Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mitä asiakasrajapinnalla tarkoitetaan?

walkout_ [03.05.2020 08:52:29]

#

Mitä asiakasrajapinnalla tarkoitetaan?

1. Asiakkaiden kanssa työskentelyä kuten palaverit, sähköposti- ja puhelinkeskustelut?

2. Asiakkaille tehtävää käyttöliittymää jossain sovelluksessa?

Täällaista kysyiin eräässä työhaastelussa vuosia sitten. Ja vastasin jotain ylempään kohtaan 1 liityvää ja sitten yrityksen Tj sanoi, että minulla ei ole mitään kokemusta Asiakasrajapinnasta, eli oliko kyse sittenkin kohdasta 2?

noutti [03.05.2020 11:02:57]

#

Tuotahan sillä tarkoitetaan.

Asiakkaan kanssa keskustelua ja tarpeiden kartoittamista. Enemmän kysymyksiä, kuin vastauksia koodarin puolesta. Kartoitetaan nykytilaa ja sitä miksi tarvitaan uutta.

walkout_ [03.05.2020 13:49:54]

#

Kyllä kyllä mutta juurikin tuosta kerroin, että olen Eezy Osk:n kautta toiminut kevytyrittäjänä ja tehnyt juuri tuota eli käynyt asiakkaan luona kasvotusten ja kirjoittnaut kynnällä paprille sen mitä se haluaa minun koodaavan ja tehnyt samaa usean asiakkan kanssa niin silti työpaikan Tj johon olin hakenut sanoi, että minulla ei ole mitään kokemusta asiakasrajapinnasta. Muutenkin tämä oli näitä haasteluja jossa oli useampi haastattelija yhtäaikaa. Ja minua ei valittu. Asia ei sinänsä ole enää ajankohtinen sillä nyt olen vakituisella sopimuksella työssä koodarina ja työkaluni ovat Laravel, React ja PostgreSQL + GIT. Ja ollut jo 5. kk joten koeaika meni jo ja nyt ei ole paluuta työttömäksi niin vaan koska ainoat irtisanomis perusteet ovat että firma jossa olen töissä menee konkurssin, selvitystilaan tai tulee maksukyvyttömäksi ja tietenkin se, että teen liikaa viheitä työssä toistuvasti. Firmalla jossa olen töissä on n. 1/2 milj. € liikevaihto vuodessa joten se ei ihan heti ole menossa konkkaan koska omavaraisuusaste ja tulos on paljon plussalla. Ja jotta tämä ei mene harhaanjohtaksi niin olen kyllä alihankintasuhteessa enkä normaali töissä.

The Alchemist [03.05.2020 14:24:27]

#

Eihän se, että osaat sanakirjavastauksen termille "asiakasrajapinta", millään muotoa tarkoita, että sinulla olisi kokemusta siitä käytännössä. Ehkäpä tämä haastattelua vetänyt pomomies tarkoittikin sitä, ettei sinulla vain ole kokemusta asiakasrajapinnasta.

Lebe80 [03.05.2020 16:09:27]

#

Mä myös luulen, että osaat kertoa, mitä sana tarkoittaa, mutta vuosia tekstejäsi lukeneena et välttämättä osaa toimia asiakasrajapinnassa. Eikä se haittaa, eikä kaikkien kuulukaan osata.

Koodarit koodaa, myyjät ja proikkarit sitten toimii enemmän asiakkaiden kanssa.

walkout_ [04.05.2020 06:27:59]

#

Niin no en ole yleensä ollut suorassa kontaktissa loppuasiakkaaseen joten se ei ole ihan sama asia jos suurimmaksi osaksi olen ollut vain kontaktissa siihen johon olen alihankintasuhteessa. Se on vähän sama kuin olisi vain töissä, koska alihankintasuhteen asiakas varsinaisesti siinä asiakasrajapinnassa. Ja niitä tapauksia on vain vähän missä minulla on ollut asiakas joka on loppuasiakas. Eli olette ihan oikeessa. Ja nille, jotka eivät osaa itse myyndä kovin hyvin suosilttelen vain alihainkintojen tekoa ja se ei ole hinnoa jos on paljon nk. "omia asiakkaita" vaan se miten helposti saa kassavirtaa ja miten paljon ja millä kattella.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta