Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Javascript/Ajaxilla haetut tiedot muuttujiin

hannu.laine [11.03.2021 11:39:16]

#

Olen todellinen aloittelija Javascriptissä koska olen tehnyt paljon ohjelmia php:lla. Niissä on käytetty vain joitakin Javascriptejä
muuttamaan jotain sivulla olevaa tietoa myös tietokannassa.

Php:n ominaisuus ladata sivu aina uudelleen kun palvelimella on tehty tarvittavat toimenpiteet on kuitenkin
melko hidas ja varsinkin mobiililaitteilla käytettynä vähän epävarma.

Nyt olen aloittanut online-varausten tekemisiin tehdyn sivun muuttamisen javascript pohjaiseksi. En pääse kuitenkaan alkua pidemmälle.
Olen lukenut erinäisen määrän ohjeita ja oppaita mutta niissä kaikissa kerrotaan vain yksittäisistä funktioista mutta ei Javascriptin olemuksesta.
Apua siis tarvitaan kipeästi.

Olen onnistunut luomaan sensitiivisen sivun (bootstrap-pohjalta) jossa <div id="rekpuh">:ssa annetaan rekisterinumero ja gsm-numero.
Se käynnistää Ajaxilla kyselyn ko tiedoilla ja palauttaa auton tiedot, jos auto löytyy tietokannasta. Ne tulevat <input> kenttinä
näkyviin sivun <div id="auto"></div>:ssä ja tarkoitus olisi valita/piilottaa sivun divejä sitä mukaa kun varaus etenee.
En kuitenkaan onnistu lukemaan ruudulle Ajaxilla saauja tietoja

<input type="text" id="arek" size=10 value="'. $rek.'">
	<input type="text" id="merkki" size=15 value="'. $merkki.'">
	<input type="text" id="nimi" size=20 value="'. $nimi.'">
	<input type="text" id="aID" size=5 value="'. $aID.'">

muuttujiin valitakseni, mitä ruudulla näkyy. Sivua ei ole siis tässä vaiheessa ladattu kertaakaan uudelleen.

Tarkoitus on piilottaa kirjautumiseen käytetty "rekpuh" div jos auton ID löytyi rekkarilla ja puhelinnumerolla haettuna

$(document).ready(function(){
	var x = document.GetElementById("aID").value;
	var y = document.getElementById("rekpuh");
	if(x>0)
			y.style.display = "none";
	else
			y.style.display = "block";
	document.GetElementById("rekpuh").innerHTML = y;
  });