Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Matopelioppaan koodin ja grafiikan käyttö

jalski [09.02.2020 23:23:42]

#

Aloitinpa piruuttani kirjoittelemaan Putkan Peliohjelmointi C++:lla: matopeli oppaan esimerkkipeliä uusiksi 8th ohjelmointikielellä. Tunnin aherruksen jälkeen suurin osa pelin toiminnallisuudesta toimii jo. Suora porttaus ei ole mahdollinen tai järkevä johtuen ohjelmointikielien erilaisuudesta ja lisäksi oma versioni ei käytä SDL kirjastoa.

Metabolix, saako valmiin pelin levittää 8th:n esimerkkiohjelmien mukana, jos kommenteissa mainitsee alkuperäisen ohjelman mistä on otettu mallia toteutukselle sekä grafiikkojen lähteen ja laittaa linkin alkuperäiseen oppaaseen?

Metabolix [09.02.2020 23:52:26]

#

Minun puolestani koodia ja muita kuvia saa käyttää, mutta valikon tekstit eivät ole minun käsialaani, joten suosittelen uusien tekstien tekemistä. Varmaan haluat muutenkin kääntää tekstit suomesta jollekin toiselle kielelle, jos peli on menossa laajemman yleisön nähtäville.

Hauskana yksityiskohtana kerrottakoon, että oppaassa kuvailtu ”väärä” eli vaihtoehtoinen madon etenemistapa (jossa madon peräpää oikaisee kaarteissa) on ilmeisesti käytössä mm. suosituksi tulleessa selainpelissä slither.io.

jalski [10.02.2020 06:45:21]

#

Kiitos, teen valikot uusiksi. Lisään myös valikon ikkunalle ja pistetilanteen näkymän itse pelitilanteeseen.

jalski [12.02.2020 06:50:42]

#

Pelimekaniikka toimii nyt, enää pitäisi piirrellä pelivalikko sekä "game over" ruutu valmiiksi ja lisätä kyseiset pelitilat tilakoneeseen mikä ajaa pelilooppia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta