Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mainos: Ohjelmistokehitykseen liittyvä blogi avattu

walkout_ [22.02.2021 22:37:38]

#

Ohjelmistojen valmistukseen ja suunnitteluun liittyvä Blogi avattu. Alla linkki Blogiini:

https://www.i4ware.fi/blog/

Käsittelen Bloissa kaikke ohjelmointiin, tms. liittyviä asiaoita.

walkout_ [27.02.2021 21:02:14]

#

Se on hyvä juttu, että ylläpito laittoi tähän merkinnän, että tämä on mainos. Joten please älkää vastailko tähän topikkiin yhtään mitään ettei tämä menee liikaa esille. Koska nyt kuitenkaan ei ole ihan suotavaa, että omia palveluita mainostetaan tällaisissa foorumeissa mikä menee jopa spämmäämisen puolella. Eli annetaan tämän postauksen hukkua ajan kanssa pois ohjelmointipukan syövereihin.

The Alchemist [28.02.2021 03:58:22]

#

Tiedoksesi kuitenkin sen verran, että minun ymmärrykseni mukaan sinun sivustosi rikkoo GDPR:ää räikeästi. Kun käyttäjä avaa cookie-bannerista asetukset, niin mitkään ylimääräiset keksit eivät saa olla oletuksena aktivoituina. Sinun sivustollasi näin kuitenkin on.

Dialogin tallennusnapin nimi on myös pelottavan epämääräinen: tallenna ja hyväksy. Minähän nimenomaan halusin kieltää evästeet, en hyväksyä niitä.

Enkä löydä mistään linkkiä evästeasetusten muuttamiseen sen jälkeen, kun alalaidan banneri on poistunut näkyvistä.

walkout_ [28.02.2021 04:17:15]

#

The Alchemist kirjoitti:

(28.02.2021 03:58:22): Tiedoksesi kuitenkin sen verran, että minun...

Ok. Mutta sivustolla on ehkä parasmahdollinen WP-plugari evästeiden estämiseen mitä on olemassa, koska se tukee myös Ameriikan alueen vastaavaa "GDPR":ää. Ja sitä hyväksymisbanneria ei saa takaisin ennen kuin tuhoaa kokonaan evästeet osoitteesta www.i4ware.fi. Eli evästeet ovat aina estetty niin kauan kun selaimen asetuksista poistaa evästeet, eli jotain evästeitä silti jää vaikka nämä estää. PS: Olen maksanut asianajajälleni n. 1500 € Privacy Policy ja DPA teksteistä, mitkä ovat sivustollani ja tällainen juristi joka myy näinkin halvalla verraten kilpailijoihinsa on melko halpa juristi.

The Alchemist [28.02.2021 06:01:30]

#

GDPR:n sääntöjen mukaan suostumus (ylimääräisiin evästeisiin) on voitava myös peruuttaa eli evästeasetuksiin on päästävä käsiksi sen jälkeenkin, kun käyttäjä on ensimmäisen kerran antanut suostumuksensa evästeisiin.

walkout_ [28.02.2021 06:57:32]

#

The Alchemist kirjoitti:

GDPR:n sääntöjen mukaan suostumus (ylimääräisiin evästeisiin) on voitava myös peruuttaa eli evästeasetuksiin on päästävä käsiksi sen jälkeenkin, kun käyttäjä on ensimmäisen kerran antanut suostumuksensa evästeisiin.

Hyvä tietää tämä. Laitoin nyt asetuksista myös CCPA:n päälle. Mutta ongelma on se, että ks. plugari on suljetunlähdekoodin sellainen, joten minulla ei ole lupaa muutta itse plugaria itse. Ja en usko että plugarin tekiä reakoi mitkään pelkästään minun valituksiin ja reklamaatioihin itse plugarista vaan näitä pitää tulla usealta taholta. Tämä plugari on oletuksena ilmainen mutta maksua vastaan siihen saa lisäominaisuuksia.

walkout_ [28.02.2021 08:52:13]

#

Jos ymmärrän oikein niin maksamalla ks. plugarin lisenssi, joka on niinkin halpa kuin $99 max. 5 saitille niin siihen saa tämän ominaisuuden ja paljon muuta:

Auto block scripts - Google Analytics, Facebook Pixel, Google Tag Manager, Hotjar Analytics, Google Publisher Tag, Youtube embed, Vimeo embed, Google maps, Addthis widget, Sharethis widget, Twitter widget, Soundcloud embed, Slideshare embed, Linkedin widget, Instagram embed, Pinterest widget.

Eli tuon pitäisi siis olla juuri se mitä vaaditaan GDPR:ssä, eli tämä ominaisuus siis pistää evästeet automaattisesti estetyksi ennen kuin ne hyväksytään erikseen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta