Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Sivu ei lataudu poistamatta evästeitä

dartvaneri [05.02.2020 10:27:21]

#

Moikka,

Minulla on ollut pitkään ongelmia sessioiden kanssa eräällä tuotanto palvelimellani. Aikaisemmin oli ongelmana, ettei PHP pystynyt lukemaan olemassa olevaa sessiota. Tuo ongelma johtui siitä, että websocket-palvelin pyöri root-oikeuksilla ja loi näin ollen myöskin sessiot samoilla oikeuksilla.

Nyt tätä ongelmaa ei kuitenkaan ole, mutta on tullut uusi ongelma: koko sivustolle ei pääse tyhjentämättä evästeitä (poistamatta PHPSESSID:tä), sivu vain lataa ja lataa.

En tiedä oikein mistä tuota ongelmaa lähtisi ratkomaan, olisiko teillä ideoita? Alla on tietoja, joista ajattelen olevan hyötyä:

1. Sessiot ovat luotu samalla käyttäjällä ja ryhmällä, millä PHP:kin ajetaan
2. Ongelman ilmetessä palvelimen sessioden tallennuskansiosta löytyy PHPSESSID:tä vastaavaa tiedosto
3. Palvelin: Ubuntu 18.04.2 LTS + Apache 2.4.29 + PHP 7.2.24-1
4. Sessioita ei käsitellä enää websocket-palvelimella


Edit. Ei ole tarkkaa kuvaa siitä milloin tätä ongelmaa ilmenee, mutta minulle sitä tulee noin 3-4 kertaa viikossa. Aina kun se tulee, olen ollut käyttämättä sivustoa yön yli ja kone on saattanut olla lepotilassa.

Sellainen epäilys on, että ongelma johtuisi palvelimen konfiguraatiosta. Googlettamalla en ole vielä löytänyt keskusteluja vastaavasta ongelmasta.

Grez [05.02.2020 10:53:29]

#

dartvaneri kirjoitti:

Googlettamalla en ole vielä löytänyt keskusteluja vastaavasta ongelmasta.

Itse löysin Googlettamalla heti aiheeseen liittyvää keskustelua
https://stackoverflow.com/questions/4333209/session-start-hangs

( Haku: php hangs loading session )

En sitten tiedä onko kyse mistään keskustelussa läpikäydyistä asioista.

dartvaneri [05.02.2020 11:33:47]

#

Kiitos Grez, napakymppi. Sessio-tiedosto oli lukittu toisen prosessin toimesta. Kiitos myös hakusanasta. :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta