Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Kuinka paljon sivutilaa sivustolle?

tositoo [15.12.2020 17:14:00]

#

Olen tekemässä minulle omaa sivustoa. Mietin että mikä määrä sivutilaa olisi sopiva?
Sieltä löytyy foorumi. Tai kysymyksenä voisi olla pelkästään kuinka paljon sivutilaa foorumille. Tiedän että sitä on mahdotonta arvailla, mutta voisitteko silti auttaa! Löytyisikö ehdotuksia siihen että mitä webhotellia kannattaisi käyttää?

Metabolix [15.12.2020 17:23:57]

#

Olennaista on sisällön tyyppi. Jos käyttäjät voivat lähettää sivuille tiedostoja (kuvia, videoita, ääntä), tilaa tarvitaan heti paljon. Muuten tilaa tarvitaan vähän: esimerkiksi Ohjelmointiputka on ollut käytössä jo vuodesta 2002, sivuston tietokannan varmuuskopio (SQL-dumppi) on reilut 200 megaa ja sivuston muut osat vievät toiset 200 megaa, josta suuremman osan vievät kilpailujen tallenteet. Eli jos käyttäjät eivät lähetä mediaa ja kävijämäärä pysyy kohtuullisena, yksi giga riittää jo pitkälle.

tositoo [19.12.2020 17:23:15]

#

Löysin nyt sopivan webhotellin. Sen linkki on https://www.futuroninternet.com/. Onko kenelläkään jotain kokemuksia siitä? Esim. onko asiakaspalvelu nopeaa tai ilmestyykö katkoksia?

Metabolix [19.12.2020 22:30:33]

#

Itse en ainakaan valitsisi webhotellia, joka käyttää vanhentuneita ohjelmistoja. Tuolla luetelluista useasta PHP-verisosta uusin on PHP 7.1. Kyseisen version tuki on loppunut yli vuosi sitten, eli kyseessä on tietoturvariski. Vertailun vuoksi PHP 7.2 on julkaistu jo vuonna 2017, versio 7.4 on myös ollut jo pitkään julki, ja aivan uusin versio tällä hetkellä on 8.0. Olettaisin, että tuollainen versiovalinta kertoo laajemminkin kyseisen toimijan ammattitaidosta ja luotettavuudesta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta