Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hei, minulla on hieno blogi avattuna

Sivun loppuun

HannuTapio [18.08.2020 19:10:32]

#

Hei,

Olen Hannu Särö, olen lautapelisuunnittelija.

Minulla on rakentumassa blogi, se on tässä ->

Linkki -> https://www.lautapelimestari.com

--

Mutta, minulla on siellä blogissa jotain jonka haluan näyttää teille, se on tässä ->

Linkki -> https://www.lautapelimestari.com/Etusivu.html?sivu=is1917

Minulla on tuo ilmojein sankarit 1917, lautapelini, tämä on tällä hetkellä suomen hienoin harraste lautapeli joka on netissä, minä tahdoin näyttää tuon blogi sivun teille täällä, tämä mitä tahdon näyttää teille, on tietääkseni, suomen hienoin harraste lautapeli blogi sivu.

Minä toivon että suomeen kehittyy lautapelejä kulttuuri, toivon että suomi saisi lautapelaajia jotka pelaavat kotimaisia lautapelejä, ja myös toivon lisää lautapelisuunnittelijoita, jotka rakentavat lautaa, niin, vain kotimaahan, kuin jotkut sitten myös kansainväliseen nettiin.

Mutta, tuossa on suomen hienoin harraste netti lautapelejä blogi sivu, tällä hetkellä, ilmojein sankarit 1917, tahdoin sen näyttää teille täällä.

Nyt, kun minä olen ykkösenä tänään, niin, muitten tehtävänä on mennä minun ohitseni ja rakentaa vastaava taikka parempi.

:) :) :)

--

Lebe80 [18.08.2020 20:46:16]

#

Kuten edelleenkin, teknisesti ei kovinkaan onnistunut. Eli luulisi, että herran vuonna jokainen blogi/sivusto olisi mobiilioptimoitu.

walkout_ [18.08.2020 21:38:02]

#

Tässä minun sivu:
https://www.i4ware.fi/
Joksenkiin resposivinen, eli ei siis täydellinen sellainen, mutta melkein.
Leiska tehty maksullisella sivupojalla, joka maksoi 19 USD, joka siis ei ollut WordPress-pohja kuten sivuston CMS on.
Muuten sivupohja olisi ollut ilmainen mutta, jos siitä ei olisi maksanut niin ei olisi saanut poistaa leiskan footerista alkuperäisen tekijän tietoja.
Ks. sivupohjalla on vielä vähän kallimmpi loputtomien sivujen lisenssi, millä saa tehdä niin monta asiakasprojektia kuin huivittaa ja laskuttaa asiakkalta mitä huvittaa kunhan ei myy asiakkaalle oikeuksia muutella itse lähdekoodia.
Sivusto muutenkin vähän kesken vielä ja vierheitä löytyy ja korjaillan sitä mukaa kun ehtii.
Sori pieni kaupallisen yrityksen mainostus. Mutta minulla ei varsinaisesti ole mitään harrastukseen liityvää sivustoa enää olemassakaan.
Eikä ole kyllä mikään blogikaan vaikka WP:llä sellaisen saa tehtyä helposti.

Metabolix [18.08.2020 22:19:20]

#

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on tuo ilmojein sankarit 1917, lautapelini, tämä on tällä hetkellä suomen hienoin harraste lautapeli joka on netissä,

Tästä on varmasti ennenkin mainittu, mutta lentokoneiden reaaliaikainen ohjaaminen ei millään mittapuulla ole ”lautapeli”.

walkout_ kirjoitti:

Tässä minun sivu: ...

Mielestäni on aika ärsyttävää, miten walkout_ onnistuu tunkemaan omat juttunsa joka aiheeseen ja niistä aina herää keskustelua. Kohta varmaan tässäkin aletaan jauhaa siitä, miksi on 19 USD maksullinen sivupohja jne. Annetaan nyt HannuTapion tehdä omaa juttuaan ja keskustellaan vain siitä.

HannuTapio [18.08.2020 22:42:25]

#

Hei,

Peli on laudalla pelattava, jotenka voi olla, ainakin Hannu logiikan mukaan lauta peli. :) :) :).

Ja minä taisin osata korjata tuon responsiivisuuden, oli helpompaa kuin osasin miettiä, minulla taisi mennä 6 vuotta, että, opin tämän responsiivisuuden html koodiin.

Koettakaa uudestaan, ei taida toimia firefoxissa, mutta, muissa sitten taitaa toimia.

Minä käytin javascriptiä ja css:ää, laitoin css zoom arvoa javascriptin avulla.

Minä mietin että poistan firefox tuen koko sivustoltani, siinä ei ole tuota css zoom toimintaa.

Jee.

:) :) :)

--

walkout_ [19.08.2020 07:53:08]

#

Minun mielestä Hannu osaa kyllä koodata aika paljon, mutta sivujen graafinen ilme ei ole minun mielestä mikään erikoinen, mutta sitä tuskin koodari tarvitseekaan paljon. Mutta jotain pientä graafista silmää Hannulla sentään on, joka riittää.

Lebe80 [19.08.2020 09:41:15]

#

HannuTapio kirjoitti:

Minä käytin javascriptiä ja css:ää, laitoin css zoom arvoa javascriptin avulla.

Minä mietin että poistan firefox tuen koko sivustoltani, siinä ei ole tuota css zoom toimintaa.

Jee.

:) :) :)

--

Miksi käytät javascriptiä, kun se onnistuu ihan css:lläkin suoraan, jolloin selaimet osaavat oikeasti skaalata sen järkevästi.

HannuTapio [22.08.2020 08:08:02]

#

Ilmojein sankarit blogi,

Jee, kiitos jokaiselle blogilla kävijälle.

Oli mukava saada kävijöitä, minä yritän mahdollisimman laadukkaan blogin rakentaa ajan kanssa, yritän yksittäisiä helmiä rakentaa blogiini, näin sitten ajan kanssa, yritän olla tulevina vuosina suomen ykkönen netti lautapeleissä, joissa voi olla kaksi pelaajaa, ja mahdollisesti vielä myöhemmin sitten kenties muutama enemmänkin, laitan tulevatkin laudalla pelattavat netti pelini, sitten blogiini esittelyyn.

Toivon että tämä on viimein Hannun lautapelien aamunkoi, nyt on jo toimivaa lautaa, niin, grafiikan kuin koodinkin puolesta, vuodesta 2014 pitänä, tätä nykyistä sivua, minä olen osannut laittaa grafiikan laadukkaaksi, ihan nyt vasta nyt kuluneitten viikkojen aikana.

Kiitos,

--

Brebl [22.08.2020 10:29:47]

#

cursor: url("https://www.bittipankki001.com/kuvat/cursor001.png"), auto;

Toi on aika hauska.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta