Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: JavaScript: Tekoälyä netti sotalautapeliin

HannuTapio [04.01.2020 16:48:54]

#

Tekoälyjä,

Hei, minulla on nettisivusto jossa ylläpidän netti sotalautapelejä.

Minulla on pääsääntöisesti kahden pelaajan pelit ideoitu sivulleni, mutta, aion testata myös tekoälyn, eli, tietokone vastustajan tekemistä, osiin peleistäni.

Minulla on tässä lautapeli "ilmojein pilotit 1917 - ilmataistelua", tässä lautapelissä on idea ampua alas ensimmäisen maailmansodan ajan lentokoneita, ja kaksi pelaajaa, taikka sitten jatkossa mahdollisesti tietokone vastustaja.

Tässä on video, eri tilanteista mitä pelin aikana pelilaudalla voi olla - >

Video linkkiä - > https://www.bittipankki001.com/videot/ip1917_ilmataistelu_008.mp4

:) :) :)

--

Minä mietin tätä tekoälyn rakennetta, minä olen lukio tason lautapelisuunnittelija, en ole koulutettu ohjelmoija.

Mutta, ainakin näin - >

1)
Minä mietin laudalle aktiivi sijainteja, ja lentokonetta ohjataan sen aktiivi sijainnin tekoälyn mukaan, mitä aktiivi sijaintia lähinnä kone on.

2)
Tekoäly voi antaa uuden käskyn kolme kertaa 1 sekunnin välein, tämän jälkeen täytyy olla ainakin kolme kertaa 1.5 - 2.5 sekunnin välein, ja pyrin, että, keskiarvo käsky välillä on 1.5 sekunttia pelin aikana.


Minä en vielä oikein tiedä mitä älyjä laittaa noihin aktiivi sijainteihin, ne laudan eri osissa, hieman eri tavalla voisi ajatella ne koneet.

Minä en ole koskaan rakentana tälläistä tekoälyä, voinko saada jotakin ideaa, mitä eri käskyjä voisin taikka olisi hyvän tekoälyn mukaista laittaa, noihin aktiivi sijainteihin.

Jos joku tuntee, tekoälyn perusteita, niin, olisi mukava hieman lukea vinkkejä.

:) :) :)

--

Lebe80 [05.01.2020 12:27:18]

#

Kaikki tietävät jo mitä sivuja pyörittelet.

Jätä alkulöpinät pois ja keskity viestissä ongelmaasi.

Metabolix [05.01.2020 12:38:46]

#

Mieti, millä perusteella itse teet päätöksiä pelissä. Yritä sitten ohjelmoida ne asiat ehtolauseiden muotoon. Reaaliaikaisessa pelissä pitää myös huolehtia, että päätös pysyy samana riittävän kauan (esim. ammutaan vähintään 3 sekuntia samaan suuntaan), ettei tekoäly jää sahaamaan siksakkia kahden vaihtoehdon väliin.

HannuTapio [06.01.2020 03:16:57]

#

Tekoälyä,

Kiitos vinkistä, minä mietin, että, laitan nuo aktiivi sijainnit tuohon laudalle, niin, että, niitä on 15 laudan keskiosassa, kolme päällekkäin ja viisi rinnakkain, sopivan etäisyyden päässä toisistaansa ja sitten vielä laudan kaikille reunoille laitan samoin 5 vaakaan ja 3 pystyyn.

Koodaan sitten näille aktiivi sijainneille eri toimintoja, ja valikoin sitten sattuman varaisesti, ja sen mukaan missä omat ja vastuksen koneet on, niin, vaihtoehtoa.

Minulla on vielä tässä muuta kesken, pyrin että "ilmojein pilotit 1917" ja "meteori pilotit 2312" voisi sisältää sitten mahdollisesti tekoälyn ensi syksyyn mennessä, jään tässä sitten rakentamaan ensimmäisiä testejä.

:) :) :)

--

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta