Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: vbsendmail toiminta Windows 8 ja 10

toimintamuuttuu [30.12.2019 21:42:26]

#

Löytyykö tietoa vbsendmail.dll toimivuudesta win8/Win10 ympäristöissä?

Ohjelma koodattu VB6:lla ja vbsendmail.dll rekisteröity onnistuneesti molemmissa administraattorina ympäristöissä ja ohjelmaa suoritettaessa molemmissa ympäristöissä sama virheilmoitus:

Run-time error 430. Class does not support Automation or does not support expected interface.

Onko jo niin vanhaa ettei enään saa toimimaan? Kokemusperäinen tieto olisi hieno juttu.

Grez [31.12.2019 09:21:50]

#

Arvaus, että koneella ei ole jotain kirjastoa jonka vbsendmail.dll vaatii.

toimintamuuttuu [31.12.2019 14:00:38]

#

Kiitos vinkistä!
vbsendmail.doc mukaan tarvittavat kirjastot ovat vbsendmail.dll ja mswinsck.ocx, jotka molemmat kyllä löytyvät koneesta. Tuosta tarkastelusta oli kyllä se hyöty, että
samasta dokumentista löytyi maininta ohjelman kääntämisestä vb6-versiolla sisältäen sp4:n.

Tuota sp4 minulla ei ole asennettuna enkä ole netistäkään toimivaa latauspaikkaa löytänyt.

Tuleekohan nyt stoppi tähän hommaan?

Grez [31.12.2019 14:09:14]

#

No SP4 ei varmaan löydy, kun se on vanha versio. Voisi kuvitella että viimeisin eli SP6 ajaisi saman asian.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5721

Netistä löytyy myös ehdotus, että vbsendmailin voisi ottaa osaksi omaa projektia, jolloin erillistä dll:ää ei tarvitse. Toki en tiedä onko siinä ollut sama vbsendmail kyseessä, nimi kuulostaa sen verran geneeriseltä että varmaan voi olla montakin tuon nimistä kirjastoa.

toimintamuuttuu [31.12.2019 15:53:00]

#

Pienen testin jälkeen voi jo todeta, että netistä ladattu sendmailexample.exe kyllä toimii sekä 8 että 10-versiossa. Tuo esimerkki on käännetty SP4:lla. Itse käännettynä noista ladatuista tiedostoista versiona --> antaa entisen virheen.

Joo SP6 kyllä löytyy. Koneeni (jossa vb6) on win7 ja tarkoitukseni ei ole päivittää sitä 10-versioon. Nyt pitänee vaan löytää uskallus asentaa sp6 ja kädet ristissä toivoa kaiken toimivat tuon jälkeen (myös itse vb6:n).

Noissa SP pakettien vaatimuksissa ei mainita missään WIN7aa, mutta onko tuolla merkitystä?

Löytyyköhän keltään täällä VB6 toimivana joko SP4:llä tai SP6:lla?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta