oli täysi looginen seuraamus ja nut pelisivustosi ovat heti helsingin ja suomen ja eu:n parhaat!

ps kai kysyit nimenvaihto viranomaisilta luva että nimen vaihto varmasti on ok?

:) :) :)

Metabolix [02.05.2021 11:42:48]

#

Saagan edellinen osa löytyy vuodelta 2014.

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/25317-lautapelisivusto-java-applet-jws/sivu-15#v226083:

Minähän vielä tässä tänään olen siis Jari Särö, minulla on nimessäni tuo risärö kohta, se on vaikea lausua, ja sitä on vaikeata miettiä taikka muistaa miellyttävänä. – – Mutta, jos tuo maistraatti nyt sitten hyväksyy maksamani laskun 30€, niin, olen sitten varmaankin parin viikon sisään Hannu Särö.

Hannun kannattaisi kyllä miettiä niitä todellisia menestykseen vaikuttavia tekijöitä. Nimen vaihtamisesta on aika paljon vaivaa, pitää kaikki kortit ja tunnukset päivittää. Ihan ilman etu- tai sukunimen vaihtoa olisi voinut käyttää taiteilijanimeä Hannu Pelisärö, kukaan ei tarkasta nimeä virastosta, hukkaan meni raha ja vaiva.

Itse asiassa kirjoitit aiemmin, että v. 2012 oli enemmän kävijöitä sivuilla, eli voisiko tästä jopa tulkita, että nimen vaihtamisen jälkeen kävijöitä ei ole ollut?

carabia [02.05.2021 14:54:50]

#

Säröstä,

Miksi et vaihtanut nimeäsi Lautapelisäröksi koska ethän tee pelkäi pelejä vaan lauta pelejä? Suosittelisin vaihtamaan uudestaan nimeä, ja samalla voisit vaihtaa etunimesi indieksi myös.

:) :) :)

Lebe80 [03.05.2021 09:06:45]

#

https://memegenerator.net/img/instances/60268879/oh-my-god-not-this-shit-again.jpg

groovyb [03.05.2021 11:15:25]

#

Kun sitä kuvittelee, että tämä lautapelihäröily alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan, tulee puskista aina vaan typerämpiä asioita.

groovyb [11.05.2021 18:40:52]

#

Pelisärö kuullostaa muuten bugilta - säröltä
pelissä. Mahdollisesti myös pelin särkijää. Mahdoitko Hannu miettiä tätä nyt kovinkaan tarkkaan.

pr0l3 [11.05.2021 22:07:53]

#

Hannu Pelisärö – Pennu Halisärö <3


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta