Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Pelisivusto ja kirjautuminen ?

HannuTapio [29.11.2020 13:32:47]

#

Hei,

Hei, minulla on nämä minun pelisivustoni, minä olen tilanteessa jossa mietin kirjautumista ja rekisteröintiä sivuilleni.

Minulla on tilanne, että, minulla on neljä palvelinta.

1 palvelin html sivun kuva lataamiseen.
1 palvelin html sivun video lataamiseen.
1 palvelin jossa on peli tcp siirto ja sivustojeni html sivut.
1 palvelin jossa on peli html, peli js koodi, peli grafiikka, peli äänet.

Kuinka minun olisi hyvä rakentaa tämä rekisteröinti ja kirjautuminen, kun minulla on kaksi eri palvelinta, joissa kirjautuminen ja pelit ja tcp liikenne ovat.

Minulla on tuo yksi palvelin jossa on sivustojeni html kirjautuminen ja pelien tcp liikenne.
Minulla on tuo yksi palvelin jossa on pelien html, peli js koodi, peli grafiiikka, ja peli äänet.

Tämä palvelin lautapelimestari.com on se jossa on rekisteröinti ja sivustojeni html sivu lataaminen ja peli tcp liikenne.
Tämä palvelin hannupelaa.com on se jossa on pelien html, peli js koodi, peli grafiikka ja peli äänet.

Kuinka laitan nämä kaksi palvelinta kommunikoimaan, niin, että, lautapelimestari.com rekisteröinti voi ladata pelin hannupelaa.com kautta, ja sitten tämä hannupelaa.com taas ottaa yhteyden peli java openjdk 11 serveriin tcp lautapelimestari.com.

Websockets on yhteytenä tcp kanssa peleissäni.

Onko minulla ihan hienosti kaikki rakennettu, vai onko minulla vielä viallinen rakenne tässä.

Kiitos.


:) :) :)

--

The Alchemist [29.11.2020 16:07:04]

#

No mitä "laittamista" siinä on? Pelin ns. binäärin tai assettien latailuun tuskin tarvitsee käyttöoikeuksia tai sessio. Voit siis pistää vaan normaalit linkit koodiin, mistä pelin ja assetit voi ladata.

HannuTapio [29.11.2020 20:48:46]

#

Laittamista,

Kuinka minä syötän lautapelimestari html sivustolle kirjautuneen pelaajan, hannupelaa käynnistettävään html5 + javascript peli ohjelmaani ?

Minä olen kirjautuna, tuohon lautapelimestari ja minun peli ladataan hannupelaa, en tiedä kuinka voin turvallisesti siirtää kirjautuneen pelaajan, hannupelaa html fileeseen, josta javascript sitten ladataan peliin.

Nämä kaksi .com domainia, ovat eri palvelimissa.

:) :) :)

--

HannuTapio [29.11.2020 23:56:54]

#

Hei,

Minä taisin ratkaista ongelman, minä en syötä pelaaja nimeä, vaan tunnisteen lautapelimestari sivustolta, ja sitten tämän hannupelaa javascriptin pitää lähettää se sama tunnista websocketissa takaisin lautapelimestariin, ja sitten tämä lautapelimestari tarkistaa minkä pelaajan tunniste on kyseessä, ja lähettää pelaajan nimen hannupelaa html + javascript ohjelmaan.

Minä tämän tunnisteen, vaikka 16 merkkiä pitkä base64 string, sitten aina valmistan kun pelaaja kirjautuu palvelimeen lautapelimestari ja sitten vaihdan sen heti kun pelaaja on kirjautuna hannupelaa kautta tunnisteella takaisin lautapelimestariin, lisänä se tunniste voisi olla voimassa maksimi 5 minuuttia, kun se on lähetettynä hannupelaan, jotta pelaaja sitten ehtii ladata hannupelaa javascriptit.

Onko tämä tietoturvallinen ja hyvä ratkaisu ?

:) :) :)

--

noutti [01.12.2020 11:56:18]

#

Miksi Hannu et vain osta google mainostilaa? Muistaakseni sitä sai 200e:n edestä jos rekisteröityy ja syöttää luottokorttitietonsa. Ei tarvitsisi floodia näin paljoa tänne tuota urlia.

HannuTapio [01.12.2020 14:05:30]

#

Mainostaa,

Poistin nuo .com päätteet kysymyksestäni, sori niistä, lisänä annan tietona, että, olen jo 50 vuotinen ja olen mormoni ja sotilaspoliisikin ja päihteetön, olen aika rehellinen, en yritä kieroja temppuja, minulla on lupa tuolla projekteissa kertoa uusista peleistä, ja jos tulee vaikea tilanne, niin, saan kysyä täällä alueilla, nämä riittää minulle kyllä.

Mutta, ongelma on, että, minä olen aika alkeellinen ohjelmoija, ja ongelma tilanteita, tulee ajoittain vastaan.

En tunne googlen palveluita.

:) :) :)

--

_Pete_ [01.12.2020 14:57:10]

#

HannuTapio kirjoitti:

(01.12.2020 14:05:30): Mainostaa, Poistin nuo .com...

Aika rehellinen mormoni on jo lähes melkein sama asia kuin oikeasti rehellinen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta