Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Lisenssimaksu ja maksavan asiakkaan toiveiden totetus

walkout_ [18.02.2021 15:53:28]

#

Hei,
Olen ostanut eräästä kreikkalaissesta fimasta lisenssimaksullisen ohjelmistotuotteen ja aina kun haen ks. tuotteen uusimman version niin ks. firmasta tulee automaatinen viesti sähköpostiin, jossa kutsutaan etäpalveleriin mm. miten kehtitää tuotetta paremaksi juuri minun näkökulmasta ja aina tämä firma tuotettaa minun toiveet tuotteesta vuotuista lisenssimasua vastaan.
Onko tällaine yleistä vai vähän erikosta, että maksavaa asiakasta palvellaan näin hyvin?
Maksan kuitenkin niille yli 1000 € lisenssimaksua / vuosi ja niillä on isoa asiakkaita refernseissä kuten Wärtsilä, jne. Eli miksi ne kuuntelee minun kokoista pikku asiakasta?

Matti Holopainen [18.02.2021 18:09:18]

#

On yleistä, että asiakasta palvellaan hyvin.

Automaattinen vastausviesti sähköpostiin lähtee ilman kenenkään vaivannäköä.
Ja mitä ajattelisit, jos mitään tällaista viestiä ei tulisi.

Maksavan asiakkaan toiveiden täyttäminen on myös hyvin yleistä, varsinkin jos firma huomaa, että parannuksista voi olla hyötyä laajemminkin.

Eniten ihmetyttää se, että miksi joku haluaa jälleen kertoa tähän tyyliin omista bisneksistään, lisenssimaksuistaan ynnä muista asioista ja myös jotenkin rinnastaa itsensä ko. firman referensseihin.

Mutta tämähän on sinun tyylisi, siihen on totuttu eikä siinä ole mitään pahaa.

Hyvää jatkoa!

Grez [18.02.2021 18:18:53]

#

Tuo kuulostaa erittäin hyvältä ratkaisulta siihen ongelmaan, että asiakkailta voi olla vaikea saada palautetta, eli esim. juuri niitä kipukohtia tai kehitysideoita.

Kyllä meidänkin firmassa toteutetaan asiakkaan toiveet jos ne on sellaisia että useamman asiakkaan uskotaan niistä hyötyvän. Jos kyseessä on ihan spesiaalitarve jolle ei voi kuvitella olevan tarvetta muille käyttäjille, tai josta olisi jopa haittaa muille käyttäjille, niin sitten ei tehdä osaksi ohjelmaa.

Eli pääpiirteissään että muutokset, jotka tekevät ohjelmasta kokonaisuutena paremman sisältyvät lisenssimaksuun. Asiakaskohtaiset kustomoinnit eivät sisälly lisenssimaksuun.

walkout_ [19.02.2021 15:03:52]

#

Grez kirjoitti:

Tuo kuulostaa erittäin hyvältä ratkaisulta siihen ongelmaan, että asiakkailta voi olla vaikea saada palautetta, eli esim. juuri niitä kipukohtia tai kehitysideoita.

Juuri näin.

Grez kirjoitti:

Eli pääpiirteissään että muutokset, jotka tekevät ohjelmasta kokonaisuutena paremman sisältyvät lisenssimaksuun. Asiakaskohtaiset kustomoinnit eivät sisälly lisenssimaksuun.

Eivät ne kaikkai toiveita titeta vaan niitä mitä samaa muutosta mahdollismman moni asiaks kysyy.

Kysesssä siis Nextedy: https://www.nextedy.com/ joka tekee Plugineita tämän firman tuotteisiin: https://polarion.plm.automation.siemens.com/

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta