Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Defender alkoi kiukuttelemaan

Sivun loppuun

neosofta [12.04.2021 12:33:04]

#

Moi!

Aloin tässä leikkimään Windows Defender säätöjen kanssa (Windows 10 Pro 20H2 64-bittinen) ja sitten alkoikin jurppimaan melko huolella! Otin käyttöön sen enempiä tutkailematta suojatut kansiot ja kuinka ollakaan... Napsautin työpöydällä pikakuvaketta avatakseni rakentelemani C# viritelmän ja sitten alkoi tökkimään. WTF is this now? Kokeilin samaista alun perin VB.NET ympäristössä vääntämääni viritelmää ja sama juttu.

Ja ei kun tutkimaan Defender asetuksia uudemman kerran. Otin suojatun kansion asetukset pois käytöstä ja taas testaamaan... WTF...?. C# viritelmä ei toiminut mutta VB.NET versio toimi aivan kuten ennenkin.

Takaisin Defender asetuksiin, Suojatut kansiot käyttöön ja sitten sallimaan viritelmäni jotka näkyivät listalla uhkana (pieni). Taas testaamaan viritelmiäni ja ei kun sama juttu VB.NET versio toimi mutta C# viritelmä ei. Nyt alkoi jo lähes keittämään...

Defenderin suojatut kansiot pois käytöstä, Visual Studio auki ja C# viritelmän projekti kehiin. Start Debugging... ja ajo tökkäsi kuin seinään, kun OpenFileDialog alkoi haistelemaan Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.MyPictures) -kansiota, valitteli yrityksestä lukea suojattua muistia..? .

En pystynyt poistamaan Defenderin listalta mitään, ei auttanut Defenderin \Scan\History\Service -kansion poisto. No seuraavaksi ottamaan käyttöön Järjestelmänvalvojan tili ja kirjautumaan sinne, josko antaisi käpistellä rekisteriä vaan ei antanut ei. Pääpaskiaisen tilillä Defender antoi ainoastaan poistaa sallittuna näkyvät ohjelmat pois listalta.

Uudelleenkäynnistys ja kirjautumaan omaan profiiliin. Sitten tutkimaan Defenderin listaa, ja v**ut mitään auttanut siellä ne killu edelleen. Ei auttanut edes kansioiden tai C# viritelmän lisääminen Defenderin poikkeuksiin.

No sitten nettiin tutkimaan mitä Super Luusereilla on kerrottavaa, paljon kertoivat vaan eivät auttaneet PowerShell -skriptit, ei Ryhmäkäytäntö editorissa Policy asetusten rukkaaminen... Ei siis v***u mikään.

Ajattelin jo alkaa asentelemaa puhtaalta pöydältä kaikkea uudestaan (ainakin viikon työ).., kunnes kekkasin kokeilla vielä yhtä ratkaisua. Olin pukannut juuri siskoni koneelle Media Creation Tool tikultani puhtaan Windows 10 asennuksen... Damn, sen koneella ei ole mitään extraa ajattelin...
No ei kun sinne ja pukkaamaan tikulle C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender -kansion kaiken sisällön jonka järjestelmä suostui kopioimaan (muutamat ohitukset). Sitten takaisin omalle kämpälle ja pukkaamaan matsku omalle koneelle vastaavaan kansioon (taas muutamat ohitukset).

Ja Voila' C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\IMpService77BDAF73-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX.lock file näyttää 0 tavua. 😊

noutti [12.04.2021 14:48:45]

#

Miten yhdelle foorumille on voinut kerääntyä koko Suomen kerma?

Metabolix [12.04.2021 19:55:41]

#

noutti kirjoitti:

Miten yhdelle foorumille on voinut kerääntyä koko Suomen kerma?

Kerma,

Tämä on Suomi internetin ykkönen ohjelmoinnin harrastajat sivusto, jo vuodesta 2002, on ollut menestystä, mutta, miksi ei enää koululaiset välitunnilla koodaa QB:llä vinkkejä meidän sivuille, onko QB estetty koulun koneista?

:) :) :)

Vai onko koululaisille tehty NEA (non-enclosure acrement) että mitään ulkopuooliast tietoa ei saa ottaa vastaan? Mun lakimies on tehnyt niitä ja laskuuttaa niistä esim 500 €/tunti mutta en ole juirsiti itse ja näisä homissa on pakko olla oikeat sopimukset ja itse voin laskuuttaa esim. 80000 € projektista kuten Jira Atlassian EXT JS non-GPL Licencing Advisory Component Model jonka takia serverillä on 128 Gt muistia, koska pyöritän monta raskasta softaa samaan aikaan eikä ne toimi muuten. Vai pitääkö ottaa Upworkista joku konffimaan mun servu root tunnuksilla uusikai.

neosofta kirjoitti:

Moi!

...

Ja voilla'

Mikä on voilla? Voi sopii kyllä kerman kanssa kivasti. Rönsyilevästä kronologisesta tarinasta oli aika vaikea saada selvää, mutta lopussa oli jonkinlainen voilà-yritys ja hymynaama, eli ilmeisesti ongelma sitten ratkesi, vai kuinka?

AtskaFin [12.04.2021 20:31:34]

#

voilla,

Minulla on Electrolux HOI620S-iduktiotaso missä on aina power booster -toiminto 100% laitettu vaikka ilman sähköä ruoanlaittoon. Tällä indutkiotasola voi vain sulahtaa kattilaan niin nopeasti, että sitä tuskin kerkeää nähdä. Minä kieltäydyn hyväksymästä, että, olen ainoa joka, välitunnilla tekee kinuskia ainakin 600kg vaikka olen opettajalle maininnut asiasta.

Jokin mättää...

:) :) :)
--

neosofta [12.04.2021 21:00:20]

#

Metabolix kirjoitti:

...?

Yeah, I got rid of the fu***ng troublemaker 😊

noutti [13.04.2021 00:13:34]

#

Mutta tiesitkö Metabolix että miksi tämä koodin pätkä ei toimi olen yrittänyt korjata sitä jo viisi minuuttia

var nimi = window.getElementByID(const nimi = 'nimi').target.value
document.alert(terve + Nimi)

Tässä ei ole koko koodi. Yritin päivittää PHP1 versiosta PHP4 versioon mutta koodi ei toiminut enää. Voi johtua siitä, että yksi kreikalainen firma vaihdoi dna sopimuksensa

walkout_ [13.04.2021 18:35:43]

#

Mun Brother Scanneri ei toimi missä vika? Kohta asiasta soittaa mulle joku teknikko ja lähetää sitten kait laskun ongelman korjaamisesta mulle :D :D :D.
Vai olisko joku Windows Defender taas asialla?

neosofta [14.04.2021 11:43:01]

#

walkout_ kirjoitti:

… ei toimi missä vika?

. . . jos ei löydy päästä, niin testaa vielä häntä (‿ˠ‿)

vesikuusi [14.04.2021 21:20:12]

#

Windows Defenderin tarkoitus ei ole kyetä voittamaan vastustajaa vaan tehdä mahdollinen hyökkäys taloudellisesti kannattamattomaksi.

walkout_ [15.04.2021 09:27:02]

#

neosofta kirjoitti:

walkout_ kirjoitti:

… ei toimi missä vika?

. . . jos ei löydy päästä, niin testaa vielä häntä (‿ˠ‿)

Tungin nyt USB-piuhan (‿ˠ‿) ja nyt toimii mutta scannaukset ovat aina rukeita.

carabia [15.04.2021 17:51:52]

#

vesikuusi kirjoitti:

Windows Defenderin tarkoitus ei ole kyetä voittamaan vastustajaa vaan tehdä mahdollinen hyökkäys taloudellisesti kannattamattomaksi.

Joo. ikkuna puollustaja lähettää sähkö postitse korvausvaatimuksen ensin kun on tunnistanut henkilön joka hackeroi tietokonettasi ja uhkaa jatkotoimen piteillä (hakee oikeus teitse korvauxia) mikäli hackeri ei maksa syvä kurkku teko älyllä (Deep learning artifiscal intelligence) määritettyä korvaus summaa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta