Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Kannattaako opetella itse konfiguroimaan webpack?

AtskaFin [13.08.2020 20:44:02]

#

Selviänkö aina valmiilla webpack -konfikuraatioilla (esim. create-react-app luo valmiit skriptit) vai kannattaako syvemmin opiskella käyttämään webpackia?

(Kiinnostaa, kun tein tänään ensimmäisen webpack -konfiguraation react sovellukselle)

noutti [13.08.2020 22:12:45]

#

Kannattaa.

The Alchemist [14.08.2020 06:05:12]

#

Joo tai ei. Jos siitä on jossain projektissa erityistä hyötyä, niin ainahan se silloin kannattaa.

Siinä vaan tuppaa käymään niin, että jos opettelet tekemään Webpack-konffit elokuussa 2020, niin ensi keväänä teknologiat ovat taas muuttuneet ja "oikea tapa" on ihan jotain muuta. Eli jos opettelet konffauksen yhteen kertaan ja sen jälkeen kopioit sitä projektista toiseen, niin et välttämättä tee asioita yleisten parhaiden käytäntöjen mukaan kovin pitkään.

AtskaFin [14.08.2020 08:30:17]

#

Eli olisikohan viisainta opetella sen verran, että tiedän miten webpackin konffaaminen käytännössä toimii ja käyttää sitten valmiita konffeja.

The Alchemist [14.08.2020 10:03:24]

#

Minusta on ainakin sen verran hyvä opetella, että ymmärtää, mikä tavara on "Webpackin ydintä" ja mikä on jonkun freimiksen kuten Reactin lisäämää boilerplatea siinä päällä. Vue'ta opetellessani minulla oli ensin vaikeuksia edes löytää sen sisäistä Webpackin konffitiedostoa, koska konffit oli jemmattu jonnekin alihakemiston alihakemistoon ja pilkottu useaan eri tiedostoon.

Nykyään teen itse juuri niin kuin mistä yllä varoitin, eli kopioin yhtä konffitiedostoa projektista toiseen ja välillä ihmettelen, että miksi jokin asia on taas muuttunut erilaiseksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta